Recenze desky: BUSZ™ ‎- Symmetry Pt.2

České vydavatelství Beef Records nabízí příběh z hlavního města Spojených arabských emirátů, který nám odvypráví Pier Bucci a Oskar Szafraniec, producenti aktuálně sídlící v Berlíně.

11.3. 2018 00:35:32 | recenze | Carl W

Michal Růžička a jeho vydavatelství Beef Records nám dělá už delší dobu perfektní reklamu za hranicemi a první vinyl v roce 2018 rozhodně nebude výjimkou. Nejen proto, že tu dostali prostor talentovaní Pier Bucci a Oskar Szafraniec (tedy projekt BUSZ™), ale i výběrem proucentů, kterří se zhostili remixů.

Než se vrhneme na samotnou desku, je potřeba vědět pár věcí: Jak Polák Oskar Szafraniec, tak i Peruánec Pier Paolo Bucci mají něco za sebou, co se produkce týče. Pier dokonce pravidelně vydává své desky už téměř patnáct let. Oba se našli v Berlíně a nastartovali společný kolaborační projekt BUSZ™, který ma za sebou zatím dva vinyly. A oba na Beef Records.

My se dnes budeme bavit o tom druhém s názvem Symmetry Pt.2. Právě tu najdeme jejich originál s názvem Dubai. Že právě hlavní město Spojených arabských emirátů bylo předlehou, asi netřeba doplňovat.

Dubai

Připravte se na více než desetiminutovou jízdu. Znám mnoho lidí, co takovou délku trackům vyčítají, já to mám ale přesně naopak a třeba Villalobosovi fanoušci jistě také. Některé tracky je potřeba odvyprávět poctivě a čas prostě nehraje roli. Je i Dubai tento případ a opravdu potřebuje takovou stopáž, aby se rozvinul a chytnul posluchače? Nevím, jistli na to přesně odpovím, ovšem už během startu tracku je jasné, že se bude snažit vytvářet opojnou atmosféru. Tomu dopomahá sytý groove a výrazné osmdesátkové synťáky, které spolu skvěle kontrastují. Na jednu stranu byste vydrželi v tranzu tracku mnoho desítek minut, ale já jsem jeho atmosféru pořádně ocenil až v poslední části, kde postupně vyrezonoval už bez beatů.

Schwa Remix

Právě majitel Beef Records si vzal na "áčkové" straně Dubai na paškál. A nabízí úplně jinou zábavu. Minimálně určitě pro jiné publikum. Fanoušci minimalu zajásají, jeho chuť totiž provází celý Michalův remix. Takto asi nějak zní moderní avantgardní elektronická hudba, která je silně taneční. Ale upřímně - není pro každého. I když je zvukově tento remix doveden k dokonalosti (právě zvukový design je jeho jednoznačně nejsilnější stránkou) a mezi minimal housem bude patřit mezi velmi vyhledávané kousky, potřebuje přesně své místo, kde má zaznít. Na nějaké techno párty to nebude (což jistě ani autor nezamýšlel). Pokud jste ještě netančili na minimal, Schwa vám k tomu však dá pádný důvod.

Rommek Remix

Techno hlavy jistě zpozorní, přece jenom jméno Rommek asi na spíše housovém Beef velmi vyčnívá. Brit Romek Boyer je totiž technař jako poleno, jeho tracky najdete na Blueprint Records, Arts nebo Weekend Circuit. A velmi dunivé techno beaty dodal i pro Beef. Z originálu si vybral přesně ty prvky, které mohl jednoduše zasadit do svého soundu, aby stále zůstal žánrově na své domácí půdě. Ovšem tam to také končí, Rommekův remix ničím ze stínů současných techno "standardů" nevyčnívá. Velmi lehce se schová mezi současné valivé a rázné techno, které nyní tuctově vychází. Ti, kteří znají originál, jistě zpozorní, ovšem ostatním dost možná velmi rychle zapadne. Jestli je to výhoda, nebo ne, musíte posoudit sami.

Kuba Sojka Remix

Oproti Rommekovi je Kuba stálicí u Beef. Je to logické, jeho zvuk jednoznačně s tímto vydavatelstvím krásně ladí. Což zjistíte hned při startu tracků, kdy nahodí moderní taneční Beef. Zanedlouho nabídne i "plexovskou" mystiku, ve které se zvuky originálu krásně vyjímají. Do těchto vod se pouštějí jen ti neojdovážnější producenti a Kubův remix tu bezpochyby obstojí. Je emocionální a nechybí mu hloubka. Já bych ocenil možná více špinavější basy i aranže, ale to je otázka aktuálního vkusu. Jsem přesvědčen, že právě Kubův remix bude to, proč si mnozí desku koupí. Jeho remix je velmi efektivní a skvěle pasuje do současných trendů v elektronice.

Všechny ze čtyř tracků si najdou svého posluchače, ovšem jen vyjímečně se budou prolínat. Každá stopa míří na rozdílné publikum. Nakolik je to výhoda nebo nevýhoda, to je čistě na vás. Žánrově jsou sice velmi rozdílné, kvalitou si ale naopak navzájem směle konkurovat můžou a všechny patří k tomu nejlepšímu, co u nás na deskách vychází.

Na poslech alba (se zaměřením na klubové prostředí) byl použit gramofon Technics SL-1200 MK3 s přenoskou Ortofon Concorde Nightclub MK-II, Pioneer DJM-900NXS a studiové monitory Adam Audio A7. Na další poslech pak posloužil zesilovač Onkyo TX-8270 a série reporduktorů Q Acoustics 3020 se subwooferem Q Acoustics 3070.

Desku Symmetry Pt.2 si koupíš třeba na bandcampu, ale taky na decks.de nebo juno.co.uk. A sleduj také Beef Records na Facebooku!

Poslechni si: BUSZ™ ‎- Symmetry Pt.2

DOPORUČUJEME