Lucas Hulan: Abstinent, to je šílený slovo

Za mixpultem jej potkáváme už 18 let. Jaké období označil za nejlepší, proč to mezi promotéry někdy skřípe či co nového chystá na svém labelu Nightpunk Recordings, to se dozvíte v tomhle rozhovoru. Poslechnout si ho můžete už v pátek na dalším pokračování Elektry na Flédě.

9.4. 2014 09:59:36 | rozhovory | Kema

- Kema: Ahoj Lukáši, hraješ už od roku 1996. Jaké období bys za těch 18 let označil jako to nejlepší pro českou taneční scénu a proč?

- Lucas Hulan: Ahoj Kemo. Nevím, jestli mohu označit jenom jedno období jako to nejlepší, protože si myslim že každé období ma něco do sebe. Jasně, v půlce devadesátých let to bylo "nejlepší období", jelikož to bylo něco nového a neokoukaného. Všude, kde byly gramofony, byl i mejdan, ale to přesně cítím i v této době, kdy se všechno vrací ke kořenům a akce se pořádají na spoustě zajímavých míst, na nadražích, v bunkrech atd. Jsem rád, že se to tady v posledních pár letech začalo hýbat dopředu správným směrem a máš možnost jít na spoustu zajímavých a neokoukaných míst, kde se hraje super muzika. Takže bych to shrnul tak, že každé období je "to nejlepší".

Prozraď nám nějaký tvůj nejšílenější zážitek z hraní, určitě jich bude dost...

No, těch šílených zážitků bylo celkem dost za celou tu dobu, co se věnuji DJingu. Nerad bych ale byl konkrétní, jelikož bych asi zavařil pár lidem a známým, kteří se toho zúčastnili a sám sobě nejspíš také :). Možná někdy napíšu knížku „Toomuchpartytime po česku“, hahaha.

Jsi abstinent, tak na jaký nealko drink tě můžou tví fanoušci pozvat?

Hahaha, teď jsi mě fakt rozesmál. To je šílený slovo - „abstinent“! Ale ano, jsem abstinent. Fanoušci mě mohou pozvat na Birella nebo si čas od času dám Club Mate night.

Letošní sezóna Elektry má podtitul Season of Art. Jaký umělecký směr nebo období je ti nejbližší?

Mě je nejbližší to, co mne osloví a zaujme, ale nemohu být konkrétní, jaký umělecký směr nebo období. Líbi se mi vícero směrů a období stejně jako v muzice. Každý směr a každé období jsou zajímavé a mají své kouzlo.

Společně s Petrem Braunem a Ezwellem provozujete label Nightpunk Recordings. Máte nějak rozdělené role nebo děláte všichni všechno a nějak se vždy najde ten správný kompromis?

Jakub Ezwell dělá A&R managera, Petr se stará o zvuk a smlouvy a ja se snažím hledat remixéry a také nové producenty pro náš label společně dohromady s Jakubem. Jo a ještě bychom málem zapomněli na naši milou Nightphunk Booking managerku Niku Farajullayevu, která se nám stará o international booking.

Poslední věc, která vyšla na NPR, je EP od Iana Mettyho s remixy od Lumiéra, Brauna a dalších. Chystáš nějakou novinku přímo ty? Na tvém Facebooku jsem zahlédl krátkou ukázku a celkem slušně to šlapalo. Překvapíš nás nějakou techno vypalovačkou?

Chystám společné EP s Introspect Deep a Terezií Kovalovou. Máme také rozdělané EP s Braunem, které bude pravě více minimal a techno. Začali jsme dělat trochu jinak a tahle poloha nás s Petrem hodně baví. Jinak někdy na začatku léta mi vyjde Stranger In The Room EP na jednom americkým deephouse labelu a také během léta výjdou moje dva remixy. Pro koho budou remixy a na jakém labelu vyjdou, se dozvíte brzy přes Facebook nebo Soundcloud.

Poslední dobou mám dojem, že promotéři a lidi, co jsou nějak zapojení do scény v Praze, spolu drží basu a spolupracují. V Brně mi přijde, že to až na pár výjimek není tak úplně pravda. Proč myslíš, že to v Praze jde a v Brně to občas skřípe?

Mám pocit že to úplně tak není. Ale ano, máš pravdu, že se tady najde určitě pár promotérů, kteří spolu nějakým způsobem spolupracují a podporují se navzájem, což je super, ale to vidím a cítím jen u pár vybraných partiček tady v Praze i v Brně. Takže si myslím, že to občas skřípe asi všude.

Nejen v Praze se to poslední dobou zase docela rozjíždí a kvalitní klubovky zažívají takovou malou renesanci. Jak je těžké dovézt k nám nějaké jméno, které je zrovna v kurzu? Je to jen o penězích nebo je v tom i něco jiného (a co)? A jaké jméno je pro tebe to top, které bys chtěl přivézt do ČR?

Tak lehké to určitě není, pokud chceš nějaké hot jméno, které je v kurzu. Pokud nejseš velký klub nebo velká produkce, která si může dovolit zaplatit takového hosta nebo nemáš alespoň sponzora, je to v podstatě nereálné, ale na druhou stranu je spousta hot jmen, kteří ještě nejsou tak "provaření" a rádi přijedou do Prahy. Tyto "jednohubky" mám vlastně asi nejraději, protože většinou hrají lépe než ty hot jména, co jsou zrovna v kurzu a stojí nesmyslné peníze. Jinak mám spoustu oblíbenců, co bych rád přivezl do Prahy, ale pokud zde mám zmínit jedno velké jméno, které je už několik let v kurzu, tak by to byl rozhodně muj oblíbenej intergalactic dope DJ Jamie Jones.

Druhý den po Elektře jedeš hrát do Londýnského Eggu na akci Night Train s Toddem Terrym, Patrikem Toppingem a Lukem Solomonem. Jaký je tvůj top klub, kde jsi hrál a ve kterém klubu by si Lucas Hulan teprve rád zahrál?

Nevím, na tohle se odpovídá celkem špatně, ale pro mě asi nejzajímavější hraní bylo určitě v Kostarice v klubu Vertigo a vždycky jsem si také hodně užil hraní ve švedském klubu Pustervik a v londýnských klubech Scala a Lightbox. Rád bych si někdy zahrál v londýnském Fabricu, ale to asi každej by si tam rád štrejchnul, žejo, hahaha...

PARTYINFO

Elektra Dalí Edition

11.04.2014 Fléda, Brno
DJs: Christian Smith, Orbith, Loktibrada, Schwa
2nd: Lucas Hulan, Leonov Bronski, Kema, FlyTech (Fly + RoBoTech)
Cena: 300 / 350
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně