Goncalo M: Moje vize techna se nezměnila!

Letos ku příležitosti výročí dvou dekád za mixem vydal v únoru na svém labelu Global Techno Movement Records album s názvem Twenty. A musíme říct, že tohle se mu fakt povedlo! Tracky jako Unidirectional, Artificial Gravity nebo Hydrostatic Equilibrium vás zaručeně nenechají v klidu!

11.10. 2017 14:24:59 | rozhovory | _neeo

V pátek Goncala přivítáme na klubovce Dirty Trip v brněnském klubu Perpetuum a bude to jistě řádná tepačka. My jej při této příležitosti vyzpovídali, rptože přeci jen po tolika letech za mixpultem má opravdu co říci!

- Nee'o: Ahoj Goncalo, svou kariéru jsi odstartoval ve svých 19 letech, což bylo kolem roku 1997. Takže letos slavíš dvacetileté výročí, že?

- Goncalo M: Ahoj, ano, přesně tak, 20 let uteklo jako lusknutím prstu, 1997 je rokem, kdy jsem dostal svůj první booking, abych zahrál v klubu s názvem Katollica poblíž mého rodného města, a už jsem se od té doby nezastavil.

Můžeš popsat tehdejší scénu v Portugalsku?

Tehdy jsme měli jedno z nejlepších publik v Evropě, to tvrdil i sám král Carl Cox. V té době to bylo ještě stále velmi nové undergroundové hnutí a bylo skutečně úžasné si tu dobu prožít, tak dobrou atmosféru a energii.

Od té doby sis vybudoval obdivuhodnou reputaci hraním na místech po celé Evropě, Jižní Americe i Asii. Změnilo se něco na tvé vizi hudby v průběhu těch let?

Moje vize se moc nezměnila, jelikož stále miluju techno a stále miluju to rychlé techno BPM z těch starých časů, ale uvědomuju si, jak moc se techno od té doby změnilo.

Pro mě jsi aktuálně leader hardgroove techna. Hodně DJs, kteří začínali s hardgroovem, teď hrají hodně odlišně, ale ty zůstáváš konzistentní. Jaké je tvé tajemství?

Díky, toho si moc cením. Pravdou je, že přetrvávám jen v tom, v co věřím a co miluju. Vidím, jak dnes všichni zpomalují, následují velká jména a každý hraje ty samé tracky na tom samém BPM. Já jsem se rozhodl jít svým směrem, po své cestě, dělat to, co miluju, rychlé, energické, groovy, pumping techno.

Tvé sety jsou tvrdé, dynamické, energické, plné perkusí. Zkoušel jsi i zpomalit, nebo je hardgroove techno pro tebe jedinou cestou?

Ano, pokouším se to posledních pár let zpomalit, tehdy v roce 1997 jsem začínal na 141 BPM, kolem roku 2008 jsem hrával na 144 BPM a teď hrávám a produkuju kolem 135 BPM. Pro hardgroove je to podle mě nejnižší hranice, na které se to dá hrát a na které si to užiju.

Máš v hudbě obecně nějaké umělce, kteří tě inspirují?

Ano, hádám, že všichni máme nějaká jména, která nás inspirují. Pro mě je v hudbě hromada inspirujících jmen, lidi jako Carl Cox, Jeff Mill, Richie Hawtin, Laurent Garnier, The Advent a mnoho dalších, jako The Doors, System of a Down, Hans Zimmer, myslím, že každá dobrá hudba je pro mě inspirací.

V České republice je stále méně a méně hardgroove parties, alespoň z mého pohledu. Ale vnímám, že v Portugalsku nebo ve Španělsku je trend odlišný. Tam je stále dost hardgroove parties po celých zemích a noví DJs a producenti jsou na vzestupu. Je to díky té jižanské nátuře?

Ano, ve všech zemích hardgroove parties ubývá, ani Portugalsko a Španělsko nejsou výjimkou, je nás v těchto dnech velmi málo, ale jsme vytrvalí a jsou zde opravdu výborní hardgroove producenti, kteří aktuálně tvoří skvělou hudbu, není jich mnoho, ale jsou výborní. A zdá se mi, že rychlejší tempo se pomaličku vrací a můžeme očekávat, že se víc producentů odváží popostrčit tempo nahoru v několika příštích letech.

Video: Goncalo M @ Beats 4 Love (2015)

Nicméně v česku je hromada lidí natěšená, když uslyší hardgroove techno. Před 2 lety jsi hrál na Beats for Love festivalu a z videí můžu říct, že jsi tam měl docela odezvu, co?

Je to tak, na Beats 4 Love to bylo opravdu, opravdu skvělé, úžasný festival a obrovská energie z davu, to je to, co mě udržuje v chodu, abych pokračoval v tom, co dělám, protože cítím tu energii od lidí, když hraju své tracky. B4L zůstane mezi mými top festivaly, to můžu říct s jistotou.

Pojďme k hudební produkci – to je u tebe celkem velké téma. Vydáváš nepřetržitě od roku 2002, že?

Máš pravdu, tvorba hudby je moje vášeň, začal jsem v roce 2002, ale až od roku 2009 jsem se tím mohl začít živit, mít hudební produkci jako své povolání, každý den, každý týden, celý rok a neustále na sobě pracovat, zlepšovat se, rozvíjet své schopnosti a svůj zvuk. A stále se toho mám tolik co učit a v čem se zlepšovat.

Od roku 2002 už uběhlo 15 let, co tě ženě k tomu tvořit stále novou hudbu?

To, co mě pohání, je kontinuální rozvíjení dovedností, touha dostat z toho lepší tracky, je to učební proud, takže nikdy nepřestáváš prahnout po tom, aby ses naučil něco nového.

Tvé první tracky byly releasy na CD, které byly přílohou portugalského tanečního magazínu. Když porovnáš ty své 4 tracky vydané v roce 2002 s tracky z letošního roku, jak bys popsal rozdíl?

Velmi odlišné časy, velmi odlišné nástroje na produkci. Producentská scéna se v těchto letech tak rozrostla, tolik nových VSTček, hardwaru, softwaru, kvalita samplů šla také vzhůru. Teď je k dispozici mnohem víc prostředků než tehdy. A co se týče mé hudby, tak ano, slyším obrovský skok budu se vyvíjet dál.

Vydal jsi mnoho releasů dohromady s Máriem Henriquesem (Huma-Noyd). Jak jste se potkali?

Potkali jsme se před 22 lety, a už při prvním setkání jsme se skrz muziku okamžitě propojili. Od té doby jsme přáteli, vždy jsme se navzájem motivovali k posunutí naší produkce na vyšší úroveň

Spolu jste také odstartovali Intuition Recordings Pt tehdy v roce 2013. Intuition teď patří mezi největší hardgroove labely, musíš na to být pyšný, že?

Spojili jsme se v roce 2004, abychom vytvořili vlastní značku, to byl rok, ve kterém jsme vydali naši první vinylovou nahrávku na Intuition Recordings Pt, od té doby label vyrostl hodně a musím poděkovat všem producentům na našem labelu. Jsem velmi hrdý, ano.

Také jsi rozjel Global Techno Movement Records. Na co potřebuješ dva labely? Není to náročné, vézt je oba?

Záměrem bylo mít 2 odlišné labely, jeden víc zaměřený na hardgroove (Intuition) a jeden spíš na techno (Global), ale svého času jsem produkoval tolik hardgroovu, že jsem ho začal vydávat i na Global Techno Movementu, ale stále se snažím odlišovat styly pro různé labely.

Minulý rok jsi předělal track Outmanipulated s veleznámými vokály Ta Bueno Ya. Docela pecka, tak jako verze od Adama Beyera nebo Bena Simse. Plánuješ v budoucnu

Nijak moc neplánuju předělávat další klasiky, ale tenhle vokál mi vždy vykouzlil úsměv na tváři, tak jsem to musel udělat. Obdržel jsem na to skvělé odezvy.

Poslechni si: Goncalo M - Outmanipulated

K příležitosti dvacetiletého výročí své DJ kariéry jsi vydal album s názvem Twenty, které je plné masivních pecek, jako Unidirectional nebo Artificial Gravitiy! Také jsem si všiml, že album pokrývá širokou škálu BPM a tempo se postupně zvyšuje od 128 u první skladby až po 137 u poslední skladby. Můžes, prosím, popsat, jak album vznikalo?

Záměrem bylo vytvořit album, které by připomínalo 20 let DJingu. Myšlenka byla jednoduše mít začátek na nižším tempu a postupně ho zvyšovat, symbolizovat tak cestu od techna k hardgroove. Různé styly, různé tempo, ale stejná konzistence, stejná historie.

Všiml jsem si ještě, že také děláš pod ArtTek Designem a máš opravdu profi grafiku, od releasů, přes loga, party plakáty až po promo videa. Děláš si svou Goncalo M grafiku sám?

Ano, design je jako má druhá vášeň, opravdu mě baví. Sám si dělám vlastní grafiku mých labelů, plakátů a také videí.

V pátek se nám chystáš v Brně naservírovat dvouhodinový set, ale když od tebe budou chtít lidé slyšet víc, prodloužíš si ho?

Jsem velice nadšený, že budu hrát poprvé v Brně. A pokud se to bude party people líbit a budou chtít víc, s potěšením můžu zahrát i déle.

Co ti, my, jako promotéři, musíme zajistit, aby sis užil party na max?

Já jen potřebuju dobrý zvuk, full house a budeme se zaručeně bavit. Doufám, že se tam všichni uvidíme!

PARTYINFO

Dirty Trip 19

13.10.2017 Perpetuum, Brno
DJs: Goncalo M, Leia Drex, Aghi + No-On, Carl W + Nee´o
Cena: 200
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně