Apokalypsa pomalu stoupá ke špičce

Apokalypsa se zase posunula o level dál a naznačuje, že by se s ní do budoucna mělo počítat mezi jednu z techno...

5.12. 2012 11:20:54 | reporty | Carl W

.. halovek v evropském měřítku hodných návštěvy.

Pojďme postupně - než jsem vyrazil do Péčka byl mi jasný line-up, rozložení stage i to, kterým vchodem se dostanu do pavilonu, a nebylo nic, o čem bych mohl pochybovat. Buď jsem měl štěstí, že jsem vždy narazil na správné informace nebo to byl výsledek kvalitního PR. Řekněmě si na rovinu, že tým okolo Áčka ví, jak k lidem dostat informace po celý rok v hustých dávkách, na druhou stranu by stálo za to zapracovat v komunikaci s fanoušky, kde působí trošku arogantně. Jediné, co mě tak překvapilo, byl vousatý pobožný fanatik, prorok či klaun držící velký transparent s nápisem: "Jen pán Ježíš Kristus Tě může zachránit před peklem." Před branami techno-akce ve znamení konce světa nejenom mě vykouzlil úsměv na tváři.

V uších mi nehučelo

Já jsem dorazil do haly kolem deváté hodiny, posledních třicet minut svého setu si zrovna užívala Klaudia Gawlas. Její sety mě vždy bavily, ale nyní, i když nemám možnost hodnotit celé její vystoupení, mi přišlo, že je tak trošku monotónní. Nakonec si usměvavá Němka nechala svůj party-killer - vlastní remix songu Papillon od Editors. Tímto trackem vždy zvedala ruce davům, ovšem o půl desáté, kdy párty tak nějak startuje, jsem ho moc neočekával. Já se teď trochu vrátím a řeknu něco o zvuku. Předem upozorňuju, že na něj nejsem žádný odborník, jediné, co si můžu dovolit, je srovnání s jinými halovkami. U Klaudie a také u nastupujícho Garyho mi přijde hodně "přehučenej", optimální byl asi u setu Mulera, naopak když zahájil svou trsačku Moleon, byl zvuk najednou o level tišší, než u předchozích umělců. Je mi jasné, že když každý hraje z jiné zvukové karty či jiného média celkově, zvuk se bude lišit. Od toho jsou tam ale zvukaři, aby se s tím poprali. Na druhou stranu, když jsem došel v sobotu ráno domů, vůbec mě nehučelo v uších, tak jako po minulých dílech a to jsem celou Apokalypsu pařil pouze před hlavním pódiem. Takže tady jednoznačně palec nahoru. Obecně mi přijde, že s každým dílem je na výstavišti zvuk lepší, ale pořád je na čem pracovat.

Kdo luštil mayskou záhadu?

Pojďme ale zpět k vystupujícím. Otěže převzal Gary Beck, na kterého jsem se těšil hlavně kvůli jeho aktuálnímu albu Bring a Friend, které bylo hodně dobře hodnoceno fanoušky techna. Už po pár minutách bylo jasné, že je hudebně o level výš než Klaudia. Dle očekávání zahrál i dvě největší pecky ze zmiňovaného alba - Algoreal i Before the Crash a jeho vystoupení snad nemohlo nikoho zklamat. Následoval Španěl Oscar Mulero, který se tento rok také pochlubil výborným albem Black Propaganda. Pro mě to byl set večera a pokud někdo rozluštil mayskou záhadu, byl to právě on. Temné, industriální, napínavé, tvrdé i lahodné techno, které tu noc prezentoval, mě dostalo. Z tracků bych vypíchl "millsovsky vesmírnou" skladbu Inaccurated Information, kterou najdete právě na letošním Oscarově albu. Výbornou temnou atmosféru trefili i VJs, kteří si při jeho setu často dovolili zhasnout projekce a pouze krásně barevnými lasery dolaďovali výbornou hudbu. A to je další věc, co si zaslouží pochvalu. Projekce a světelná show byla podle mne dost povedená, s ničím se to nepřehánělo a správně sloužila jen jako dekorace a podpora pro hudbu. Další palec nahoru.

Následovat měl krátký megamix. Věc, která pozvedla hodně fanoušků. Kdyby se to pojalo jako retrospektiva, třeba na staré díly, na projekčních stěnách by projížděly fotky nebo videa právě z minulých Áček, tak prosím. Nechtěl jsem si ale dělat úsudek ještě před samotnou realitou. Nakonec jsem byl i příjemně překvapen. Celkem krátký mix pár starých hitů mě neurazil, při Manipulated vyletěla vlna rukou nahoru a asi hodně party-people si vzpomnělo na staré časy. Před megamixem se před hlavní stage narvala poměrná masa lidí, takže předpokládám, že většina byla zvědavých, co pořadatelé vymyslí. A mě neurazili. Pokud budou nyní s megamixem pokračovat každý rok, tak doufám, že neklesnou někam směrem k Sensation, ale naváží právě na tuto premiéru. Následoval Chris Liebing, kterého mám hodně rád, ale měl z DJs nejdelší čas, a tak jsem se rozhodl, že si projdu i další dvě pódia. Na nich bylo celkem narváno, na obou vládla dost pohodová atmosféra a rozhodně patří vyseknout poklonu za posezení, které tady bylo luxusní. Přestože že jsem byl k vedlejším pódiím tohoto typu trochu skeptický, tak dávám další palec nahoru, přestože jsem vlastně nikoho zde pořádně neslyšel hrát. Na lidech ale bylo vidět, že se baví parádně.

Planetary Assault Systems premiérově

Chris to řezal tak, jak je zvyklý. Když jsem se vrátil z obchůzky ostatních pódií, zrovna vybral můj oblíbený track posledních měsíců Pfirter - The Fall Of The Empire Is Imminent, čímž si mě okamžitě získal. Jeho hraní se mi vždy líbí, hlavně proto, že u všech tracků nenechává kámen na kameni a díky množství technologií (která mu taky jeho lidé dobrou půlhodinu zapojovali) dokáže každý upravit k obrazu svému a právě díky tomu jsou všechny jeho současná vystoupení jedinečná. Následoval Luke Slater, tedy necelý týden před akcí oznámený projekt Planetary Assault Systems. Toto "lajvko" se ukázalo v podstatě na všech zásadních eventech nejen po Evropě a letos konečně premiérově i na Apokalypse. Tady si dovolím srovnání s Benem Simsem a Paulem Macem, kteří měli minulý ročník téměř totožný čas - Luke odehrál výborný live set, plný kvalitního techna, ale mě se pro Apokalypsu v tomto čase více hodní něco s pořádným "drajvem", což loni Killa Productions splňovali více. Tady jde ale hodně o můj subjektivní názor, zapříčiněný starými časy. PAS jsem rád slyšel poprvé naživo, to bez debat.

David Moleon očekávaně potěšil všechny fanoušky groove-techna. Španěl to rozjel tak, jak to má ve zvyku a jízda to byla dost dobrá. Škoda, že oproti Slaterovi, byl o třídu tižší. Já překvapivě ještě vydržel protančit i celé Underdogz, což jsem na začátku neplánoval. A se mnou to vydržela i drtivá většina lidí na parketu, kdy i při konci jejich setu bylo vizuálně celkem plno. Fernanda Martins pak byla s polovinou předchozího projektu Lucasem už pro někoho třešnička na dortu, pro mě ovšem jasná konečná. Hodně unaveni jsme něco málo před sedmou chytli první taxík směr postel.

Kam se Apokalypsa vydá?

Dodám ještě pár organizačních věcí, které kdyby se nepovedli, budu nadávat, ale takto jsem si jich v podstatě nevšiml a považoval je za samozřejmost: na šatnu jako VIP jsem čekal asi třicet sekund, když jsem odcházel, nečekal jsem v podstatě vůbec. U barů jsem jen jednou čekal déle jak minutu, ale vždy jsem si bral pouze zelenej čaj, u drinků to bylo asi horší. Na mužských toaletách jsem nečekal vůbec, a to jsem nepoužíval ty VIP v patře, ale chodil tam, kam všichni ostatní. Nehledě na to, že jsem tam pokaždé potkal nějakou tu uklízecí četu. A vlastně ani na toho taxíka jsem nečekali, ten tam spíš čekal na nás. Třeba jsem měl ale jenom štěstí.

Co bych ještě vyzvedl, jsou fotografové - před ani za DJem nikdo bláznivě nefotil šedesát fotek za minutu a nekazil tak lidem zážitek z vystoupení. Mohlo to být tím, že tzv. fotopas ani neexistoval. Naopak jsem ale potkal známého fotografa, kterého kontaktoval tým Apokalypsy s tím, že by byli rádi, kdyby přišel něco nafotit. Jako odměnou mu byl vstup VIP - Gold s neomezenou konzumací. Podle mého jeden z dalších kroků, díky kterému budou oceněni kvalitní fotografové a ne tajtrlíci, kteří si jen koupili kvalitní foťák a mačkáním tlačítka pro ně focení končí. Suma-sumárum tedy hodně povedená párty, výborná a přátelská atmosféra a moje ujištění, že Áčko může zanedlouho patřit k top evropským halovým festivalům tohoto druhu. Stačí se jen držet cesty, kterou si pořadatelé dobře připravili. Já tedy držím palce, ať to vyjde.

PARTYINFO

Apokalypsa 35 Mayan Code

30.11.2012 BVV, Brno
DJs: Luke Slater, Chris Liebing, Oscar Mulero, Gary Beck, David Moleon, Klaudia Gawlas, Lukas + Fernanda Martins, Underdogz (live), Nois, K.Sandra
house: Lucca, Tráva + Risto (live), Chris Sadler, Javas, MeryEn, Duncan Grey, Cmeentoline, Phil Albedo
minimal: Kaisersoze, Elektrabel (live), Sonja, Ravic, Tokátko + Ufi DaMan, Fish + Wilda, Gusman, Segment, Milo, Flesh, JB
Cena: 399 - 2.499 (VIP gold)
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně