Jak má vypadat správná tisková zpráva?

Podmínky inzerce na rave.cz a ceníky najdete zde

  • Za obsah článků na www.rave.cz odpovídá redakce, pouze ta taky může rozhodovat o obsahu webu.
  • Ne vše, co nám pošlete, můžeme na www.rave.cz zveřejnit. Zkuste to samé poslat třeba na iDnes a čekejte odezvu :-).
  • Redakce si vyhrazuje právo předem nedomluvené PR materiály bez udání důvodu nezveřejnit.
  • Zveřejňování PR materiálů nemůže být automatickou součástí placené reklamní kampaně.
  • Za zveřejnění tiskovky účtujeme 100 Kč. Kontaktujte nás na e-mailu reklama (zavináč) rave.cz, pošleme vám zpět fakturační údaje. Po zaplacení tiskovou zprávu zveřejníme v sekci "tiskové zprávy", případně i příslušné party v "partylistu". Počítejte, prosím, s nutnou časovou rezervou, která je potřeba k převedení peněz na účet.

1. PR manuál - proč a jak

K sepsání tohoto manuálu nás přiměla neúnosná situace s tiskovými zprávami, které nám chodí. Pomocí toho manuálu bychom chtěli upozornit na některé zbytečné základní a často se opakující chyby a chtěli bychom celkově spolupráci mezi www.rave.cz a promotéry zlepšit, zjednodušit a zefektivnit.

Hned na začátku taky upozorňujeme, že redakce www.rave.cz si vyhrazuje právo u dodaných PR materiálů pozměnit jejich grafickou a v některých případech i obsahovou stránku tak, aby odpovídala charakteru ostatních dat zveřejňovaných na www.rave.cz nebo je vůbec neuveřejnit.

2. PR ano, ale v jakém množství?

Ani web není svou kapacitou neomezený, natož naše časové možnosti, jak dodané PR materiály zpracovat. Snažte se proto, prosím, informace o vámi pořádané akci stručně shrnout do 1 e-mailu.

3. party (zavinac) rave.cz aneb Kam tiskovky posílat?

Tiskové zprávy posílejte vždy a pouze na adresu party©rave.cz (pozn: © samozřejmě při vypisovámí adresy nahražte znakem @). Adresa party©rave.cz je k zasílání PR materiálů určená a vybírají ji příslušní členi redakce, kteří jsou za zpracování došlých e-mailů zodpovědní. Ušetříte nás zbytečného přeposílání a sebe možnosti, že se váš e-mail při putování sítí někde ztratí nebo zapomene nebo že adresát v té době bude na dovolené, nemocný či jinak dlouhodobě nepřítomný.

Osobní schránky členů redakce (jméno@...) jsou zřízené na osobní korespondenci, takže pokud PR materiály pošlete tam, mohou být považovány za nevyžádanou poštu nebo spam a může s nimi tak být i naloženo!

4. Ideální tiskovka - jak by vlastně mohla vypadat?

Všeobecné zásady psaní textů na internetu jsou 2. První je charakter textu - měl by být stručný, ale výstižný. Měl by tedy obsahovat opravdu jen to podstatné. Druhou (velmi opomíjenou zásadou) je to, že text by měl mít taky přehledné rozvržení a editaci. Jak by mohla ideální tisková zpráva vypadat?

1. většinu lidí asi hned moc nezajímá, pod hlavičkou jakého bookingu nějaký DJ hraje, kdo je resident, speciální host. Toto jsou informace, které rozhodně nepatří na začátek tiskovky. Začít můžeme názvem party, pak následuje hlavička obsahující datum, klub, město a prostý výpis jmen DJs - prostě na svatou trojici co (kdo), kde, kdy a za kolik!

2. další částí je stručný popis party a krátké biografie DJs, kteří na ní hrají

3. shrnutí informací + doplňkové info (předprodej, čas a line up, přesná adresa klubu etc.)

Příklad přehledně připravené tiskovky

Take Control

18.05.2007 - Praha, Abaton

DJs: Ed Rush, Deadly Viperz (Akira + Anakin), IM Cyber, Suki, Bifidus Aktif, Side, ANS

Cena lístku je 200 Kč na místě a 150 Kč v předprodejích

Take Control team připravuje další label night - 18. května 2007 přijede do Abatonu reprezentovat vydavatelství Virus prvně jmenovaný z legendární dvojice Ed Rush + Optical. Do Čech se vrátí po roce, aby předvedl, proč je se svým kolegou právem považován za pionýra scény a zakladatele starého dobrého neuro-funku. Na počátku kariéry se oběma pánům povedlo zavést styl, který nezestárnul a dodnes ho řada producentů napodobuje. Ed Rush + Optical momentálně bodují s čerstvým albem Chameleon, ve kterém přinášejí nový zvuk pro rok 2007 a dávají tak jasný signál, že mají po více jak deseti letech působení stále co říct.

Line up tohoto drumandbassového svátku zahrne i české hvězdné duo z Shadowboxu - karlovarsko-turnovské Deadly Viperz (Akira & Anakin). Za gramofony se dále ukáží členové Take Control teamu: IM Cyber, Suki a Bifidus Aktif. Druhá stage nabídne odpočinek u dubstepových rytmů, které budou servírovat Side a ANS.

Cena lístku je 200 Kč na místě a 150 Kč v předprodejích - TSP Records (Školská 26), Growshop (Bořivojova 95), Maximum Underground (Jilská 22), Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal.

line up
22.00 - Bifidus Aktif
23.30 - IM Cyber
01.00 - Ed Rush
03.00 - Deadly Viperz (Akira + Anakin)
04.30 - Suki

www.takecontrol.cz

  • pár poznámek ke grafické úpravě: respektujte to, že mezera se dělá za tečkou, čárkou, před (popř. i za) závorkou a ohraničuje pomlčku, plus atd. Vše se dá velmi jednoduše opravit v již hotovém textu pomocí funkce v programu Word "najít a nahradit" (spouští se pomocí kláves Ctrl + H)
  • velká písmena (kapitálky) - ano nebo ne? Velmi častá chyba, nadužívání vypisování celých slov kapitálkami vede místo ke zvýraznění důležitých pasáží k tomu, že text je naprosto nečitelný. Kapitálkami zvýrazňujeme jen název, popřípadě nadepsání klíčových odstavců. Místo kapitálek tedy používejte tučný text.
  • snažte se používat co nejmenší počet znaků (např. čas psát 12 hod. místo 12.00 hod. nebo 12:00 hod. nebo t.č. 606 606 606 místo +420 606 606 606) - každý znak navíc činí výsledný text jen méně přehledným a hlavně méně lákavým k tomu, aby ho potenciální čtenář byl schopen přelouskat do konce. Nezdvojujte ani počet interpunkčních znaků (. ! nebo ?)
  • emotikony (smajly) - sice dodávají textu živost, bohužel ho při čtení značně znepřehledňuje - proto s nimi šetřete. Při jejich používání dejte pozor na to, aby vám při psaní v programu Word nezbyly místo textových značek - např. :-) - grafické symboly smile. S nimi se při tvoření webových stránek pracovat nedá (tyto grafické symboly ve Wordu lehce opravíte pomocí klávesy Backspace)
  • závorky - pro ně používáme samozřejmě příslušné znaky, tedy (), popř. [] nebo <>. Nikoliv tedy lomítka /. Zaměňování znaků vede ke zmatení obsahu
  • háčky a čárky - samozřejmě používat :-)

5. Posílám tiskovku - v jaké formě?

Předmět e-mailu by měl obsahovat název party a datum konání.

Samotná tiskovka se samozřejmě posílá jako přiložený textový soubor (*.txt, *.doc etc.). Nikdy ji neposílejte jako součást těla e-mailu, často tak dochází ke ztrátě podstatných dat, jako je formátování, diakritika atd. Také přepisování DJ jmen dodaných jen formou náhledu na leták je značně kontraproduktivní.

Pokud k tiskovce chcete připojit flyer, v žádném případě ho nevkládejte do textu tiskovky, nejenže se s ním bude složitěji pracovat, ale také se velikost tohoto textového souboru zbytečně zvětší. Přílohu s flyery posílejte jako běžné grafické soubory (*.gif nebo *.jpg) a v rozumné velikosti do cca. 100kB, tedy ne v kvalitě určené pro tisk.

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně