Lenka Senová: Roxy bude stále udávat směr!

Hudební dramaturgii pražského klubu Roxy má na starosti Lenka Senová. Maceo Plex, Solomun nebo Kollektiv Turmstrasse byla její práce a tím Roxy rozhodně končit nebude. Chcete vědět víc?

17.3. 2016 13:07:24 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Lenko, ty v Roxy pracuješ strašně dlouho, jestli mám správné informace, tak jsi nastoupila v roce 1997, je to tak? Na jaké pozici jsi začínala a co jsi vlastně v té době od práce v Roxy očekávala?

- Lenka: Nastupovala jsem na pozici produkční, což byl tenkrát vlastně něco jako dramaturg a produkční v jedné osobě. Tenkrát se opravdu ještě hodně dlouho hledala pravidla fungování klubu, jeho koncepce a hierarchie. Nějaké zkušenosti jsem už měla, muzika a vše s tím spojené bylo dávno součástí mého života, znala jsem víceméně všechny, kdo tenkrát měl u nás v hudebním světě a to nejen klubovém, nějaký vliv. Všechno bylo spontánní, emotivní a docela dobrodružný... Fenomén tanečních parties a elektronická hudba všeobecně mě postupně dost zasáhla, a tak za přispění stejně naladěných tehdejších kolegů a DJs začala moje dá se říct nová profesní cesta...

Jak se klub Roxy změnil od tvého nástupu? Nemyslím teď vizuální stránku, ale spíš, jestli funguje jinak produkce, management atp.

Logicky je všechno mnohem víc profi, funkce jsou rozděleny, každý má svoje pole působnosti, svou zodpovědnost... Od všech se očekává maximální výkon, ale vytvořily se k tomu dobré podmínky a musím uznat, že máme skvělé zázemí. Klub se teď veze na velmi dobré vlně, jak z hlediska fungovaní managementu, dramaturgie a PR, tak neustále se zvyšující profesionality technické produkce a v neposlední řadě i provozu. Konečně je možné do klubu i více smysluplně investovat a zvyšovat tím jeho prestiž.

Na kterou věc, která pocházela z tvé hlavy, jsi v Roxy nejvíc hrdá?

Já to takhle neprožívám, vnímám svou práci z dlouhodobé perspektivy, takže jmenovat jednu věc je velmi těžké. Jsem spokojená s tím, že dělám to, co mě nesmírně baví, že jsem se velkou měrou podílela a podílím na budování významného evropského klubu. Velmi oceňuji, že mám do značné míry svobodu samostatného rozhodování, používám přirozeně svou ženskou intuici, ale zároveň ctím názory a rady především těch, kterých si vážím a troufám si říct, že i díky tomu se mi podařilo především v oblasti elektronické hudby dosáhnout úrovně, která, zdá se, posunuje klub dopředu. Něco jako hrdost cítím pochopitelně pokaždé, když se mi povede přivést někoho výjimečného a vidět nadšené publikum. Je to něco jako naplnění, satisfakce mnohdy po dlouhém úsilí.

Jak vás aktuálně ovlivňuje turistická sezóna? Snažíte se v létě spíš přizpůsobit program pro turisty, nebo to vůbec neřešíte?

Ať to dříve bylo jakkoliv diskutabilními, ať se to líbí nebo ne, program svým způsobem přizpůsobujeme. České publikum žije letními festivaly a do klubu chodí výjimečně, program je tedy ryze český a zaměřen víceméně jen na house. Turisti, tedy hlavně ti “letní“ nejsou zpravidla žádní clubbeři s vytříbeným vkusem, jdou si spíš pořádně zakalit. Nicméně vybíráme to nejlepší z české scény.

Jak vlastně vybíráš umělce, kteří v Roxy hrají? Jsou to všichni tví oblíbenci, nebo si necháš radit?

Tak asi jako každý promotér... Projíždím rostery zahraničních agentur, programy festivalů a prestižních klubů, musím toho hodně naposlouchat, abych byla v obraze, sleduji boiler roomy, zkrátka všechno, co je k dispozici. Vzhledem k tomu, že znám hodně důležitých agentů, dostávám pochopitelně i mnoho nabídek. Za celou mou éru jsem vlastně přivezla hodně svých oblíbenců, někteří se oblíbenci stali až po osobním seznámení:) Každopádně mám kolem sebe dost přátel, většina je z okruhu DJs nebo kolegů z hudební branže, se kterými hudbu moc ráda sdílím a radím se s nimi.

Přece jenom záběr Roxy je v rámci elektroniky velmi široký, od d‘n‘b, přes house až po techno. Sleduješ i nějaké žebříčky oblíbenosti v hudebních magazínech a řídíš se někdy podle nich?

Sleduji občas žebříčky, ale neřídím se jimi.

Uvažujete o tom, že by se z Roxy stal nekuřácký klub?

Zvažujeme všechny možnosti pro případ, že to bude dané zákonem, což je na spadnutí. Já si s chutí cigaretu v klubu zapálím, preferuji v tomto svobodu a toleranci, takže asi nebudu ta, která bude tlačit, aby se tak stalo co nejdříve. Pokud to bude nezvratné a stane se tak, přijmu to, i když můj názor je, že by to nemuselo být tak úplně radikální.

V prosinci jste uveřejnili kolekci triček s Roxy tématikou, design měl na starosti tatér Musa. Proč právě on?

Dlouho žádný merchandise k dispozici nebyl, takže se toho ujali kreativní zástupci PR NoD a Roxy. I pro mě bylo příjemným překvapením, že se zvolil právě nezaměnitelný design Musy. Z mého pohledu to více koresponduje s NoDem, ne tak úplně s Roxy, ale to je naprosto v pořádku. Bezesporu kolekce je výjimečná a oslovuje hodně lidí.

Připravujete pak i další merchandise? Kdy bude k dispozici?.

Připravili se další doplňky v souvislosti s limitovanou edicí Musa. V budoucnu plánujeme další, odlišnou kolekci.

Pojďme teď k novému zvuku, protože to je hodně diskutované téma. Vybrali jste L´Acoustic Kara, zvažovali jste i jiné možnosti?

Zvažovali jsme dlouho i jiné možnosti. Tolik favorizovaný, i když opravdu skvělý Funktion One, který má dokonalý zvuk na parties je ale nevhodný na zvučení koncertů nebo orchestrů. Nová řada L´Acoustic Kara byla ve finále nejlepší volba. Tenhle systém je velmi respektovaný, uvedený vždy jako jedna z preferovaných variant ve všech smlouvách zahraničních umělců.

Za problémy se zvukem, který byly v minulosti Roxy vyčítány, mohl jistě i členitý prostor. Jak jste se s tímto vyrovnali?

Roxy bývalo prvorepublikové kino, členité prostory k němu patří a i to ho činí jedinečným. Částečně jsme se s tím vyrovnali umístěním dvojnásobného počtu reprobeden po každé straně sálu, právě zmíněné Kary, které jsou menší a dají se lépe nasměrovat tak, aby členitý prostor lépe vykryly.

Myslíte si, že Roxy má nyní nejlepší zvuk v českých klubech? A jste se současnou aparaturou plně spokojeni, nebo dojde ještě k dalším úpravám, co se zvuku týče?

V určitých českých klubech je jednoznačně skvělý zvuk, já se omezím na hodnocení zvuku v Roxy. Jisté je, že zvuk je podstatně lepší než býval, zní velmi čistě a jsme s ním spokojeni nejen my, ale máme skvělé reakce od fanoušků, kapel i DJs. Nejsem odborník přes aparatury, ale sluch mám dobrý a za ty léta docela vytříbený. A jestli se něco bude upravovat, to není otázka na mě, od toho máme technickou produkci a techniky. Pokud vím, má se pracovat spíše na akustických úpravách prostoru než na úpravách aparatury.

Roxy už odhalila velká jména jarní sezóny, kde nechybí Kölsch, Andhim, Detroit Swindle nebo Kollektiv Turmstrasse. Půjdete i na podzim tímto “německým směrem”?

Rozhodně se tomu bránit nebudu, v Německu je tolik aktuálního skvělého “materiálu”, je to až pozoruhodné, jak se to na mě postupně valí. Je to fakt super, ne všechno se dá přivést, ale je to hodně inspirující. I zájem ze strany německých agentur je v současnosti hodně silný, např. od října minulého roku se podařilo zabookovat téměř všechny zástupce labelu Diynamic. Ne že by šlo všechno úplně hladce, ale těší mě feedback zahraničních umělců, který je jednoznačně pozitivní. Prostě to funguje.

Lenka Sen s s Tonym Colmanem aka London Elektricity

Už řešíte umělce na 24. narozeniny, kam standardně vozíte opravdu velká jména světové scény?

Samozřejmě, že to postupně řeším. Bývá to hodně náročné a vypjaté především také proto, že pokud se upnu k určitým velkým jménům a musím je prosadit do daného termínu, dost často s velkým předstihem předjednaní umělci nevyjdou a jedu od začátku nanovo. Někdy je to docela frustrující, ale o tom ta práce taky je.

Na těch dvaadvacátých vystoupil třeba Maceo Plex, kterého rozhodně není jednoduché zabookovat. Jak dlouho dopředu musíte booking těchto světových hvězd řešit?

To mělo zrovna docela dramatický vývoj, ale nakonec se šťastným koncem. Maceo Plexe jsem řesila skoro rok, to byla velká výzva. Ten mě mimochodem fakt neskutečně baví, patří nesporně k mým favoritům.

Minulý rok v prosinci tu vystoupil Solomun, vystoupení bylo dlouho dopředu vyprodané a na hodně lidí se nedostalo, plánujete jej pozvat do Roxy znovu?

Solomun je hvězda s velkým srdcem. Moc ráda ho pozvu znova, až bude správný čas a věřím, že neodmítne.

Právě na Solomuna se lidé hodně těšili, on sám si hraní protáhl skoro do oběda. Byla to nejlepší party za rok 2015, nebo ji nějaká překonala?

Byl domluven předem dlouhý set, ale Solomun ještě přidal, pokud vím, cítil se mezi námi velmi dobře:) Nerada říkám, která párty byla nejlepší, to je individuální. Kdo chodí pravidelně na party, moc dobře ví, že skvělý DJ je dobrým základem, ne však jediným aspektem, aby jste byli maximálně spokojeni. Ale musím říct, že tahle party byla rozhodně top!

Jak a podle čeho vybíráte český support k takovým hvězdám, které u vás vystupují?

Podle jejich schopnosti se přizpůsobit hlavní hvězdě, dobře rozehrát party, pokud hrají před headlinerem, dobře navázat po něm a také umět udržet party rozjetou až do konce. Volíme tudíž především zkušenější dje. Ale zaměřujeme se dlouhodobě na hledání nových talentů, rozhodně je na místě dát šanci dalším.

Předpokládám, že budete dávat prostor i novým českým jménům, kteří v Roxy ještě nevystoupili. Musíte tak hodně sledovat i místní scénu. Který z českých DJs si myslíš, že v roce 2016 vyletí nahoru a bude o něm hodně slyšet?

Jak už jsem se vyjádřila, moc ráda bych, aby se i tohle někam pohnulo. Současná česká scéna je z určitého pohledu taková zvláštně stabilizovaná, možná i trochu uzavřená, nic moc se zásadně nemění. Je to i víceméně tím, že se místní publikum zaměřuje především na zahraniční umělce. Dříve se českým legendám dařilo vyprodávat velké kluby, udávali směr a lidi za nimi jezdili ze všech stran republiky. To už zdá se dnes neplatí. Abych byla upřímná, kdo vyletí v tomto roce nahoru a jestli někdo vůbec nějak zásadně vyletí, nedokážu opravdu říct.

A obecně, koho z českých DJs považuješ za hvězdu, která by měla reprezentovat českou scénu I v zahraničí?

Ten potenciál má rozhodně víc DJs, ale i když se mnou nemusí každý souhlasit, v současnosti k nim patří třeba Fatty M a Schwa, kteří spolu v zahraničí vystupují a svou kvalitu dokázali.

Co podle tebe byl největší úspěch Roxy v roce 2015 a co bude největší úspěch v roce 2016?

Úspěchem v minulém roce bylo nepochybně to, že se podařilo kromě osvědčených a stále žádaných DJs, přivést nová a neotřelá jména a za sebe se vynasnažím, aby tento rok pokračoval v podobném duchu. Nechci tím živit svoje ego, jen doufám, že Roxy bude stále udávat směr jako tomu bylo během její dlouhé a někdy i strastiplné existence. Připravujeme velké věci a máte se na co těšit!

PARTYINFO

Adriatique

10.06.2016 Roxy, Praha
DJs: Adriatique + hosté
Cena: 320
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně