Rodriguez Jr.: Hudební svoboda je nejdůležitější

Svou hloubavou elektroniku plnou melodií a popových refrénů jisto jistě roztační tento pátek Olivier Mateu pražský klub Roxy. A my jej ještě před jeho vystoupením rychle vyzpovídali.

13.11. 2018 11:35:15 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Oliviere, hudební talent si měl už od narození, ale rodiče tě museli do toho trošku natlačit, že?

- Olivier Mateu: Rodiče mě přihlásili v šesti letech na piano, když zjistili, že mám o hudbu opravdu zájem. A v tomto věku není lehké začít, protože asi žádné dítě nebaví pořád jen cvičit. Ale rodiče mě u toho udrželi a já jsem jim za to strašně vděčný.

Byli to také tví rodiče, co ti koupili první synťák, je to tak? Pamatuješ si ještě který to byl?

Ano, můj první elektronický instrument byla Yamaha PSR-36. Je to vlastně takový základní přístroj, ale strávil jsem dny i noci experimentováním s jeho zvuky. O pár let jsem pak upgradoval na Roland JD-800, který používám dodnes. Mám jej vlastně od dvanácti let, takže tomu říkám ekologicky šetrné využívání hudebních nástrojů.

Tvoje kariéra raketově odstartovala, když ses potkal s Laurentem Garnierem, který tě podepsal na jeho label F-Communications. A ty jsi tu příležitost tehdy chytl pořádně za pačesy …

Když se to stalo, tak jsem se vydal ze všeho. V podstatě jsem za tři měsíce nahrál 24 tracků a Laurent jich 18 vydal.

Taky si tě vybral na svou tour, co ti cestování s ním dalo?

Miloval jsem to, že jsem s ním mohl sdílet pódium. Naučil jsem se, jak se propojit s davem a vytvořit z mého setu i celé noci ucelený příběh.

Mimochodem, jak jsi vůbec přišel na pseudonym Rodriguez Jr.?

Martinez Senior už byl zabraný. Ne, teď vážně, jedná se odkaz na mé španělské kořeny. Můj děda byl španělský imigrant a já jsem chtěl jeho ducha nějak zachovat.

Jakou hudbu, kromě té elektronické, rád posloucháš?

Elektronická hudba je stále ještě málo otevřená. Je proto pro mě důležité tyto obzory rozšiřovat, abych potom mohl obohatit svou tvorbu. Tudíž poslouchám obrovskou škálu věcí, od současného jazzu až po Eltona Johna.

Viděl jsem, že na pódiu rád používat Roland Aira TR-8, jak jsi s ním spokojen?

Je to fantastický nástroj, překvapivě velmi věrný originálu (ve studiu mám stále Roland TR-909). Nedávno se ke mně dostal nový model TR-8S, který nabízí masivní upgrade oproti jeho předchůdci. Roland skutečně poslechl hlasy umělců a stvořil nástroj, které je vzrušující využívat.

Co tedy kromě TR-8S na pódiu dále využíváš?

Počítač s Abletonem, několik kontrolerů, MIDI klávesnici a zvukovou kartu RME FireFace.

Když se budeme dívat pouze na hardware, který je pro tebe stěžejní.

Určitě má hlava a taky samozřejmě počítač.

Za tvůj umělecký domov považuju Mobilee Records, tvůj zvuk na ten label sedí jako prdel na hrnec. Společně také děláte noc ve Watergate … jste asi jedna velká rodina, co?

Všichni se známe po mnoho let, takže už přesně víme, co od koho očekávat. Na Mobilee mám totální hudební svobodu, což je pro mě aktuálně to nejdůležitější.

Mám strašně rád tvůj remix tracku Night Blooming Jasmine na Anjunadeep. Jak k takovým remixům jako umělec přistupuješ?

Je to vždy jiné, ale pokud se jedná o skladbu s vokály, ta mám tendenci využívat právě je, a zbytek si vybudovat kompletně od začátku.

Podle tvého kalendáře soudím, že strávíš opravdu velmi mnoho času cestováním. Kam se vždy těšíš?

Vždy domů!

Co od tebe ještě ve zbytku roku můžeme hudebně očekávat?

Nadšeně dávám dohromady album mého projektu JRLA se zpěvačkou, která si říká Liset Alea. Na náš koncert pro Le Cercle jsme dostali spoustu pozitivních reakcí a tak chystáme i letní tour. A samozřejmě makáme na srdceryvné hudbě. Mě samotného taky čeká dokončení spousty remixů a několik nových tracků – ty však vyjdou až v roce 2019.

Video: Rodriguez Jr. @ Solomun + 1 in Ibiza (2017)

PARTYINFO

Rodriguez Jr.

16.11.2018 Roxy, Praha
DJs: Rodriguez Jr., Zissou, Biodan, Lumiere
2. stage: Anīc aka Nicola + Adam Cloud
Cena: 270 + popl.
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně