Recenze desky: Rico Casazza - Yurican

Oficiálně vyjde až 30. března, nám se však dostala pod jehlu deska londýnského producenta Rica Casazza již nyní. Jak teda bude znít následující release z českého vydavatelství Beef Records?

19.3. 2018 11:59:56 | recenze | Carl W

Rico Casazza vydává hudbu už více jak jedenáct let a velmi detailně se věnuje hudební kompozici, sound designu a mixingu. Má pro to všechny předpoklady - pracuje jako učitel pro Ableton a navíc založil vlastní kurzy Spectrum Music Courses.

Mohli bychom jej označit za hudebního chameleona, jeho žánrový rozsah nabízí ambient, house, electro, techno nebo IDM. Jeho produkce se objevila na labelech jako je například legendární skotská Soma nebo belgický gigant Bonzai.

Minulé léto se objevil poprvé na českém vydavatelství Beef Records se svým EP They Move Fast. A nyní se sem vrací, tentokrát s prvním vinylovým releasem. Na něm mírně zjemnil, blíže si to však rozebereme v následujících řádcích.

Yurican

Na výborném kopáku se pomalu vrství rezunující zvuky, které navozují melancholickou atmosféru a pomalu vás doprovodí až k melodickému podkresu. Sem tam tu probublá nějaký ten acidový prvek, aby dokreslil "Watergate" atmosféru. Yurican je třeba právě do berlínského klubu jak dělaný. Pohybuje na na hraně techna a housu, je hypnotický i přitažlivý, ale zároveň ne dramatický. Vše se v něm krásně propujuje a navazuje na sebe, což platí celkově o Ricově produkci - komplexnost je jeho silná stránka.

Argue

Nyní nás čeká spirituální melodické techno, jak jej třeba známe od Tale Of Us. Postupný rozjezd nabídne po chvíli klubové beaty, ale prim tu znovu hraje tajemnější melodie, která se vám pomalu dostane do hlavy a jen tak ji nevymažete. Elegantně a přesvědčivě se tu střídá s dalšími hudebními prvky, přitom však autor vůbec netlačí naléhavě na pilu - spíše nabídne prostor imaginaci posluchače, aby si našel tu správnou vzpomínku, kterou si s Argue spojí.

Macabre

Zde Casazza navazuje přesně tam, kde u Argue skončil. Ovšem míří přesně na taneční parket, využitím echa dává prvoplánově důraz na dramatičnost. Tomu dopomáhá i silně "dirty" beat, žádnou jemnost tu nečekejte. Znovu vsází na acidový podkres, taktokrát zní razantněji a možná i trochu výrazněji - což vůbec není na škodu. Macabre je jednoznačně nejintenzivnější, možná i nejagresivnější track z celého EP - tím spíše si však najde velmi rychle své publikum, snad i proto, že jej mnozí DJs zařadí mezi své "prime time" tracky.

End (Dircsen Remix)

Originál tracku End vyjde pouze digitáně, na vinyl se však dostal Dircsenův remix. To je také velmi zajímavý producent, které se už loni objevil na výběrovce Selected Works #1 se svým trackem Collapsing Silence. A i v tomto případě vsází na kyselý acid. V kombinaci s dráždivě tanečním beatem už není tak tajemně melancholický, na druhou stranu příjemně boptná. Melodie však musí s masivním beatem nedůstojně bojovat o pozornost, což ovšem dodává Dircsenovu remixu velmi zajímavý a nejspíš i kýžený efekt, díky kterému se budete k tomu dílu vracet.

Celé EP působí velmi celistvě, společným prvkem je jemně kyselý acid, který nyní najdete úplně všude. Ale neberte mě za slovo, u této desky to není vůbec na škodu.

Na poslech alba (se zaměřením na klubové prostředí) byl použit gramofon Technics SL-1200 MK3 s přenoskou Ortofon Concorde Nightclub MK-II, Pioneer DJM-900NXS a studiové monitory Adam Audio A7. Na další poslech pak posloužil zesilovač Onkyo TX-8270 a série reporduktorů Q Acoustics 3020 se subwooferem Q Acoustics 3070.

Desku koupíte ve známých internetových vinyl-shopech (Juno, RedEye, Deejay.de) i na Bandcampu.

DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně