&Me: Keinemusik bereme teď více vážněji

Andrého Boadua čeká jeho české premiéra a fanoušci se u nás na zakladatele Keinemusik velmi těší. My jsme v rozhovoru naťukli jeho produkci, label i to, jestli se chystá hrát techno.

27.3. 2018 00:17:39 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj André, v roce 2009 jsi vykopnul Keinemusik spolu s Rampou a Davidem Mayerem. Předtím jsi ale žil hip-hopem, že?

- André Boadu: Ano. Byl to takový můj životní zlom, když jsem se v roce 2004 přesunul do Berlína.

Rád bych se tě zeptal na loňské EP Avalon. Najdeme tu dva tracky a každý je úplně jiný: Avalon je taneční pecka s „naturálními“ zvuky, kdežto The Rapture je melodický, melancholický „after-peak-time“ track do pohody. Byla to náhoda, že se potkali na společném EP?

Tohle bylo naplánováno. Vždy se snažím mít na svém releasu dvě různě položené atmosféry. Je to pro mě zajímavější to produkovat a věřím, že je to i více vzrušující pro posluchače.

Poslechni si: &Me - Avalon

To ale úplně nemusí platit o tvé kolaboraci You Are Safe s Rampou a Adamem Portem. Jak se to událo, že jste vydali společné album?

Plánovali jsme to strašně dlouho, snad několik let. Ale vždy to z různých důvodů nedopadlo. Minulý rok jsme se však dokopali k tomu to dotáhnout a po čtyřech měsících jsme to dokončili. Myslím, že to však přišlo v pravý čas a byla to velmi zajímavá spolupráce.

To mě zajímá – jak taková spolupráce s dvěma dalšími kolegy probíhá?

Jednoduše jsme si to rozdělili, takže každý ve finále dělal na čtyřech až pěti skladbách a jednou za týden jsme si sedli do studia a každý prezentoval to, na čem pracoval a probírali jsme vše dohromady. Bylo to daleko rychlejší, než kdybych všichni tři seděli ve studiu a pracovali dohromady.

Který nástroj byl pro tebe při tvorbě toho alba nejdůležitější?

Určitě Macbook Pro a Ableton. Moje oblíbená kombinace.

A který track z alba tě nejvíce těší?

Hodně rád poslouchám Bumper.

Co chystáš nového na Keinemusik?

Máme v záloze pár parádních EP s remixy, které teď vyjdou. A bude toho tolik, že jsme museli začít vydávat častěji než doposud. Pak se ale vše vrátí do normálu s několika EP od nás, které do konce roku vyjdou.

Poslechni si: &Me - The Rapture

Jak vůbec zvládáte management vašeho labelu?

Dřív jsme mívali barbecue u nějakého byznys plánu, ale teď to bereme daleko víc vážněji.

Co se stalo s tvým pseudonymem Et Moi? Po dvou releasech (a hlavně Paris Is For Lovers je fakt báječnej) ses úplně odmlčel.

Byla to jen přezdívka, abych mohl vydat hudbu bez toho, že bych vlastnil práva. Prostě klasický bootleg. Ale tento rok se chystám ještě jeden bootleg vydat.

Co aktuálně používáš ve studiu?

Kromě Macbooku a Abletonu jsme si s Rampou za poslední roky pořídili velké množství synťáků. A ty nás strašně baví. Momentálně nejvíc asi Juno 106 a Polysix.

Napadá tě nějaký umělec, kterého obdivuješ a s kterým bys rád spolupracoval?

Rád bych kolaboroval s DJem Hellem v době, kdy tvořil album Teufelswerk.

V jednom starším rozhovoru ses zmínil, že nikdy nechceš opustit Berlín. Platí to stále?

Ano. Jsem velkým fandou tohoto města a stále se mi nezprotivilo. Asi proto, že jsem vždy o víkendech mimo.

Dá se říct, že tě Berlín hudebně ovlivnil?

Díky němu jsem se dostal k elektronické hudbě. Kdybych zůstal v Hamburgu nebo v mém rodném městě, tak by se to asi nikdy nestalo.

A nyní? Pomáhá ti to, kde žiješ, v tvé kreativitě?

Ano, hlavně v letním období. Je to přesně ten typ města, kde je plno zábavy, ale zároveň tě nezdržuje od práce.

O víkendech jsi mimo město, protože velmi často cestuješ za hraním. Jak to zvládáš?

Na to mám jednoduchý trik – odpočinek! Hodně mi pomáhá si krásně pospat, to pak s člověkem dělá zázraky.

Máš před sebou Drumcode Festival 2018. Jak se na to cítíš? Budeš hrát více techna?

Ještě si tím úplně nejsem jistý. Počkám si, jak budou naladěni lidi na parketu. Jsem na to fakt hodně zvědavý!

Video: &Me @ Boiler Room Berlin DJ Set (2014)

PARTYINFO

&ME

30.03.2018 Roxy, Praha
DJs: &ME, Shaftling, Schwa
2. stage: Anīc aka Adam Cloud + Nicola Cloud
Cena: 260
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně