David Suslik: Chceme více experimentálních instalací

Blíží se narozeniny pražského klubu Roxy a my jsme se při této příležitostí rozhodli vyzpovídat hlavního produkčního Davida, bez kterého by většina vystupujících návštěvníkům snad ani nezahrála.

12.10. 2017 20:30:00 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Davide, v Roxy pracuješ už téměř 7 let, jak jsi se k práci v tomto klubu vůbec dostal?

- David: Tahal jsem bedny, stavěl stage na festivalech, sháněl kluky na akce po Praze, snažil se být u všeho a všechno si vyzkoušet. Pak mi jednou zazvonil telefon, na druhé straně byl Pepa Ženíšek, který se zeptal, jestli by mě nezajímala pozice technického produkčního v Roxy, na což jsem mu samozřejmě řekl, že ano, a tak jsem tu.

Máš na starost technickou produkci, co tato pozice všechno obnáší?

Když jsem začínal, tak snad úplně všechno. Teď už naštěstí jen to, co mě baví, což je především práce s technikou a komunikace s lidmi. V podstatě dostanu kontakt na potvrzeného umělce, ať už kapelu či DJe, a pak už se musím postarat, že všechno bude fungovat podle jeho požadavků. Někdy toho bylo opravdu až moc. Za těch sedm let, co tu jsem, jsme to ale dole v klubu po všech stránkách předělali do takového stavu, že je to dnes všechno mnohem jednodušší.

V popisu své práce máš i stage management, že? Co všechno máš tedy vlastně v rámci této role na starost?

To je jednoduchý, prostě další starost o všechno, co se na stagi děje. Dodržení harmonogramu, přestavby a věčné mlácení do rukou DJs, co hrajou do červené a myslí si, že je to úplně v pohodě, což není. Našich residentních DJs se to ale naštěstí netýká, abych jim tu nekřivdil.

Staráš se vlastně v Roxy o všechny akce nebo jen nějaké vybrané?

Na tuzemskou DJ produkci být fyzicky v Roxy nemusím, jde jen o zahraniční jména, pronájmy a kapely. Akce si každý měsíc rozdělím pěkně na půl se svým francouzsky mluvícím kolegou Rejnokem. Jemu ale pochopitelně nechám všechny ty perly a vosery :)

Byl někdy problém se zvukovou zkoušku? Většina umělců si na ní velmi zakládá a pro produkčního i zvukaře bývají občas noční můrou. Jak je to u vás?

Jednou jsme měli problém –čti „apokalyptickej průser“ – s elektřinou, respektive uzemněním během zvukovky Booka Shade. Měli ten večer hrát live set a už to skoro vypadalo, že se ten večer nic live rozhodně odehrávat nebude. Nakonec se to ale zvládlo, jako vždycky. To jsem se trochu zapotil, načež jsme posléze komplet předělali celou elektriku pro zvuk, světla a video, aby byl klid.

Co bereš ve svém povolání za největší výzvu?

To je jak otázka při pohovoru, na tu se mě teda Jarda (ředitel Roxy) naštěstí neptal a na jiným pohovoru jsem v životě nebyl. Každopádně nevím, úplně upřímně asi abych se neopil moc, nebo abych v tom hluku rozuměl technickou angličtinu i rozjetému Skotovi, kterému by půlka republiky nerozuměla ani v úplném tichu, aneb například "Nááá báá." což může znamenat například nice bag, ale pokud to nepochytíte tak vám nezbude než se usmívat a doufat, že to nebyla otázka.)

A co tě v rámci tvé práce nejvíc těší?

Lidi, kolektiv, umělci a především skoro neustálá dobrá nálada. Hrozně rád se usmívám a dole v klubu je to prostě trochu jiný open office.

Roxy je asi nejznámější klub v Česku, je tvou další metou zahraničí?

Vůbec ne, vždycky jsem si říkal, že by bylo fajn jet turné s nějakou dobrou kapelou a podívat se tak po světě, ale v Roxy jsem po určité době pochopil, že to zas tak dobrý nápad není. protože člověk nemá na nic čas. Až skončím v Roxy, budu se věnovat jen firmě a odjedu cestovat po světe bez kapel a hudby, pěkně v klidu.

Staráš se taky o umělce, prozradíš nám nějaký fakt zajímavý požadavek od některého, který tě třeba vyvedl z míry?

Jsem flegmatik, mě toho z míry moc nevyvede, někdy maximálně provozní Míra, ale umělci málokdy. Vtipný bylo upozornění v rideru od DJe Kozeho: "DJ Koze will piss immediately on the stage if something is not working..." Tak jsem mu na stage narval schválně pár nefunkčních věcí navíc. No a jak to dopadlo? Na takový zážitky prostě musíte být v Roxy u toho.

V tvém profilu na Instagramu Roxy jsi zmínil, že tvou vůbec první akcí zde byl Cannabis Cup v roce 2011. V čem ta akce byla zajímavá, že ti utkvěla v paměti?

Když člověk napíše do googlu Roxy zavřela, tak na vás vyskočí titulek „Praha zavřela slavné Roxy, prý ohrožuje své návštěvníky“. No a tohle byl první mejdan od otevření, kdy už jsme zase mohli ohrožovat návštěvníky.,) Bylo vyprodáno a v hojném počtu se přišla podívat i policie, to vám utkví v paměti jako první den v práci, když je vám 20.

Na jakou další párty v Roxy jen tak nezapomeneš?

Určitě na Pan Pot – udělali jsme tehdy poctivý stage design s projekcí na tyl, takovou holografickou kostku. No a pak samozřejmě na první návštěvu Solomuna – jak kvůli němu samotnému a jeho asi sedmihodinovému setu (končil skoro v půl desátý ráno) tak protože byl čerstvě nainstalován nový zvuk a vše se vydařilo. Vlastně k tomu posléze i vyšel dost positivní report od Čéši.

Od roku 2011 se prostor Roxy celkem proměnil, mě ale zajímá, jaké změny se chystají v dalším období. Co máte v plánu?

Postupně se předělalo téměř všechno, to je pravda. Nevím, co má v plánu Jarda, ale určitě budeme předělávat celé pódium, plánujeme akustické úpravy a chtěli bychom na významné akce dělat čím dál více experimentálních instalací, když už máme nad hlavou experimentální prostor.

Máš nějakého vysněného umělce, který v Roxy ještě nebyl?

Třeba Ratatat a Borise Brejchu. A Mobyho, ale všichni víme, jak je to reálný.

Na kterého umělce v rámci 25. narozenin Roxy se nejvíc těšíš?

Určitě na Jamese Zabielu, i kvůli tomu, že to bude zahájení narozenin, s čímž si technicky pěkně pohrajeme. Těším se ale i na Stimminga, toho jsem chtěl od Lenky (hlavní dramaturgyně) už poměrně dlouho a zadařilo se, za což jí tímto děkuju.

Jsi taky jeden ze zakladatelů společnosti Sinch, můžeš nám o ní prozradit více?

Byl to asi jeden z důvodů, proč mě vzali do Roxy. Se Sinchem už 10 let zajišťujeme bedňáky na kulturní akce po ČR. Začali jsme jako živnostníci s Jáchymem Pospíšilem, což je můj dlouholetý kamarád, pak jsme založili s.r.o. a minulý rok se spojili s firmou Shameless. Teď tedy máme dvě firmy: jednu Shameless na bedňáky a jednu Sinch na prodej aplikace do zahraničí. Díky ty apce to vůbec ještě děláme jinak by jsme se z toho už dávno zbláznili, protože řídit cca 100 bedňáků denně na 20 různých lokacích není úplná sranda.Každopádně je hezký vidět ve všech významných klubech a prostorách vlastní lidi s logem lebky na zádech. Člověk z toho má radost, že aspoň něco funguje.

PARTYINFO

BE25: James Zabiela

20.10.2017 Roxy, Praha
DJs: James Zabiela + hosti
Cena: 320
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně