Jaká byla listopadová Apokalypsa?

42. díl Apokalypsy máme za sebou. Z pátku na sobotu v brněnském Bobycentru zahrála tři velká jména světové techno scény, pojďme se v krátkém reportu podívat, jak večer proběhl.

28.11. 2016 16:17:30 | reporty | Carl W

foto: langy@rave.cz

Na listopadovou Apokalypsu jsem se celkem těšil, přeci jen Ben Sims, Derrick May i James Ruskin jsou jména, která si vždy rád poslechnu. K těmto veteránům se po oznámení celého line-upu přidal Guy Alexander Brewer pod jeho techno přezdívkou Shifted nebo třeba "držák" Toky.

100 let zkušeností

Line-up byl tedy hodně zkušený, což potvrzuje součet aktivních producentských let hlavních protagonistů - Ben Sims, Derrick May, James Ruskin, Shifted a Toky totiž dohromady působí na elektronické scéně téměř 100 let. Jména pro "zaběhlé" clubbery to jsou velice lákavá a pro promotéra taková sázka na jistotu.

Ale každé mince má dvě strany, že ano ... Zatímco všichni poctiví párty-people, kteří mají už něco "odchozeno", se tu sešli v celkem hojném počtu, těch mladších tu bylo poskrovnu. Průměrný věk bych si klidně odhadl přes 30+. Je celkem škoda, že Apokalypsa neumí nalákat mladší návštěvníky, protože ti starší logicky rok od roku ubývají a na návštěvnosti to jde poznat.

Já jsem bohužel přišel o set Tokyho, který začínal už před devátou večer. Z ohlasů se ke mě dostalo, že zahrál výborný set. Naštěstí Brno navštíví v pátek znovu, tak kdo ho neslyšel, má šanci vše napravit. Za mého příchodu do Boby už na hlavním pódiu vládl britský experimentátor Shifted.

Jaký byl zvuk?

Letošní album Appropriation Stories mě hodně lákalo a po jeho prvním poslechu bylo jasné, že Shifted potřebuje kvalitní zvukový aparát, aby vyzněl tak, jak autor zamýšlel. Nebudu to protahovat, to se v pátek prostě nekonalo. Po příchodu něco málo kolem jedenácté hodiny večerní jsem si stoupnul k vrchním barům v Laser Show Hall, kdy všichni mohli slyšet jen velmi zdeformovanou basovou linku.

Ucházejí zvuk se dal najít pod zvukařským stanovištěm na hlavním parketu, což je posun oproti předchozím dílům, kde jsem jej často hledal marně. Aspoň že tak, ale světoví pořád nejsme :-) Shifted v závěru setu přidával na síle a hodně mi připomínal třeba Oscara Mulera. Ve svém vystoupení nevynechal produkci z jeho vydavatelství Avian i sublabelu Drifting Over a zabrouzdal také na skotskou Somu, kde mu padla pod ruku Rebekah, která tu nedávno vydala EP Anxiety.

foto: langy@rave.cz

Učitel Derrick

To už se ale přehoupáváme do soboty a otěže dostává do rukou detroitská legenda Derrick May. V první třetině setu za pultem řádí rychlostí blesku a střídá jeden track za druhým - nechybí tu třeba remix od Radio Slave tracku Let´s Prance. Následně si trochu vydechnul a poslechli jsme si i delší plochy - zalovil třeba v Cocoon Compilation P, odkud vytáhnul track Wouter de Moor - Tesla Coil.

Derrick během setu prodal své hudební zkušenosti i rozhled, byla radost jej pozorovat, jak jej to ještě po tolika letech baví. Postupně začal ze svého bagu vytahovat i starší věci jako 2000 & When od Mr. G a jistě mnohé potěšil taky skladbou Effet Karma od Misstress Barbary. Vrcholem bych klidně mohl označit klasiku Lil Louis - French Kiss. Derrick zahrál přesně dle mého očekávání a byl jsem s jeho setem 100% spokojen, parádně jsem se bavil a je super pozorovat, když nás do Brna přijede něco naučit taková legenda.

Ach, ty bary ...

Druhá hodina byla startovací čárou pro Bena Simse a konečnou pro pivo na barech. Prostě došlo a nebylo k dostání a můžeme jen spekulovat, jestli to bylo proto, že na pivo je v rámci malého sortimentu, který byl na akci nabízen, nejnižší marže, nebo jestli pořadatelé jen neodhadli návštěvnost. Pivo by se  odpustit dalo, ale to, že za další hodinu dojde na barech i komplet nealko (kromě Red Bullu), to už je opravdu ostuda. Nepříjemně se to lidem, kteří přijedou na akci třeba ze zahraničí, vysvětluje a musel jsem se stydět.

foto: langy@rave.cz

Pojďme ale zpět k hudbě - Na Bena jsem se hodně těšil, moc mě bavil na Apokalypse v roce 2009 i v roce 2011, kdy si střihnul set s Paulem Macem. Jeho starší produkci mám moc rád a jeho mixování je prostě vrcholem dokonalosti. A na Apokalypse si stále držel vysoký standard. Vokály z Analog Love, kterými svůj dvouhodinový set začínal, mě pěkně navnadily a Ben pokračoval v rytmu moderního techna, z vydavatelství Lena Fakiho si vybral Jordon Saxton a jeho track Infornography a nezapomněl ani na italského nováčka, který si říká Lathe a jeho letní EP Athens By Taxi nebo kamaráda Regise a Speak To Me. Dobře jsem se bavil.

Structures And Solutions

Za pult si následně stoupá Simsův krajan James Ruskin, zakladatel jednoho z nezásadnějších techno vydavatelství - Blueprint. A toho se držel, jak Ježíš kříže. Letos totiž vyšla kompilace Structures And Solutions k 20. výročí tohoto labelu a bylo potřeba ji řádně představit i v Brně. U tracku Randomer - Sheen bylo každému jasné, že James sobotní ráno v moravské metropoli nenechá nikoho odpočívat. A pro mě skvělé zakončení večera.

Na Spiriakose s Noisem jsem již neměl sílu a namířil jsem si to k domovu. Během večera jsem se byl dvakrát podívat na "Clubbing" pódium (resp. byl jsem zkusit bary, jestli tam nezůstala nějaká voda nebo kola) a bylo tam celkem poloprázdno. Do La Grotty jsem se během večera vůbec neodvážil, takže hodnocení tamního šrumínku nechám povolanějším. Škoda přešlapů se zvukem a se zásobováním barů, protože hudebně to byla velice vydařená Apokalypsa.

PARTYINFO

Apokalypsa

25.11.2016 Bobycentrum, Brno
DJs: Derrick May, Ben Sims, James Ruskin, Shifted, Toky, Sionni, Tools Project
2. stage: Boris S. (live), No Dolls, O.B.I., Malke, Golpe, Kesz
3. stage: Jaydee, Miss Melera, Loutka + Subgate, Schwing, Not:Us, Rob Smile
Cena: 499 - 899
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně