Hey, DJs! Zaplatíte někdy za dobrou pověst pouhých 100 Kč?

Pamatujete časy, kdy stokoruna byly jó nějaké peníze? Je to už dávno. Svou cenu ale stále má, jenom ta je občas kolísavá - zelenou bankovku budete asi jinak cenit, když ztratíte peněženku a někdo neznámý vám jen tak půjčí na cestu domů. A naopak třeba v Praze za „kilečko“ na baru často nedostanete ani ten nejlevnější drink. Ale dá se za obyčejnou a pouhou stokorunu koupit dobrá pověst?

8.2. 2013 09:53:37 | ankety & názory | Jan „ian“ Hromek

Aby nás to psaní hlavně moc neunavilo [foto: www.certifiedfreelance.com]

Není to tak dávno, co můj dobrý kamarád a promotér Elektry Tomáš „Fly“ Ondráček upozornil na jednu reklamu, která se mu zobrazila na FaceBooku. Ta propagovala vcelku známého DJe Tripmaina tímto textem:

Tripmain
Přední český DJ
umístěny pravidelně
TOP 10 CZ. Nejlepší
nové písně provádí
pravidelně

Něco přes 10 slov, tedy prostor, na kterých se opravdu kardinální „minela“ dá udělat opravdu jen těžko. Ale tady se to přesto povedlo. Taky jste se okamžitě ztratili, taky vám ten text přijde neuvěřitelně kostrbatý, nelogický a dokonce s chybami? A co nejhorší, nebýt onoho kouzelného slůvka DJ, nikdo by nevěděl, kdo Tripmain vlastně je a co nabízí. Kde se stala chyba?

Na Tripmainovu omluvu se dá namítnout, že nejspíš nebude rodilý mluvčí. O to víc do očí bije liknavost, s jakou k této věci přistoupil. Zvlášť, když FaceBook mu zadarmo určitě nic nedal. A zaplatit si to, že po síti běhá reklama, co ho ukazuje v ne zrovna lichotivém světle, to už vyžaduje jistou „umanutost“ a skutečně přímočarý tah na branku jménem Neúspěch :).

Je negativní reklama to, o co stojíte?

Tripmain pravděpodobně „jen“ zvolil třaskavou kombinaci překladače Google-Translate a výpomoci nějakého kamarádíčka, který překlopení z anglického originálů posvětil s tím, že je to vlastně „kruťáckej text, kámo“. On sám Tripmain z toho nakonec nevyjde úplně zle, protože mu mnozí obligátně poradí, že mu jenom závidím a skrze tento text to dávám najevo. A že to celé aspoň za tu reklamu, byť negativní, na Rave.cz stálo. Na ostatní podobné „ladiče“ PR kampaní už ale nezůstane ani tato pochybná sláva. Takže jim nabízím docela dobrý obchod:

Za pouhých 100 Kč vám podobnou hatmatilštinu opravím alespoň na přijatelný, srozumitelný text bez chyb a překlepů:

„Populární český DJ pravidelně bodující mezi tuzemskými TOP10 DJs, co hraje ty nejnovější hity“

Aby bylo jasno, já vám žádnou slávu za 100 Kč skutečně neprodám, jen ukazuji, jak se nevyplatí šetřit na nesprávném místě. A jestli vám to přijde jako špatný byznys, tak si svoje „kilo“ nechte. A s ním i škodolibý posměch, kterého si tím pádem asi užijete víc než dost.

Mělo by vás taky zajímat:

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně