Snilloc: Před Joshem Winkem budu muset zahrát mrazivě dobrý warm up set

Před páteční Elektrou jsme kromě Joshe Winke vyzpovídali i zkušeného maďarského Snilloca, který si právem vysloužil podporu velikánů, jako Loco Dice, Marco Carola, Oliver Koletzki nebo Hot Since 82. Pro Snilloca nejsou Elektra ani české publikum žádnou novinkou. V rozhovoru poradí i začínajícím producentům. Přejeme hezké čtení!

24.9. 2014 10:52:17 | rozhovory | Tomika

- Tomika: Ahoj Gábore, jak žiješ, co nového?

- Snilloc: Ahoj! Děkuji za otázku. Myslím si, že se mám dobře. Děsí mě akorát spousta termínů na obzoru, do kdy bych měl odevzdat nějaké remixy a originály. Snažím se dohnat sám sebe, a jakmile se mi to podaří, rád bych (maximálně) na týden vypadnul na nějakou opuštěnou pláž u moře...

Držím palce, ať to vše vyjde... Na poli taneční scény funguješ řadu let jako DJ, avšak s produkcí jsi začal až později. Na jakých projektech ses podílel či podílíš a s jakými úspěchy? Řekni nám trošku o své historii...

Máš pravdu. Vlastně nedávno jsem mohl slavit 20 let za DJským pultem. S produkcí jsem začal asi před deseti lety. Nejznámější projekt, na kterém jsem se kdysi podílel, bylo duo Collins & Behnam. Spolu s Begim jsme dosáhli nečekaných úspěchu na poli jak domácí, tak zahraniční scény. Kromě jiné jsme v té době vystoupili i u vás v ČR třeba právě na Elektře s Robertem Babiczem či na Creamfields Central Europe v Břeclavi. Poohlédneme-li se zpět, tak oba víme, že jsme do toho ani jeden nedali všecko. Od té doby jsem se podílel na prvním albu skupiny Compact Disco, ale i vokály druhého alba jsme nahrávali u mě v Groovejack Studio. Kromě těchto „prací“ jsem pravidelně pomáhal 2- 3 maďarským DJ-ům/producentům, ale to striktně z pozadí a beze jména. V této chvíli se výhradně soustřeďuji na dvě věci. Jedním z nich je Snilloc, druhý CrossNineTroll, z nichž první tvořím já sám a na druhém makáme spolu s mým kamarádem, Nigelem Snorterem.

Na tvojí sólo produkci se mi moc líbí to, že každý tvůj track je úplně jiný, rozhodně neprodukuješ přes kopírák a přesto tam jde slyšet rukopis Snilloca. Valivý groove, propracované detaily, toulavé zvuky...Tvoje tracky bych asi dokázal rozdělit do dvou skupin. Do první bych řadil jemnější, melodické, melancholické tracky. Do té druhé spíše šlapavé, peak time věci, které perfektně fungují na place v hlavní čas. Vnímáš to podobně? Který směr tě baví víc?

Asi to tak bude, jelikož i jako DJ hraji rád jak v malých klubech, tak i na velkých festivalech před několika tisícovým davem. Kromě toho mě baví hrát všechny role – warm up, peak time, ale i hraní na aftrech. Vše má něco do sebe. Proto ani nedokážu jednoznačně odpovědět na tvojí otázku, který směr mě baví víc. S každým z nich mám spojenou nějakou vzpomínku a každý track rád zahraji ve správný okamžik.

Na čem zrovna pracuješ ve studiu? A proč dostalo tvé studio název „Groovejack Studio“? Prozraď nám něco o tvých dalších releasech...

Jméno jsme vymysleli kdysi dávno ještě před projektem Collins & Behnam. Původně se mělo jednat o naše alternativní jméno. 15. září vyšel „dreamAwaken - Moon Stroller (Snilloc Remix)“ na anglickém labelu Electronique. Na konci listopadu vyjde 4. takový vinyl, na kterém figuruje i moje jméno. Tato žádost o remix mě obzvlášť potěšila, jelikož se jedná o original tracku „Shelter“ od mého kamaráda Cristopha, kterýho můžete znát třeba z labelu Defected. Tento remix jsem dokončil před nedávnem a vyjde na konci listopadu u Underground Audio. Dalšími remixéry na tomto releasu jsou Santé a Josh Butler. Dále pracuji na remixu pro mého taktéž kamaráda, Deltana, který vyjde na Metroline Limited někdy ke konci roku. Kromě remixů dokončuji i několik už téměř hotových originálů, o které opět projevili zájem Nick Curly a Gorge / 8bit, či také Hot Since 82 / Knee Deep In Sound. A v neposlední řade bude příští rok také pár překvapivých collabů, čili spoluprací s dalšími producenty. Takže se nenudím...

Moc pěkný vyhlídky! A co tě baví víc, originály nebo remixy? A na které úspěchy či fakta jsi nejvíc hrdý za tu dobu?

Asi podle nálady. Samozřejmě hodně záleží i na tom, jak moc profesionální remixpack obdržím. Ani nejde moc o množství, nýbrž o kvalitu jednotlivých zvukových stop. Mnohem lépe se mi pracuje z 5-6 takových zvukových stop, které samy o sobě zní krutě, než z 20 takových, které jsou nepoužitelné. To si představte jako vaření z kvalitních vs. nepoužitelných surovin. Když obdržím nekvalitní track, to pak nemám žádnou inspiraci a nic jiného mi nezbývá, než udělat jeden zcela nový original, do kterého horko těžko napasuji aspoň jednu z obdržených zvukových stop, aby se vůbec dalo mluvit o remixu. Z toho jsem se už také ponaučil a podobné žádosti už radši odmítám. Co se týče producentských úspěchů, za svůj nejsilnější track považuji jednoznačně Lines. Marco Carola i po třech letech opakovaně dokazuje to, co i já cítím – tento track se mi povedl natolik dobře, že i po několika letech se dá hrát úspěšně, aniž by nudil :)

Video: Marco Carola plays Snilloc - Lines @ Carnival Warung

To vážně zaslouží gratulaci :). A co vše využíváš k produkci? Své producentské vědomosti si získáváš stylem „pokus-omyl“ nebo se vzděláváš nějak proaktivně?

Já jsem se vše naučil sám a to natolik, že třeba před 10 lety jsem i PC vypínal tlačítkem na baráku :). Jelikož to beru vážně, tak ve volném čase se snažím pátrat po informacích, dobrých nápadech, atd. Na hudební výuku jsem chodil naposled na základní škole, ale i to se snažím dohnat. Prozatím používám PC, před pár měsíci jsem přešel na Ableton, čehož nelituji. Vloni jsem se musel zbavit svého jediného „železa“ – JoMoX XBase09. Jakmile si to budu moct dovolit, tak okamžitě rozšířím svoji studiovou výbavu, jelikož cítím, že se pohybuji na hranici svých aktuálních možností.

Co bys jako nejdůležitější doporučil začínajícím producentům, ať už po stránce produkce či obchodní strategie/marketingu, jak dosáhnout úspěchu? Přece slavíš nemalé úspěchy, tak zřejmě děláš něco dobře :).

Moje nejdůležitější rada je trpělivost. Třeba tracky ze svého prvního „Lines EP“ jsem posílal dlouhé měsíce na různé labely a tři čtvrtě roku jsem nedostal ani jedinou reakci. Nakonec jsem začal mít obavy, že tracky připadají tak dobré snad jenom mě. A tady přišel do obrazu další velmi důležitý faktor. Tím je objektivní posouzení kvality svých tracků. Vždy mám za cíl vyprodukovat takovou hudbu, která by mě osobně nadchla při výběru tracků pro své sety a za kterou bych mile rád zaplatil. Co se týče marketingu, to by chtělo zeptat se radši Tomiky, jelikož já tyto věci vůbec neřeším :)

V únoru tohoto roku vyšlo tvoje „800 EP“ na labelu 8bit, který vlastní Nick Curly a Gorge. Tento release slaví opravdu velké úspěchy. Jak se ti podařilo dostat na toto respektované vydavatelství?

V roce 2013 Nick Curly pravidelně hrával tracky Snilloc - RatCat či East End Dubs – Summa Dis (Snilloc Remix). Jednou jsem mu tedy napsal, abych mu poděkoval za jeho podporu, na což mě on požádal o zaslání dalších mých demo tracků. V té době jsem akorát dokončil a následně poslal jeden (Najah), který se mu hned zalíbil a napsal, že pokud pošlu další dva kvalitní, tak mě vítá na palubě 8bit. To mě nakoplo a za pár týdnů jsem dokončil i 800. lesbičku :). Track Vakmatt jsem mu poslal spíše jen tak – zajímal mě jeho názor, ale nečekal jsem, že ho budou chtít upsat také, jelikož má jenom 115 BPM. Nicméně druhy den mě uvítal v klubu už i oficiálně. Ani ve snech mě nenapadlo, že se lesbičky stanou tak moc oblíbenými, dostanou se do tolika chartů, či se z nich stane 2. nejprodávanější track na 8bitu za poslední rok. Dle Youtube, Soundcloud a Beatport prodejů holky jednoznačně vedou na EP. Najah hrál a hraje dodnes také kde kdo, a dokonce se dostal na seznam TOP100 nejvíce chartovaných tracků v roce 2014 na prestižním RA – Resident Advisor.

Poslechni si: Snilloc - 800 EP [8bit]

To už rozhodně nejsou malé úspěchy! Zvuk kterých producentů je ti v současnosti nejblíž?

Po producentské stránce pro mě aktuálně Okain či Cristoph znamenají jakési měřítko.

Existují dva druhy extrémů při DJingu. Jeden je DJ introvert, který se věnuje primárně muzice, moc nepaří, nehecuje a nepřehání kontakt s publikem. Pak je DJ extrovert, často nazýván jako „mávač“, který spíše než s hudbou se snaží zaujmout publikum se svojí show. Kam se řadíš ty a jak vnímáš tyto projevy?

Jednoznačně se řadím do první skupiny. Exhibicionizmus je mi fakt cizí. Vždy jsem se vyhýbal jakémukoliv vystupování, ale „bohužel“ jsem musel udělat kompromis, jelikož se ze mě stal DJ :). Jinak neodsuzuji, když má někdo za potřebí se při hraní více předvádět. Důležité je, aby z reprobeden hrála kvalitní hudba :).

Jak jsi to už zmiňoval, v ČR jsi hrál už několikrát v různých formacích a na různých akcích, ale jako Snilloc k nám jedeš poprvé. Pověz nám, prosím, o těchto zkušenostech...

Opravdu! To mi vlastně docvaklo až teď, že jako Snilloc budu mít premiéru :). Mé dosavadní zkušenosti jsou opravdu pozitivní. Publikum bylo vždy 10/10! Na Elektru si vzpomínám velmi rád, takže se fakt těším. A legenda typu Josh Wink tomu dá této akce ještě větší kouzlo!

Hodně se šušká o tom, že by to mohla být nejlepší Elektra za těch 10 let, co akce existuje, tak jsme všichni nedočkaví... Do zahraničí jezdíš hrát obvykle jako headliner, v Maďarsku často hráváš i na různých aftrech a na Elektře budeš hrát jako warm up DJ před Joshem Winkem. Jak se stavíš k těmto rolím a která je ti nejblíž? Co se ti vybaví, když se řekne Josh Wink? Vnímáš toto hraní nějak víc speciálně, které třeba vyžaduje lepší přípravu nebo jdeš do toho otrkaně a sebevědomě?

V první řadě bych rád pogratuloval ke kulatinám akce, jelikož málokterá pravidelná noc přežije takhle dlouho! Zvlášť mě těší, že mohu hrát zrovna na tomto díle. Jsem přesvědčený, že to bude nezapomenutelná noc. Také mě trochu šokuje tíha zodpovědnosti, kterou na sobě mám, jelikož před Joshem Winkem budu muset zahrát mrazivě dobrý warm up set :). Samozřejmě to vyžaduje ještě pečlivější přípravu, než obvykle. Nemluvě o tom, že budu hrát před takovou ikonou, jehož vinyl „Higher State Of Consciousness“ jsem hrál od roku '95 než jsem desku nezničil úplně :)

V posledních měsících jsi hrál v klubech jako Tresor / Berlin, KER / Barcelona, Ministry Of Sound / London, které se řadí mezi nejlepší na světě. Podle tvého názoru díky čemu jsou tyto kluby takhle uznávané? Co je tajemství úspěchu?

Nejlepší kluby na světě obvykle nenosí tuto nálepku díky předraženému dizajnu. Teda to určitě není jenom o tom. Jako jeden z klíčových faktorů vidím spíše dlouhodobou práci promotérů, kteří míří na to publikum, které danou klubovou noc navštěvuje kvůli tomu, aby slyšelo přesně to, co se tam hraje. A úplně nejdůležitějším faktorem je snad brilantní soundsystem, který navrhnou a instalují odborníci. ZVUK, který je jedna radost poslouchat na place a hrát na něm jako DJ.

Video: Marco Carola @ Awakenings Festival 2012 Plays Smoke Sykes - Elisabeth (Snilloc Remix)

I na Flédě máme nový zvuk, tak se těš! :) Prozraď nám ještě na závěr své plány, sny, cíle, kterých by sis chtěl dejme tomu během příštích 2-3 letech dosáhnout...

To opravdu rád slyším a teď se těším ještě víc! Nejsem člověk, který by moc plánoval. Žiji absolutně v současnosti. Budu spokojený, pokud se mi i nadále bude dařit produkovat takové tracky, které budou fungovat na tanečním parketu a zaujmou publikum. Stále mě hrozně baví dívat se na videa z celého světa, kde nějaký uznávaný DJ ničí několikatisícový dav s tracky z mojí dílny :)

Moc se těšíme, užij si hraní i zbytek akce a přejeme hodně úspěchu při

Děkuji, uvidíme se v pátek, dorazte brzo!

PARTYINFO

Elektra: The season of the 10th season

26.09.2014 Fléda, Brno
DJs: Josh Wink, Snilloc, Orbith, Kema
bar: Felix!, Elio, Flytech (Fly + RoBoTech)
Cena: 300
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně