Maxime Dangles: S analogem dojdu nejdál

Velký talent a milovník analogů dnes vyrazí poprvé směr Česko. A Elektra i Fléda jsou na něj připraveni. Nevíte co od něj očekávat? Pojďte se o něm dozvědět něco víc v tomto rozhovoru. A večer vyrazte na Flédu!

6.6. 2014 06:48:27 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoje Maxime, svou kariéru jsi odstartoval velice rychle rovnou releasem na jednom z největších labelů - na Kompaktu, a také remixy pro Mobyho, Simian Mobile Disco nebo Röyksopp. To je téměř neuvěřitelné. Kam se chceš ještě posunout dál? A jde to vůbec?

- Maxime Dangles: Určitě jde. Já jsem se od té doby hodně změnil, hlavně v tom, jak hraji jako live projekt. A také jsem nastartoval nový visuální projekt DGNLS live. Na něj jsem velice pyšný, už jen proto, kolik jsem nad tím strávil času. Učil jsem se spoustě nových věcí - průmyslovému designu, programovacímu jazyku Max, VJ softwaru Résolume, mapovacímu video softwaru Madmapper a samozřejmě taky Abletonu.!

Pojďme to vzít pěkně od roku 2006. To se dral na svět Speicher 39. První strana desky patřila Davida Corminboeufovi a druhá strana tobě? Jak ses vlastně ke Kompaktu dostal?

Bylo to strašně jednoduché. Poslal jsem na CD do Kompaktu moje demo a o několik týdnů později, zrovna když jsem byl s přáteli na dovolené, mi zavolali a oznámili mi, že jsou připraveni podepsat Noemie. Často na tento moment myslím, protože mi to změnilo život.

Nyní tedy pojďme porovnat Speicher 39, 59, 64, 63 a 67. To ve finále znamená sedm tvých tracků. Který z nich je nejblíže tvému srdci a proč?

Musím říct, že všechnu svou produkci dělám srdcem, což je také důvod proč není žádný můj track podobný tomu dalšímu. Čas od času mám chuť na něco melodičtějšího, někdy se zase rád vracím ke kořenům hudbu samotné, k jednoduchosti. Ale abych odpověděl na tvou otázku - pro mě je nejdůležitější právě Noemie z Speicher 39. Na to proč tomu tak je jsem odpověděl výše. Bez tohoto počinu bychom se mi dva dnes nebavili.

Plánuješ nějaký další release na Kompaktu, nebo se tvůj sound už posunul někam jinam?

Nikdy jsem nepracoval exklusivně pro Kompakt. S Michaelel jsem v kontaktu, ale pouze jako přátelé. Abych byl upřímný - moje hudba se dost změnila a to samé platí i pro Kompakt. Ale možná někdy v budoucnu ... kdo ví?

Poslechni si: Maxime Dangles - Oktapopulus

Nedávno jsem od tebe slyšel "techno rocker" Oktapopulus. Opravdu undergroundový track s příchutí Detroitu. To je ten zvuk, který nyní miluješ?

Přesně. Mám teď období, kdy jsem koupil plno analogových synťáků a už nějaký čas se jim poctivě věnuji. Vlastně jsem prodal téměř všechno svoje vybavení - kromě Jupiteru 6 - a z těchto peněz si kupuji modulární syntezátory. S těmito mašinami dojdu dál a jsou pro mě obrovským přínosem. Přesně jak můžeme slyšet v tebou zmiňovaném tracku. Zpět ke kořenům.

Máš teď v hlavě nějaké producenty, o kterých bys řekl, že jsou nyní pro tebe opravdu TOP?

Traumer! Nebo ještě Roman Poncet. Je to můj dobrý přítel a jeho hudba má budoucnost.

Tvůj nejprodávanější track za poslední rok na Beatportu je kolaborace s Electric Rescue - obrovskou legendou techna. Pojí vás nějaké dlouhodobé přátelství?

Antoine (Husson - Electric Rescue - pozn. red.) je můj dobrý přítel strašně dlouhou dobu. A hodně mi pomohl s mojí kariérou. Právě on, Romain (Romain Poncet aka Traumer - pozn. red.) a já máme něco víc - společný management. Jsme spíše taková rodina. A taky spolu tvoříme projekt Möd3rn, který začal velice dobře a máme na něj skvělý feedback.

Pojďme se teď bavit o Paulu Favierovi a vašem projektu Danzca. Čtyři roky jste už nic nevydali. Je tento projekt úplně mrtvý?

Paul Nazca (občanským jménem Paul Favier - pozn. red.) je první DJ, který mi kdy pomohl. Vydal mi dvě EP na jeho labelu Scandium a hlavně Plane EP se dařilo velice dobře. Říkával o mě, že mě čeká velká budoucnost. Taky od něm mám svou zapálenost pro analogové stroje, chvíli jsme spolu živě z mašinek hrávali. Určitě tomu není konec, ale s mou vytížeností je hrozně těžké se spolu jenom potkat.

Kdybys měl možnost spolupracovat s nějakým hudebníkem na projektu (jako byly Work In Progress nebo Danzca) - kdo by to byl a proč?

Mám teď tolik práce, že mi bohatě stačí Antoine a Romain :-)

Řekni nám něco o tvém studiu. Co je zde tvá oblíbená hračka?

Modulární syntezátor. Ale na toto potřebujeme ještě jedno interview, protože jak se v tomto rozpovídám, nikdo mě nezastaví.

Tak nám aspoň řekni, co používáš, když hraješ živě?

To se ve skutečnosti pořád mění. Používám sampler Octatrack, bicí automat, počítač, synťáky. Někdy ale taky hraji bez počítače. Co se softwaru týče, tak samozřejmě Ableton a taky Max4Live.

Dnes tě čeká poprvé hraní v Česku. Před tebou hrál na Elektře Antoine, říkal ti o této párty něco?

Říkal, že to byla jedna z jeho nejlepších párty za posledních několik let. Opravdový rave, tak, jak ho miluji. Už se nemůžu dočkat.

Co konkrétně od tebe tedy čekat?

Mám připraveno hodně techna. A většina těch tracků je ještě nevydaných. Některé vydám pod novým názvem ještě na podzim, ale ty ještě nejsou připraveny na mé živé vystoupení.

Díky za interview a uvidíme se na Elektře!

Taky díky a těším se na večer!

PARTYINFO

Elektra: Andy Warhol Edition

06.06.2014 Fléda, Brno
DJs: Maxime Dangles (live), Loutka, Orbith, Džejár, Kaja Puczek
2nd: Shades Of Gray (live), To-su-ya, Kema, Aghi
Cena: 150 / 250 / 299
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně