Oliver Kucera: Pro tvorbu hudby je nejdůležitější správná nálada

Díky svému perfekcionismu se stal přeborníkem v synťácích a bicích automatech od firmy Roland. Dostal se na většinu zásadních evropských eventů, zmínit musíme minimálně Love Parade nebo Awakenings. Nyní vystoupí poprvé v Brně a my jsme jej mohli při této příležitosti vyzpovídat.

10.10. 2018 14:57:53 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Olivere, není tajemstvím (a tvé jméno tomu napovídá), že máš české kořeny. Jak jsi s naší zemí spojen?

- Oliver: Vlastně celá moje rodina je z Česka.

Narodil ses ale ve Španělsku. A pak jsi vyrůstal mezi Holandskem a Českou republikou a nyní je tvým útočištěm Berlín. Jak se to tak vyvrbilo?

Moji rodiče dřív ve Španělsku žili, ale jak jsem se narodil, vrátili se do Prahy, ale hned na to jsme se přestěhovali do Amsterdamu, kde jsem prožil celé své dětství. Vlastně jsme se tam stěhovali, když jsem byl ještě malé dítě.

A jak se ti teda nyní daří v Berlíně?

Musím říct, že výborně. Potřeboval jsem změnu prostředí a taky nyní hodně spolupracujeme s Roxy Tripp na našem projektu Unknown Archetype a pořád jsem tak cestoval mezi Berlínem a Amsterdamem, takže dávalo smysl se do Berlína na čas přesunout.

Kdybys ale nyní nežil v Berlíně, tak bys zůstal v Holandsku?

Rozhodně bych zůstal v Amsterdamu, miluju to město a jeho ducha.

Na techno scéně se motáš už hodně dlouhou dobu, tvůj první track vyšel tuším někdy kolem roku 2004. Co rozhodlo o tom, že se budeš živit hudbou? Inspiroval tě k tomu někdo?

Hudbu jsem tvořil už od svých osmi let. Nejřív na standardních hudebních nástrojích, ale ty mě přestaly bavit. Jako malý jsem pak dostal bicí automat a tehdy mě ani nenapadlo, že se tím po tolika letech budu živit. Trvalo mi roky, než jsem si uvědomil že by právě toto mohla být ta životní cesta. Dřív to nebylo běžné, aby se děti věnovaly elektronické hudbě, jako tomu je nyní, kdy je to velmi populární. Pár let po tom, co sem začal chodit na taneční akce, kde jsem pozoroval legendy jako Marc Arcadipane, Speedy J, Blake Baxter, Advent a mnohé další, jak si hrají s mašinkami, jsem si uvědomil že toto je přesně to, co chci v životě dělat a začal jsem tomu věnovat všechen svůj čas. A poprvé jsem prorazil asi díky Awakenings, kde jsem otevíral svým setem pódium, kde tehdy hrál třeba DJ Rush.

Video: Oliver Kucera - Live Jam 2016 (Radion, Amsterdam)

S Carlosem Riosem jste před lety byli nechvalná dvojka, on ale s hudbou skončil v roce 2013, nevíš náhodou proč?

To byly skvělé časy, s Carlosem jsme měli neuvěřitelnou chemii a hudebně nám to výborně fungovalo. Poté, co jsme přestali s b2b sety jsme šli každý svou cestou a ani nevím, jestli se hudebně někam posunul. Tuším, že se oženil a rozhodl se, že se usadí.

Tím pádem je mrtvé také vaše vydavatelství Contradiction Records, že? Který label je vlastně nyní ten, který bys označil za „domácí“?

Contradiction Records jsem pozastavil, jakmile jsme se rozpadli. Svůj vyloženě domácí label nemám, rád se vracím ale třeba na Djax Up Beats, Gobsmacked, Your Mother Naked, UFF nebo Diffuse Reality.

Právě pro Miss Djax a její vydavatelství Djax Up Beats jsi udělal loni remix k tracku The Fog, který je fakt slušná jízda. Máš v plánech něco dalšího pro tento label?

Díky za kompliment, zatím však další remixy pro Djax Up Beats nejsou v plánu.

Minulý rok jsi taky začal u některých releasů využívat přezdívku Olvr/Kcra. Proč?

Když chci dělat a hrát „naštvanou“ hudbu, požívám tento alias. Za chvíli mi pod ním vyjde i release na Variance Luka Creeda.

Poslechni si: Oliver Kucera - Interstellar Transmission

Hráváš živě, přemýšlel jsi ale někdy o tom, že bys začal s DJ sety?

Vždy jsem používal buď hardware, laptop nebo jejich kombinaci, protože mi to vždy dovolilo udělat na pódiu vše, co jsem chtěl. Ale poslední dobou si pohrávám s myšlenkou, že bych si zkusil i DJ sety, protože mám nyní doma přehrávače, na kterých si zkouším, jak by mohl vypadat můj hybridní set. A přišel jsem na to, že na nynějších CDJs udělám skoro to sám, co nyní s mým live setupem.

Jak ses dostal ke spolupráci se společností Roland? A co vše pro ně nyní děláš?

Dělával jsem semináře a workshopy pro Ableton a jeden jsem dělal na Dancefairu v Utrechtu právě pro lidi z Rolandu. Pak jsme se dali do řeči a nyní pracuji pro ně, dělám hlavně workshopy a jezdím s nimi na jejich akce.

Co ti vlastně účast v tomto hudebním byznysu dává do života?

Lekci, že musím být připraven na všechno.

Co je pro tebe nepostradatelné v hudebním studiu?

Nejdůležitější je správná nálada pro tvorbu hudby, než nějaký nástroj. Samozřejmě jich mám strašně moc a střídám je, když na to ale přijde, stačí mi Ableton nebo jen iPhone aplikace jako Gadget nebo TriqTraq.

Někteří DJs hrají devadesátiminutové sety a jsou na konci vyčerpaní, jiní zase milují ty prodloužené vícehodinové. Jak to máš ty?

Pro moje lajvko je ideál hodina a půl až dvě. Pokud bych hrál DJ set, tak klidně i tři hodiny, možná déle.

Ještě se musím vrátit k projektu, který jsi už zmínil na začátku – Unknown Archetype. Jak ses dal vlastně s Roxy Tripp dohromady?

Je to několik let zpátky, co nás online seznámil náš společný známý. Do hudby jsme si nikdy nemluvili, až do doby, než mi Roxy poslala track, se kterým jsem jí měl pomoci, ale já ho místo toho kompletně předělal a vzniklo z toho něco, co se nám líbilo oběma a pokračovali jsme tak následně i s dalšími tracky. A nakonec z toho vznikl projekt Unknown Archetype, což byl původně její sólo koncept. A tak se z online spolupráce stala i ta reálná, seděli jsme spolu ve studiu a asi za týden jsme dokončili 12 tracků. A když spolu nyní začneme tvořit, tak je to fakt magický.

A jak jste se dostali až na R&S Records?

Díky Roxy, která byla v kontaktu s Renaatem (Renaat Vandepapeliere – zakladatel vydavatelství – pozn. red.), kterému posílala naši hudbu a on si vybral nějaké tracky a po pár měsících nám je vydal. A právě dokončujeme další EP.

Vzpomínáš někdy na svoje vstoupení na velkých akcích jako je právě Awakenings nebo Love Parade?

Za všechny ty roky mám vzpomínky na tisíce míst. A taky na desítky přátel, které jsem potkal.

Hodně velkých jmen nyní vede svůj DJ život tak, že sedí v letadle, přijede na hotel, pak hned na akci, po hraní honem zpátky na hotel, pár hodin spánku a pak hned na letadlo na další gig. Chtěl bys to mít stejně?

Chtěl bych být někde mezi. Rád bych měl stabilněji akce, ale rozhodně né tak hekticky, abych si to neužil.

Poslechni si: Perpetuum Podcast 018 - Oliver Kucera

PARTYINFO

Dirty Trip 24

12.10.2018 Perpetuum, Brno
DJs: Oliver Kucera, B.UNQ!, Saddan, Carl W, Nee`o
Cena: 150 / 200
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně