Jak má vypadat správná "událost" na facebooku?

Promotéři, zpozorněte! Nepůsobte amatérsky. Co udělat a čemu se vyhnout, když zakládáte událost na facebooku?

30.10. 2013 05:42:02 | life style | Carl W

Tak pojďme na to. Co udělat a co ne, když zakládám událost na facebooku? Událost, kterou uvidí stovky nebo i tisíce lidí? Rozhodnou se podle ní, jestli opravdu na párty dorazí? Možná. Chci všechny pozvané zaujmout? Určitě!

Zapamatujme si čtyři důležité věci - kdo? kdy? kde? a za kolik? V tomto nám facebook hodně pomáhá. Kde a kdy nastavíte již při zakládání akce. Datum se zobrazí hned pod hlavičkou, mapa s názvem a adresou klubu pak hned za textem události. 

Do popisu dám ten zbytek

Tak to určitě ne! Buďte struční. Ulehčíte tak fanouškům přístup k těm nejdůležitějším informacím. Čím delší text, tím nižší ochota ho číst - ať je sebelepší. Do popisu události dejte jen to zásadní - v našem případě - kdo zde bude hrát. A nezapomeňte na nešvar, se kterým se stále a stále setkávám - napište i cenu vstupu. Je to vůči potenciálním návštěvníkům fér. Kdo cenu napíše, vyhne se otázce na ní v diskusi. A proč asi nechce promotér zveřejnit cenu "vlezu"? Zapomněl?

Čemu se vyhnout?

Znovu opakuji - buďte struční. Opravdu je nutné psát biografii každého DJe? I těch, co hrají už dvacet let - a jenom v Česku? Opravdu? Musíte dávat u každého vystupujícího odkaz na soundcloud, mixcloud, youtube kanál, beatport, facebookový profil ... ? Nemusíte! Když má fanoušek zájem se o daném umělci dozvědět víc, popř. poslechnout si jeho tvorbu, tak to udělá. Necpěte mu dvacet linků pod nos.

Srdíčka, hvězdičky, notičky ... Může být, ale rozumně! Protože nemáte (zatím) možnost zvýraznit část textu, jednoduché tvary vám v tou mohou pomoci. Ale buďte opravdu střídmí. "Management of DJ Tonda presets", "Hustokrutý mejdan v zrekonstruovaném obecním sále v Dolní Lomné", "Přivážíme nejoblíbenějšího DJe v Čechách i na Moravě" ... Ano - Vaše párty je ta nejlepší v okrese a ten nejlegendárnější DJ hraje zrovna u nás na vsi.

Toto opravdu není nutné. Jakékoli přídavná jména k vystupujícím si nechte od cesty. Pokud je to světová hvězda - návštěvníci to vědí. Pokud je to nejoblíbenější producent - taky to už jistě vědí. Jméno a případně umělcův label bohatě stačí. Možná to není už potřebné doplňovat, ale dbejte na strukturu textu. Teď jsi půjčím citaci od kolegu: „DOBŘE takováto SLÁTANINA, která vypadá jako emo blog hormonálně rozjivené PUBERŤACZKY???!!!! :D:D:D:D“ Buďte rozumní.

Takto to má vypadat

V textu můžete zopakovat datum, klub a přidat i vstup. Na to vám může stačit i jeden řádek. Vypište vystupují - ti jsou přeci nejdůležitější - na ty lákáte! Máte něco navíc? Nějakou specialitu? Budete mít sexy topless gogo tanečnice? Napište nám to taky. Stručně prosím.  Tři dvoubarevné lasery, dva repráky navíc a mlhovač si už ale strčte za klobouk. Na to přece lidi nelákáte, nebo ano?

Mám fakt skvělou tiskovku, kde stručně popisuji vystupující, zvu na akci a vážně se výborně čte. Proč ji nedám přímo do popisu? Protože se jedná o celistvý dlouhý text a ten bez jakékoli předchozí informace prostě neláká. Bohatě stačí, když vložíte na tiskovku link, kdo bude chtít více informací - jistě si ji otevře. Je právě ta vaše opravdu šťavnatá a čte se bez polknutí? Tak si dovolte před odkaz dát ještě perex - ale to je maximum! 

Špatný příklad

Narazil jsem třeba na toto. Přijde mi to jako zhovadilost - posuďte sami. Dočtete to až do konce?

Klikni pro zvětšení

A teď správně

Není to úplně ideální (stylizace textu), ale pro mou pointu dostačující. Vidíte ten rozdíl?

Klikni pro zvětšení

Kromě popisu události si všiměte třeba názvu akce. Ten z negativního příkladu sem raději ani nebudu vykopírovávat. Máte zavedený název Vaší klubovky? Použijte jej. Jedná se o nějaký speciální, tématický nebo výroční díl. To můžete taky stručně uvést. "Apokalypsa: Mayan Code", "Transmission 2012" či "Elektra: Season of Art" jsou v pořádku. Příklad výše už ale ne.

Tak máme popis a název akce. Co nám ještě zbývá. Jedním z nejdůležitějších prvků je titulní fotka. Její velikost je 851x315 px a je to první věc, které si potenciální návštěvník všimne. Tak na ni nešetřete. Měla by být stejně kvalitní jako plakát, který používáte na outdoorovou reklamu.

Událost je již připravená a nyní na ni mohu pozvat všechny známé. Než to tak uděláte, tak si po sobě pečlivě vše překontrolujte! Po jakékoli další editaci textu bude těm, kteří kliknou, že se zúčastní, chodit notifikace. A po páte notifikaci se internetový uživatel raději z akce "odhlásí". Nechce být totiž neustále obtěžován.

A ještě se vrátím k pozvání přátel na onu událost. Jakou myslíte, že mají vaše pozvánky cenu, když je rozesíláte týden co týden svým tisícům přátelům? Věřte mi, že většina z nich si pozvánky právě od vás už blokuje, takže se k nim ani nedostanou. Půjčím si citaci od dalšího kolegy: „... spamery ihned blokuju, nezajímají mě akce pro 50lidí v Paradubicích ap. ale stále má někdo pocit, že mi takové pozvánky musí posílat...“. Zvěte lidi, o kterých víte, že by je to mohlo zajímat. Zvěte přátele - ne stádo.

Mám už k dispozici časový line-up. Mám tedy událost editovat a přidat jej? Ne. Na to výborně poslouží možnost "Připnout příspěvek" na stránce události. Tento nástroj také můžete využít třeba u důležitého videa, které by měl návštěvník vidět. Ale pozor - nikde nemějte zároveň "přišpendlený" více jak jeden příspěvek! Potenciální návštěvník tak ztrácí přímý kontakt s interaktivním obsahem pod událostí. I facebook to ví, proto delší popisy musíte rozbalovat.

Závěrem ...

Používejte zdravý rozum. Chcete působit profesionálně. A nechcete zdržovat návštěvníky scrollováním či čtením dlouhých a nesmyslných textů. Vy chcete upoutat jejich pozornost. A na to máte méně než pět sekund.

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně