Deivis: Perpetuum má nejlepší program za posledních 10 let

David Linhart alias Deivis si jako produkční brněnského klubu Perpetuum kroutí šestou sezónu. A tu nadcházející nabízí program třeba Aleju Sanchez, Marka Brooma nebo Bceeho. V rozhovoru jsme probrali i konkurenci, OSU nebo proč se veškeré marketingové aktivity přesouvají na internet.

6.9. 2016 16:42:29 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Co nabízí klub na nadcházející podzimní sezónu?

- Deivis: Doufám, že kvalitní program. Spoustu techna, spoustu výborného drum&bassu a dvě top housový akce.

Kdybys měl vypíchnout jednu techno a jednu drum&bassovou párty, které by to byly?

Z techna to bude hodně těžký, takže začnu raději drum&bassem. Bcee, což je anglický DJ a majitel Spearhead Records. Dostal na Perpetuum výborný reference a měl velký zájem si u nás zahrát. To je taková top akce v rámci drum&bassu.

A z techna předpokládám Mark Broom?

No asi ano. Pro mě určitě ano. Ale bude tu i Aleja Sanchez, která sice v rámci techna není tak známá, ale díky její produkci a jejím setům je 100% na úrovni Marka Brooma. V rámci techna tu máme plno dobrých jmen – třeba Anja Kraft. To není až tak velká producentka, ale co se týče DJingu, tak hraje naprosto výborný pomalý, valivý, temný techno a myslím, že to bude velká změna na akci Freitag Techno, kde byl dříve takovej spíš svižnější sound. A teď tam bude Anja, která hraje úplně jinak než Siasia nebo kdokoli jiný, kdo tam kdy hrál. Domluvili jsme se s Orbithem, který je náš rezident, že chceme na této akci kvalitu, kterou bude posouvat stále nahoru.

Budete v nové sezóně udržovat drum&bassový středy a techno čtvrtky?

Středy s drum&bassem 100% udržovat budeme. Pojedeme v modelu, který jsme jeli minulý rok. To znamená: první středa bude Liquidators crew, druhá bude Soul Ex Machina crew, třetí Redrumáci a čtvrtá bude Pohon crew. Navíc jsme se domluvili, že minimálně jednou měsíčně chceme pozvat nějakého známého hosta případně producenta v rámci drum&bassu a tím to trochu více zkvalitnit. Samozřejmě s tím, že vstupné bude standardně dvacet nebo třicet korun v případě hostů. Co se týče techno čtvrtků, ty si vzal pod sebe už loni Kája Puček a tam jsme hodně přemýšleli, jaký koncept zvolit. Nakonec však nejlíp vychází opravdu to techno a house. Nechceme rozhodně dělat žádný studentský akce, jak některý jiný kluby, chceme zůstat furt undergroundový. Čistě techno, house a drum&bass. Nemá smysl tam cpát nějaký studentský akce, kde se hraje jiná hudba, protože to ten klub úplně roztříští. Raději pojedeme za cenu uceleného programu jen čtyři dny v týdnu.

Čím bys řekl, že se lišíte od ostatních konkurenčních klubů?

Když to porovnám, tak 7.Nebe šlo programově úplně někam jinam, tam se lišíme naprosto zásadně. Program Vibu jsem neviděl a ti si jedou trošku na jiné vlně. Vibe víc konkuruje Kabinetu Múz než Perpetu. Tam je to hudebně trošku jinak, tam si konkurujeme maximálně v housových akcí, ale je s nima v pohodě domluva, co se týče termínů. A pak je tu Exit. S majitelem Perpeta jsme se domluvili, že budeme koukat sami na sebe a neřešit osttaní kluby. Nemá to smysl a myslím, že to je jediná správná cesta. Nechceme žít v nějakých hádkách v rámci klubů, toho už tady myslím bylo dost. Každý klub má svých starostí dost. Samozřejmě jsme se podívali na program Exitu, je to pro nás konkurence, ale i díky této konkurenci letos máme program jaký máme. Dali jsme tomu na prdel a rozhýbeme tu scénu tady v Brně. Minimálně tu klubovou.

Ok, to však nebyla úplně přesná odpověď na tu otázku, čím se odlišujete. Od toho jsme trošku utekli. Zeptám se tedy jinak – co nabízíte navíc?

Nabízíme minimálně patnáctiletou historii, kvalitní zvuk, výborný DJský jména, super rezidenty. Myslím si, že každý pátek tam máme velmi kvalitní jméno, ať už zahraniční nebo české. V sobotu pak máme rezidenty Perpeta případně top český techno, house a drum&bass jména. Prostě nabízíme kvalitu. Kvalitu, která je u nás už dlouho. Čtyři, pět let dozadu to trošku stagnovalo, ale od změny majitele před třema a půl rokama to šlo hodně nahoru. Teď když se řekne v Brně „Perpetuum“, tak každý ví. My chceme dokázat, že jsme ta jednička v Brně. To chceme dokázat programem a přístupem k návštěvníkům.

Ty jsi v Perpetu víc jak pět let, že?

Šestou sezónu začínám.

Řekl bys, že program na tuto sezónu je zatím nejlepší za tu dobu, co tam působíš?

Je nejlepší za posledních deset let. Podařilo se nám zabookovat super jména, DJs se k nám rádi vrací, na každým mejdanu je super atmosféra. Je to určitě nejlepší program, co jsme tady za poslední x let udělali. Návštěvníci můžou namítnout, že tam nejsou třeba top jména, co vozí Roxy, ale narovinu si můžeme říct, že to jsou jména, na který asi nikdo v Brně nemá peníze. A my nemůžeme jít cestou vstupného k hranici pětset nebo šestset korun. Děláme prostě maximum z toho, co udělat můžeme.

Máš z něčeho před sezónou obavy?

Jestli jsme nepřestřelili. Jestli nebudou lidi „překrmení“. I když jsme se program snažili hodně vyvážit, i tak tam je několik pátků po sobě techno. Ale naše cenová politika maximálního vstupného sto korun nikoho nezrujnuje, tu může i student dát dvakrát nebo třikrát do měsíce, takže snad to bude OK.

Jak řešíte před touto sezónou marketing? Přece jenom se vyrojilo víc klubů, kteřé se do toho taky začínají pořádně obouvat. Změníte něco?

Změnili jsme plakáty. Hodně lidí mi říká, že jsme to změnili podobně jako třeba Vibe, ale to není pravda. Začali jsme dělat více grafických formátů, aby to šlo na Instagram, na Facebook, do různých propagačních videí a chtěli jsme to prostě sjednotit napříč všemi akcemi. Takže teď máme jednotný formát, který je jasně čitelný. V marketingu pak děláme věci, které od nás některé kluby kopírují, takže to snad děláme docela dobře. Je to vidět na tom, jak se zvedla návštěvnost. Zaměřili jsme se na Facebook, zavrhli jsme outdoorovou reklamu, ta fungovala před patnácti lety, teď už ne.

Takže žádný výlep dělat nebudete?

Jsou to vyhozený peníze. Jak za černej výlep, tak i za ten legální, kde ty ceny jsou úplně ustřelený. Ty lidi to neosloví. Oni koukaj celej den do mobilu, takže tam jim tu reklamu nabídneme. Na sloupu už si toho většina lidí nevšimne a bude to stejně za patnáct minut přelepený.

Takže pro vás je jedinej reklamní kanál internet?

100% online média. To je budoucnost.

A máš představu, kam se v tomhle budete dál posouvat?

Samozřejmě. Já neumím všechno, takže v rámci nějakýho sebezdokonalování plánuju navštívit marketingový kurzy a posunout reklamu i dál mimo facebook.

Takže třeba PPCčka?

Jo.

Během léta jste dělali nějakou menší rekonstrukci, co se v Perpetu během ní odehrálo?

Máme kompletně vyservisovanou techniku, vyměnili se koberce, proběhla kompletní úprava záchodů a vzduchotechniky, klub je krásně vyčištěn a připraven na sezónu.

Plánujete něco jako členský karty?

Vím, že spousta klubů o tom uvažuje, ale u nás to není na pořadu dne. My to vstupný máme na takové úrovni, že tam už nejde moc co víc nabídnout. Když vidím, kolik k nám chodí stejných lidí – stále dokola každý pátek – to bychom ten klub s členskými kartami neuživili. Na ty karty bychom neměli moc co nabídnout.

Teď je zpátky na scéně téma OSA. Můžeš prozradit, kolik Perpetuum svazu odvádí?

Zvedalo, nebo se to má zvedat o 50%, ale přesnou částku říct nechci. Každopádně je to fakt hodně.

A vy platíte i Integram?

Ano, i OSU i Integram. Pravidelně k nám chodí kontroly...

Jak taková kontrola probíhá?

Zjistí si vstupný a udělají pár fotek.

A platíte za co?

Platíme předem vypočítaný paušál na základně kontrol.

Takže u vás nikdo nekontroluje, jestli u vás hraje hudba, jejíž autor je zastoupen třeba OSOU?

Ne, to nikoho nezajímá. To je ten paradox.

Neztrácí tak ta OSA význam?

Podle mě to je naprostá blbost. Ty peníze se od nás nikdy nedostanou tam, kam mají. Na některých akcích mimo náš klub to pak funguje tak, že si produkční nechají podepsat od DJs papír, že hrají pouze vlastní produkci a takto se poplatkům vyhýbají, ale touto cestou jít nechceme.

Tak ještě zpět k hudbě. Chystáte i něco mimo Perpetuum?

Ano, chystáme i aktivity mimo Perpetuum, ale ještě ne o podzimní sezóně. Je to stále ve fázi úvah a plánování.

Co tvá akce Coonk? Zvali jste tam spoustu zahraničních jmen, ale Coonk minulou sezónu byl na programu jen jednou a teď tam není vůbec.

To máš pravdu, není tam. To byla od začátku moje akce, pak jsem tam přizval Peťu Whita. Ale už nemám sílu to na svoje triko pořádat, tak akce mě stresovala víc, než všechny ostatní akce klubu dohromady. Dělal jsem akce strašně moc dlouho, od Sound of Ibiza po Emotion. A už jsem si řekl, že svoje akce dělat už nikdy nebudu, protože to je strašně moc nervů a stresu. Nejde o finance, ale už jsem na to neměl energii. Taky jsem se hudebně posunul zpátky více k technu, Coonk byl vždy housovej.

Poslední otázka: na co Perpetuum, mimo program, může nalákat návštěvníky?

Na DJs, co se vždy do Perpeta strašně moc těší. Na usměvavý personál. Na to, že si u nás může návštěvník odpočinout od každodenního stresu a najde si čas i na kvalitní hudbu po boku svých kamarádů a přátel.

PARTYINFO

Heineken Club Tour

07.10.2016 Perpetuum, Brno
DJs: Mark Broom, Daho, Carl W, Subgate
Cena: 100 / 150
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně