Příběh festivalu z kolébky techna - Carl vs. Carol

Jak se říkává - nikdy to není tak dobrý jak poprvé… Otázka, zdali festival vůbec proběhne, se nese jako temné vlákno všemi ročníky z počátku. Roku 2001 se ale Detroit dostává do období renesance a nebylo to jen díky elektronické komunitě.

21.4. 2015 08:57:12 | profily | FlajMaj

Zatímco první ročník museli o pozornost médií bojovat, při druhém je již média milovala! Zatímco při prvním ročníku se sponzoři vymlouvali a nechávali si čas až podle toho jak to dopadne, do druhého ročníku se šlo již s Ford Motor Company v zádech. Festival se přejmenoval na “Focus Detroit Electronic Music Festival”. Kevin, Juan a Derrick dostali každý vůz Ford Focus… Reklama naplno prosákla do festivalu, byla opravdu nepřehlédnutelná. Z dnešního pohledu to bylo až laciné, trapné, ale v té době se to bralo jak to je, hlavně že mohl festival proběhnout. Veškeré hudební hvězdy v line-upu i obrovskou Ford Focus reklamu ale přebila nejvíc signifikantní událost pro tento ročník - spor Carol Marvin versus Carl Craig. Carl Craig byl totiž tři týdny před začátkem festivalu na hodinu propuštěn!

Byl to naprostý šok, nikdo tomu nerozuměl. Tak, jak se to stalo, to bylo velmi trapné a v naprosto nevhodnou chvíli. Pro lidi to byla to velmi emoční záležitost. A z jejich pohledu to bylo vcelku jasné - máte tu techno, které je detroitským “dítkem”. Máte tu Carla Craiga, místního techno boha, kterého všichni milují. A pak tu máte nějakou bílou dámu, nikdo neví odkud se vzala a která je všem úplně ukradená. I když nechcete nikomu stranit, tak pro dav lidí bylo jasno. Bylo to jak z filmu - lidi vyráběli bannery a nosili trička: “Nenávidíme Carol Marvin”, “DEMF = Carl Craig”, “Podporuji Carla Craiga”. Druhý den festivalu se uskutečnil protest a po celou dobu festivalu se sbíraly podpisy na podporu Carla Craiga.

Na druhou stranu nikdo nevěděl, co probíhalo v zákulisí. “Carl byl najatý na určitou práci, kterou ale pořádně nedělal. Neodpovídal kolikrát na emaily, telefony, dokonce i Carol, která byla ředitelkou.” komentuje Adriel Thornton. Carl byl celosvětově velmi respektovaný umělec a osobnost s obrovským citem pro hudbu. Díky němu byl festival tím, čím byl. Lineup byl sestaven s velkým citem pro kvalitu! Byl to festival hudby jako celku, ne jen DJská produkce. Ze zvědavosti, jestli přijdou lidé již brzy odpoledne, dal dvě velká slavná jména (Terrence Parker a John Acquaviva) do line-upu již v odpoledních hodinách.

“Line-up jsem měl namyšlený jako plán na tři roky, ne na jeden, jak to teď mohlo dopadnout. Máme tolik talentovaných lidí v Detroitu a cítil jsem, že se to nehodí dát je do jednoho ročníku. Měl jsem postupný plán,” vzpomíná Craig. “Navíc jsem nechtěl, aby se lineupy opakovaly, aby tam hráli ti stejní lidé každý rok. A když už, tak s něčím novým. Proto Kevin Saunderson hrál znovu, ale jako live-act s Inner City. Byl to jejich návrat po dlouhé době,” dodává Craig.

Poté, co první ročník famózně zakončoval Richie Hawtin, se samozřejmě spekulovalo, kdo by měl být tím “vyvoleným” pro ročník druhý. “Byl jsem zabookovaný, abych hrál jako poslední. Derrick May ale prohlásil, že nebude hrát, pokud to nebude právě on sám, kdo zakončí festival. Tak jsem nakonec hrál po Kevinu Saundersonovi jako předposlední. Nejvtipnější na tom asi bylo to, že v průběhu mého setu začalo tak silně pršet, že se festival ukončil.” s úsměvem vzpomíná Juan Atkins.

Afterparty se konala v klubu The Works. Kolem čtvrté nad ránem se tam zjevil Derrick May. “Zahrál jeden z nejlepších techno setů jaký jsem kdy slyšel. Bylo tam všechno to drama. Toto byl ten set, co Bůh zastavil tou bouří. Bylo to tak vzrušující. To, že se to stalo, byla v tu chvíli ta nejdůležitější věc na světě!” doplňuje Josh Glazer.

PARTYINFO

Movement

22.05.2015 - 24.05.2015 , Detroit
DJs: Artdepartment, Audiofly, Ben Klock, Ben Sims, Carl Craig, Dixon, Joris Voorn, Kevin Saunderson, Nina Kraviz, Richie Hawtin, Robert Dietz etc.
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně