Daft Punk vs populární kultura

Všichni jistě vědí, že francouzské duo bude nejspíše ještě letos vydávat nové album. Po dlouhých osmi letech. Každý týden jsou k dispozici nějaké novinky či dohady. A očekávání stoupají. Zvládnou Daft Punk takový prudký nárůst zájmu? A bude jejich hudba doceněna?

7.3. 2013 11:35:59 | nové desky | Carl W

Guy-Manuel de Homem-Christo a Thomas Bangalter si dohromady říkají Daft Punk už od začátku devadesátých let. Co se týče elektronické hudby, tak zde mají nejenom velké jméno, ale podařilo se jim dostat i na špičku, když byly nejžádanějšími DJi. Daft Punk je prostě legenda, kterou zná každý, stejně tak, jako každý zná singly Around The World, Aerodynamic, One More Time nebo Harder, Better, Faster, Stronger. Právě track One More Time dokonce nedávno vyhrál hlasování o "Greatest Dance Track Of All Time" v anketě Mixmagu.

Od té doby se ale hodně změnilo. Poslední album Human After All vyšlo v roce 2005. Pak ještě Daft Punk nahráli živák Alive 2007 a po něm si dali kluci pauzu. Před více než dvěma roky pak přišli se soundtrackem k filmu TRON: Legacy. Ten neměl takový komerční úspěch, jako se očekávalo, ale všichni to přičítali tomu, že jde "jenom" o soundtrack. Ve studiovém albu od Daft Punk se tak očekává něco mnohem víc. Ale je to reálné?

Podle mě si na sebe Daft Punk upletli bič. Zaprvé tím, že přešli od labelu Virgin patřící pod EMI Group k největšímu světovému vydavatelství Columbia společnosti Sony Music. Tím sice získají obrovské množství potenciálních posluchačů, kteří doteď elektronickou hudbu vnímají spíš okrajově a spíše si s ní spojují aktuální popový proud. A ti ve valné většině neocení hudbu tohoto projektu. Druhým problém souvisí s tím prvním - je jím totiž marketing. Za ten sice asi duo nemůže, ale co naplat, ten přichází s velkým vydavatelstvím. Silná kampaň dělá z producentů velkolepé hvězdy a slibuje věci, které prostě Daft Punk splnit nemůže.

Už jenom kolem hlavního artového motivu, který se nedávno objevil na síti, se strhla informační lavina. Každý hudební portál hned žhavil linky, aby měl právě on pravděpodobný motiv obalu albu na svých stránkách jako první. A takových podobných věcí bychom našli desítky. Tato reklamní masáž je ale nesprávně zaměřená na pop-kulturní publikum. Těm se musí hudba dostat pod kůži postupně, tím že je kvalitní, zajímavá, zábavná, hodna zamyšlení. Daft Punk nejsou Rihanna nebo Ke$ha. Jsou to kluci, geniální producenti, co milují house music. Legendy. Ale dokáží svou hudbou zaujmout natěšené náctileté electro-popové publikum. Pochybuji. Ale právě toto publikum určí to, jestli album bude komerčně úspěšné, či nikoliv. Ostříleným posluchačům toto může být jedno, poškodí se ale značka Daft Punk, ke které se vzhlíží. A to by byla škoda.

A třeba se já taky pletu a vše bude úplně jinak. Aspoň doufám ...

Ukázka: Daft Punk SNL ad [03-03-13]

Odkazy:

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně