"Technující nechť se dostaví k terminálu B na třetí nástupiště. Express z Velké Británie právě přijíždí do stanice." Tak nějak by mohlo znít hlášení žižkovského amplionu, pokud by k němu ještě vedly dráty. O tom, co se v Praze dělo v pátek 18. dubna, pojednává následující report.
24.4. 2014 05:34:54 | reporty | PePe
Na první pohled se to zdá jako boj s větrnými mlýny - vyrukovat kulturním programem proti developerům s kapsami plnými peněz? Přinejmenším v Praze na Žižkově to ovšem možné je. S podporou radnice Praha 3 se partě nadšenců alespoň do podzimu podařilo zastavit hrozící demolici unikátní historické budovy překladiště nákladového nádraží Žižkov a stačilo jim k tomu jen napnout síly a zajistit odpovídající kulturní program, který prostor oživí a nabídne veřejnosti.
Dle číslice "3" v názvu akce lze usoudit, že party podobného střihu už se v prostoru Terminal B konala dvakrát. Pořadatelé představili v Česku jména jako Tin Man, Failex, Locked Groove či South London Ordnance, nutno však dodat, že se nesetkali s žádným bouřlivým ohlasem publika. S o to větším napětím se očekávalo, jak dopadne právě tento díl. Jména Sigha, Shifted, Elektrabel, Pluge či Dialect příliš nepatří k těm, které by zdobily letáky v Česku na každém rohu a vstupné 300 Kč vyvolávalo dojem, že půjde o akci pro zanícené fajnšmekry. O to více pak potěšilo rozhodnutí organizátorů snížit cenu vstupného na 250 korun, čímž ještě více přispěli k "hajpu" a nalákali do haly pěkných pár set lidí.
Lehce vyděšení neutěšenou situací na D1 jsme za prostředek transportu na trase Brno - Praha zvolili vlak a ten nás vysadil na hlavním nádraží hlavního města před půl dvanáctou. Přemístili jsme se na zastávku Nákladové nádraží, celkem rychle nalezli neoznačený vchod do areálu překladiště a vstoupili do haly asi 20 minut před půlnocí. Tím pádem nám uniklo vystoupení umělce Pluge a zažili jsme alespoň velmi krátký set DJe Dialecta. Jak se později vyjádřil, musel přivézt gramofon, takže se jeho set opozdil a ostatní "spoje" již nemohly čekat. Nutno dodat, že Dialectův náklad věrný underground technu solidně připravil půdu pro další vystupující.
Live-act večera dostal na starosti břeclavský rodák Elektrabel. Ten, jako by si snad chtěl odpočinout od pomalejších rytmů ze společného vystupování se zpěvačkou mother@work v projektu Chief!Mama, nasadil hned o půlnoci solidně vražedné tempo, čemuž sekundoval i zesílený zvuk. Z publika se začalo ozývat pochvalné juchání a masa partypeople před zvukovou aparaturou se dala do pohybu. Skalní fanoušci Elektrabela (mezi které se také počítám) si pomlaskávali, kterak mistr naladil svou "oldschool" notu, tedy tempo, které se s ničím nepáře a nemilosrdně uhání kupředu. Pravděpodobně tím zaskočil i oba umělce z ostrovů, kteří jen sledovali, jak domácí publikum ladně přijímá takovou nálož. Hodina Elektrabelova live vystoupení uplynula jako nic. Vlastně ne, jako masakr!
Ti, kteří snad očekávali, že se producent Sigha postará o zklidnění, dostali svoje jen částečně. Jeho typické "plošné" pasáže a umírněnější techno musely ustoupit energickému řinčení, protože Sigha zřejmě nechtěl být ten, co zabije slibně narůstající atmosféru. Na pár ploch však přece jen došlo a bylo vidět i slyšet, že dav je již správně namasírovaný, každou změnu v rytmu a novou pasáž patřičně akusticky ohlašoval a nejen já si najednou připadal jako na techno párty šestnáct let zpátky.
Na drtivé většině akcí bývá zvykem, že závěr obstarává rezidentní DJ, nikoli jedna z pozvaných "hvězd". Ne však v Terminal B, kde "angláni" přímo požádali o to, aby mohli hrát až poslední. Proto jsme mohli být svědky toho, jak poctivý večírek přivedl k vrcholu právě DJ a producent Shifted, který v čase od 3 do 5 ráno doslova rozdrtil halu na cucky a nechyběl ani společný back 2 back mix. Dav řičel blahem až do posledních chvil a úplně zapomínal na to, že venku už se blíží kuropění. To jsou okamžiky, které z dobrého mejdanu dělají legendární. Skoro bych si přál, aby tento text četl některý z promotérů tanečních akcí v Česku a uvědomil si, že nikoli komerční a provařené jméno ani všudypřítomná reklama, ale právě a jen skvělá hudba je základem pro to, aby se o jeho akci mluvilo pochvalně ještě dlouho potom, co skončí. Rozmlsané publikum pak ještě dostalo nečekaný nášup v podobě houseového after setu Milana Kroutila, který už jsem bohužel nestihl.
Zíral jsem, že publikum bylo schopné dodržet až do konce akce zákaz kouření v hale (a ten prosím ponechat). Nechápal jsem povlávající blonďatou divu s krvavým loktem, která víc padala, než zvládala stát. Ocenil jsem maximálně slušnou ochranku. Neocenil jsem kvalitu čepovaného piva, které mělo co do chuti značné rezervy (lahvové však bylo v klidu). Přivítal jsem horký zázvor s medem a celkově dobrý výběr sortimentu na baru, lahodné ceny stejně jako rychlou a příjemnou obsluhu. Solidní zvuk Function One také patřil k tomu lepšímu, co se dá na techno halovkách slyšet. Líbil se mi videomapping bezezbytku využívající sloupy a prostor haly. A pokud má dojít na hvězdičky v hodnocení, pak jich z tancujících kolem mé hlavy vezmu rovnou deset a lípnu je organizátorům na hruď. Dobrá práce, dámy a pánové!