Electric Rescue: Jsem tak trochu mimozemšťan

Antoine Hussona bylo jistě těžké ulovit a jsme všichni rádi, že se to Elektře letos konečně podařilo. Pojďme se o rezidentovi pařížského klubu Rex a kmotrovi francouzské scény dozvědět něco více.

16.12. 2013 04:51:33 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Antoine, v interview pro HitTheFloor magazín se popisuješ jako „rave child“. Pamatuješ si ještě vůbec svou první rave párty?

- Antoine: Moje první rave párty se uskutečnila někdy kolem roku 1989. Bylo to v právě budované stanici metra, takže ještě nelegální. Kluci si tam dotáhli vlastní soundsystem a světla a pro mě to bylo takové poodhalení toho všeho.

Proč si říkáš Electric Rescue?

Ještě před Electric Rescue jsem si říkal EL.UE. Tak se jmenovala také párty, kterou jsem pořádal - a ta se stalo v polovině devadesátých let velice slavnou a mě proslavila v celé Francii. V Paříži je tato párty opravdu legendou. A ještě vlastně během devadesátých let jsem si začal říkávat také D’Jedi. Ale v roce 2000 jsem se rozhodl, že se vrátím k Electric Rescue – hlavně jako poklonu a projev úcty k EL.UE. Díky nim jsem se stal opravdu známým DJem. A taky to jméno celkem sedí k tomu, jaké techno hraju.

Jako D’Jedi jsi tehdy vydal na Calme Records dvě placky. Nenapadlo tě ten nick zkusit oživit?

To jméno je pro mě už mrtvé. Je spojeno s takovou mou naivní techno-periodou v devadesátých letech. Už jsem změnil styl a k D‘Jedi se nehodlám vracet.

Jsi zakladatel Skryptöm Records – dokáže odhadnout, kolik času denně strávíš nad svým labelem?

Tohle je pro mě nemožné odhadnout. Všechno se mi to míchí dohromady – někdy poslouchám dema po cestě vlakem nebo letadlem, někdy doma. Tam dělám taky promo a další věci. Hrozně mi to splývá dohromady, takže na toto nedokážu odpovědět.

Kdybys mohl vybrat jednoho producenta, kterém vydáš track na svém labelu, kdo by to byl?

Mám tolik oblíbených producentů, že na toto prostě nemůžu odpovědět. Musel bych je všechny vyjmenovat a to by zabralo spoustu času.

Jaký je vlastně tvůj setup, když vystupuješ?

Pro DJ set používám 4 decky z Traktoru a dotykový kontroler. Udělal jsem si vlastní template na ovládání všech 4 decků, efektů, sampleru a vlastně všeho, co při hraní používám. Když hraji živě, tak Ableton se zmíněným kontrolerem a ještě Akai APC 20, což je sekvencer s 12-16 kanály.

Kdybych mířil do Francie a chtě zažít fakt pořádně rozjetou párty – kam bys mě poslal?

Tak samozřejmě do legendárního Rex Clubu v Paříži. A taky na párty PLAY, která se odehrává pokaždé na různých místech. Například na Silvestra budeme hrát v jedné umělecké galerii. Kdybys jel do Bretaně, tak si nesmíš nechat ujít Astropolis Festival, který je pro mě tím nejlepší na světě. Není rozhodně největší ani nejkrásnější, ale je tam něco ve vzduchu … taková atmosféra … kterou prostě jinde nenajdeš.

Poslechni si: Electric Rescue - LIVE @ Panorama Bar - 13 april 2013

Pojďme se pobavit o albu Sonic Architecture. Proč vyšlo právě na labelu Bedrock?

To já si nevybral Bedrock, ale John Digweed si vybral mě. Ze začátku to byl track Dope (EP Dope vyšlo ve Francii na Sign Industry pouze jako vinyl, celosvětovou distribuci měl na starost právě Bedrock Digital – pozn. red.) a jemu se v prodejnosti celkem dařilo. Tak jsem pak navrhnul EP Lili, kterému se dařilo ještě lépe, tak jsem to zkusil a navrhnul jsem, že rovnou nachystám celé album. A k mému překvapení jsem dostal zelenou. Nestává se totiž tak často, aby vám tak velký label dovolil připravit celé album. A já jsem na Bedrocku tak trochu mimozemšťan, protože mé techno je opravdu hodně undergroundové, ale oni jsou s tím albem spokojeni a já taky, takže jim asi brzo navrhnu další.

Na Sonic Architecture můžeme najít hodně žánrů – minimal, melodic techno, detroit, popové vokály atp. Což značí barvitost a různorodost, ale může to na někoho působit, že vlastně nevíš, jakým směrem se máš ubírat. Tak jak to vlastně je?

Pro mě je album takovým obrázkem jedné etapy. Popisuje vlastně dva roky od narození mého syna. Během této životní etapy jsem se zamilovával do různých elektronických stylů a do alba jsem chtěl dostat všechno to, co mě v této mé životní etapě potkalo a co se mi líbilo. Opravdu nemám rád umělce, kteří udělají album s deseti techno tracky, které nemá žádný širší význam. To jsou vlastně 4 EP dohromady – sdružené jen proto, aby se výslednému produktu dalo říkat album. Pro mě musí být album cesta různými náladami. Já vím, že hraju techno, produkuju techno EPs, ale když dělám album, tak je to něco jiného. Chci lidi překvapit a chci, aby si poslech lidé užili. Není to žádná rychta do klubu, ale spíš na poslech doma, do auta a tak. Nevidím smysl v tom udělat deset podobných techno tracků a říkat tomu album. Když dělám opravdu taneční hudbu do klubu, tak to vydám jako EP. Ale samozřejmě, že i v albu musí být něco, co tě donutí odvázat se na parketu.

Kdybys z toho alba mohl vybrat jeden track, který by to byl?

Všechny. Nemám to tak, že by album byl jeden výtečnej track a zbytek omáčka. Každý je důležitý.

V listopadu jsi byl na turné v Číně, jak se ti tam líbilo?

Klubová scéna tam není tolik odlišná, je to skoro stejné jako u nás. Z 50% tam byli turisti a za 50% zase domácí. Přístup k hudbě je tam stejný, i když mi přišlo, že Asiaté jsou do toho více „zažraní“. Bylo tam všehovšudy hezky.

Na párty Elektra byl minulým headlinerem Kölsch. Co od něj rád posloucháš?

Hrával jsem jeho track Opa, ale popravdě mi jeho hudba moc neříká.

Kolik piv vypiješ za jednu noc?

25.895.578 během dvouhodinového setu.

A překonáš to v pátek v Brně?

Uvidíme, co nám budoucnost přinese …

PARTYINFO

Elektra Alfons Mucha Edition

20.12.2013 Fléda, Brno
DJs: Electric Rescue, David Asko, Toky, Orbith, Ivka
2nd: Loutka, Kema, Manack, Elate, Fly, Robotech
Cena: 150 / 200 / 250
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně