Daniel Bacho: Snažíme se dostat Roxy mezi evropskou špičku

Dan pracuje v týmu pražského klubu Roxy a stará se PR. Co chystají v Roxy za novinky na podzimní sezónu? A co ho někdy od fanoušků mrzí?

15.8. 2016 09:25:29 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Dane, studoval si na Masarykově univerzitě v Brně práva, ale pak jsi na delší dobu odjel do Španělska. Proč tě Španělsko tehdy lákalo?

- Dan: Během studia v Rotterdamu jsem měl to štěstí, že jsem potkal mnoho zajímavých španělských přátel a chtěl jsem se prostě naučit jejich jazyk, abychom si lépe nebo vůbec rozuměli. Odjel jsem, procestoval skrz naskrz, naučil jsem se španělsky a povedlo se. Každé léto jsem se vracel, až jsme se nakonec s mojí přítelkyní odstěhovali do Barcelony. Chtěl jsem tam dostudovat PhD., rozjet cestovku pro plyšáky, ale věci nabraly úplně jiný směr.

Tam jsi pracoval jako PR manager pro kluby Row 14, Florida 135 nebo pro slavný festival Monegros? Jak se ti povedlo se na takovou pozici dostat?

Jak kluby, tak festival organizuje rodina Arnau, respektive její už třetí generace. Měl jsem a neustále k nim mám velký obdiv. Začalo to tak, že jsem v roce 2010 v Barceloně navštívil proslulý after Elrow Sunday Morning a ten párty koncept mě úplně uchvátil. V klubu jsem neviděl žádné cizince, tak jsem rozpracoval plán na anglickou a mezinárodní propagaci Row 14, objednal si rodinnou audienci a šel to zkusit.

Co bylo tehdy náplni tvé práce?

Začal jsem s propagací mezi expaty a turisty v Barceloně a jakmile jsem se zlepšil v psané španělštině, tak mne vzali i do promo teamu pro Floridu 135 a hlavně Monegros Festival. Byla to velká škola a úžasná životní a profesní kapitola!

Jak blízko jsi vlastně byl produkci festivalu Monegros?

Pracoval jsem na mezinárodním PR tak, abychom zaujali i návštěvníky z celého světa a dali jim taky ochutnat trochu toho pouštního písku. Měl jsem na starosti ročníky 2011 a 2012 a kampaň trvala v obou případech cca půl roku. Vrcholem pak byla práce s médii na místě, což už byla paráda, jelikož z Monegros byli všichni pokaždé úplně unešení. Bylo skvělé sledovat a učit se právě od rodiny Arnau. Jsou naprosto oddaní tomu, co dělají a obklopují se těmi nejkreativnějšími lidmi, které jsem měl čest potkat. Byla tam cítit obrovská láska k hudbě, snaha o neustálý posun a hlavně úcta k tradici.

Od roku 2013 děláš PR v Roxy, jednom z nejuznávanějších českých klubů. Oslovil tě klub sám, nebo ses přihlásil ty?

Po návratu do ČR jsem to měl jako dlouhodobý cíl. Zúročit své čerstvé zkušenosti a zkusit přenést trochu jižanské šťávy i do české klubové legendy. Ano, Roxy mě lákala a rok po návratu jsem zareagoval na inzerát na posilu do PR teamu.

Pamatuješ si, jak probíhal první pohovor?

Ano, byl to velmi příjemný rozhovor s Jardou Stankem. Náladu jsem se pokusil uvolnit veselými historkami z cestovky pro plyšáky, to vždy zabere  Pak jsme si postěžovali na nedostatek současných kvalitních kapel a probrali směr, kam by se propagace ROXY mohla ubírat. Z Jardy a celého vedení jsem měl příjemný pocit, což mi vydrželo až do dneška.

Co tě za ty tři roky, co v Roxy působíš, nejvíc dostalo (v dobrém slova smyslu)?

Nejvíc mne asi baví ta barevnost celého prostoru ROXY i NoD. Pracuje zde velké množství různorodých a inspirativních lidí, kteří prožívají naplno to, co dělají. Nemusím tomu všemu rozumět, ani to chápat, ale moc mne baví být u toho. Je to tady živé a organické.

Co bylo za tvé dosavadní působení v Roxy pro tebe největší výzva?

Každá akce je výzva v jiném ohledu. Především v poslední době, kdy došlo k dramaturgickému posunu směrem ke kvalitě, za kterou jsme předtím museli jezdit za hranice. Každé nové jméno je premiéra a často i velká neznámá. Snažíme se předvídat, jak čeští clubbeři zareagují a zda jsou ochotni přijít i na pro ně neznámé umělce. To se naštěstí začíná měnit a lidé nám v tomto začínají více věřit. Každý posun dál moc potěší.

V rámci PR – co všechno máš na starosti?

To bys asi nechtěl všechno číst, tak jen ve zkratce. Jsme tady s Aničkou Kudláčkovou dva a snažíme se udělat během relativně krátké doby co nejvíc pro propagaci jednotlivých koncertů a parties. Dlouhodobě se snažíme komunikovat s fanoušky, umělci, labely a agenty tak, aby z toho měli všichni skvělý pocit a rádi se vraceli. V delším měřítku pak pracujeme s image Roxy, kterou se snažíme posunovat tam, kam patří a to je minimálně evropská klubová špička.

A jaké máš kompetence?

Mám dojem, že se nám podařilo vyladit si interní komunikaci a procesy tak, abychom mohli efektivně rozhodovat o PR a zároveň konzultovat s vedením Roxy ty nejdůležitější změny a kroky kupředu. Nerad dělám věci dvakrát stejně a přešlapuju na místě. To se o mně tady snad už ví a mám v tom dostatečně volné ruce.

Stanovujete si s vedení Roxy nějaké cíle, kterým má PR specialista dosáhnout? Můžeš nějaké aktuální uvést? A daří se ti je plnit?

Určitě. U každé jednotlivé akce si stanovíme cíle, za kterými pak jdeme. Např. vyprodat danou show, dosáhnout zvýšeného mediálního prostoru zejména během narozenin nebo získat a udržet si určitý počet aktivních uživatelů naší appky, která se teď bude radikálně měnit a nabídne našim fanouškům něco opravdu exkluzivního. V hudební branži je pak mnoho cílů, které se prostě spočítat nedají, ale považujeme je za prioritu. Např. aby lidé odcházeli z Roxy spokojení a s úsměvem. Když to vidíš častěji, víš, že to, o co se snažíš, dává smysl.


Dan & Andy C

Jak se komunikace a marketing v Roxy od doby tvého nástupu změnili?

Nerad bych srovnával a čechral peří. Jsem hlavně rád, že čím dál častěji dostáváme pozitivní feedback od fanoušků, ale i od lidí ze scény. Vážíme si toho.

Změnilo se za ty tři roky i chování návštěvníků?

To je velmi krátká doba na hodnocení změn v chování publika. Obecně sledujeme, že lidi opět chodí nejen na své oblíbené umělce, ale také do Roxy za ověřenou kvalitou. Upgrade zvuku a neustálé úpravy interiéru či vzduchotechniky v tom hrají významnou roli. Potvrdilo se, že nákladné investice do komfortu party people se brzy vrátí právě v jejich spokojenosti. Nicméně vždy je tady určité procento, které se snaží najít nějaké chyby, a to zejména na sociálních sítích. To známe asi všichni a někdy je to velká lekce trpělivosti, jako např. při nedávném bleskovém vyprodání Solomuna. Místo ocenění a pozitivních ohlasů za skvělý současný booking si na nás pár lidí hlasitě vybíjelo frustraci z neúspěšné koupě lístků. To mě hodně mrzelo.

Sama Lenka Senová v rozhovoru pro náš web řekla, že Česko přes léto žije festivaly a do klubů se tolik nechodí. Znamená to, že máš přes léto volnější režim?

Je to přesně tak, lidi se vidí u vody a repráků někde venku. To je přirozené a já tam jsem taky radši. My máme pak přes léto více času zaměřit se na dlouhodobé projekty, které v návalu akcí přes sezónu nestíháme tak, jak bychom si přáli. Navíc máme prostor připravit se na podzimní sezónu, která bude tento rok velmi silná. Na to se těším.

Zaměřuješ své PR na letní akce spíše na turisty? A jak se obecně liší PR letních akcí s těmi ostatními?

Jak jsi naznačil, v létě patří Praha turistům a Roxy má v zahraničí stále silnější jméno. Během léta tak nastavíme ověřený model práce s image Roxy v zahraničí a na důležitých turistických hubech. Velmi překvapivě jde o loajální publikum a word of mouth zde funguje skvěle. Proto se snažíme udržet letní program na velmi kvalitní úrovni a v drtivé většině u nás v létě potkáš českou DJskou špičku. Na velká jména si pak čeští clubbeři počkají do září.

Platí i pro Roxy pořekadlo „reklama pomáhá, ale nespasí vás“?

Můj amsterdamský kamarád Neils mi jednou po asi pátém pivu řekl holandské pořekadlo. Když oblečeš vypelichanou opici do krásné kožené bundy, bude to pořád jen stará opice v krásné bundě. Možná si to vymyslel, ale je to prostě pravda. Hlavní je kvalita, až potom forma.

Co chystáš v rámci své profese za novinky pro podzimní sezónu 2016? Nebo pojedeš ve starých kolejích?

Od září chystáme dvě velké novinky, na kterých pracujeme téměř tři čtvrtě roku. Jednou bude nový web a druhou věrnostní systém pro Roxy fanoušky. Máme s tím velké plány a doufáme, že se obě novinky budou lidem líbit.

Máš nějakou inspiraci – třeba jak vést sociální sítě? Mohl bys uvést, jaké sociální sítě sleduješ z profesních důvodů ty?

Je toho hodně a času málo. Snažím se sledovat opinion leadery jakým je např. Jon Loomer a servery zabývající se trendy v marketingu a onlinech jako Socialbakers nebo Social Media Online. Sleduji samozřejmě světové i české kluby a festivaly. Jde jedním pohledem zjistit, zda se tomu věnují nebo ne. Kopírovat je tak jednoduché, ale nikam tě to neposune.

Jistě v rámci své profese sleduješ PR i ostatních entit v Česku, co považuješ za největší přešlap? Ať už konkrétně nebo jenom obecně …

Nerad hodnotím konkurenci a kolegy. Ale jestli mi něco konstantně vadí, tak jsou to hrubé pravopisné chyby a špatná angličtina. Čtěte si to po sobě a svět bude hezčí místo :-) Jak jsem psal, existuje i hodně kopírování, ale to že tě někdo kopíruje, je vlastně i pozitivní a motivující znak toho, že tě ostatní sledují.

Navštěvuješ i nějaké marketingové konference? Které bys doporučil?

Tak tady jsem bohužel velmi pozadu, a pokud něco stihnu, tak dokoukat následně online stream, jako letošní Engage Prague, skvělé a inspirativní. Doporučuju.

Jaký booking Roxy ti udělal největší radost? A proč?

Hodně mě potěšil Maceo Plex na 22. narozeninách Roxy. Byl to pro mne i milník, který odstartoval vlnu nové dramaturgie. Vždy moc potěší, když se Lence Senové (dramaturgyně) podaří dotáhnout DJe/producenta po letech intenzivní práce jako třeba Solomuna, Andhim nebo také Andy C All Night. Ten je zde sice často, ale All Night je exkluzivní projekt, který mimo UK zatím nikde nebyl. S Lenkou to dost prožívám, úspěchy i neúspěchy, a pokud se pak povede něco velkého, nemůžu se dočkat, až to lidem naservírujeme. Pak stojíš na balkóně ve vyprodaném klubu a vidíš, kolika lidem jsme společně mohli udělat radost. To je asi to největší vzrušení, které ti ta práce může nabídnout.

PARTYINFO

Nora En Pure

02.09.2016 Roxy, Praha
DJs: Nora En Pure, Lumiere, Manio, Deep Deer
2. stage: Nicola Cloud + Adam Cloud
Cena: 200 / 250
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně