ESOA se může měřit s největšími festivaly

Exclusive Stately Open Air Festival se konal v Kuřimi nedaleko Brna. Jednalo se o druhý ročník a lákal na tři zahraniční jména.

18.9. 2012 08:48:31 | reporty | Carl W

Hlavními hvězdy byl Maďar žijící v Londýně Péter Forási alias Peppelino a z Vídně dorazil také Rainer Gonaus - tedy Boriqua Tribez. Třetím zahraničním jménem pořadatelé překvapili fanoušky až pár dní před samotným festivalem - byl jím Alen Milivojevic. Proč Bosňan doplnil line-up najdete v rozhovoru s jedním z pořadatelů.

Prohibice!

Přestože to v týdnu vypadalo všelijak, počasí se v umoudřilo a v sobotu nebyly očekávány žádné srážky, sluníčko bylo pod mrakem a vypadalo to na ideální zářijové festivalové počasí. ESOA se koná v zámeckém areálu přímo v městě Kuřim a v malém přilehlém klubu Escape. Vzhledem právě k umístění festivalu musela velká hlavní stage končit o půl třetí ráno, pak se pokračovalo pouze v klubu. Stejně jako ostatní víkendové akce, i tuto ovlivnilo mimořádné opatření ministra zdravotnictví o prodeji lihovin o obsahu etanolu od 20 objemových procent, což znamenalo omezení barového prodeje. K dostání tak bylo pivo, nějaké to víno a sladší lihoviny. Zlatavý český mok ale tekl proudem a nikdo si moc na nedostatek alkoholu nestěžoval. Co mi trochu chybělo byl nějaký ten stánek s grilem, který by byl na místě určitě přivítán většinou návštěvníků, už jen vzhledem k tomu, že samotná produkce začala úderem čtvrté odpolední a něco teplého do žaludku se během večera hodilo.

První, co ale upoutalo návštěvíka byl jednoznačně zvuk na hlavním pódiu. Ten byl jeden z nejlepších, co jsem za festivalové léto slyšel. Krystalicky čistý, vyvážený, nepředimenzovaný a zněl stejně dobře dva metry od pódia jako na konci areálu. Tady pořadatelé opravdu vytáhli eso z rukávu a jejich vyjádření, že si zakládají na výborné technice - a hlavně zvuku, nebyla jenom nejohranejší planá fráze, co můžeme od festivalových promotérů slyšet. Samotnou stage pak navíc zdobila tři projekční plátna, velké množství světlené techniky včetně několika laserů, které když mířily na stěny zámku, tak vytvořili výbornou kulisu a dodaly celému festivalu určitou jedinečnost, kterou díky umístění má.

Alen to vzal hodně šupem

Pojďme k hudbě - v klubu Escape po dobu produkce na hlavním pódiu vládl Drum’n’Bass, představili se tam například Sulthan vs Pprskh, Josh Singer nebo brněnský X.Morph. V průběhu noci se pak styl přehoupl k technu a za pultem se ukázal třeba Scorn nebo mladý producent Nee´o. Zámecké nádvoří měl pevně ve svých rukou Mark Smith, který ze svých gramofonů předvedl výborný house, kterým jistě oslovil snad všechny dosud příchozí v areálu. Po něm se na pódiu předvedlo producentské duo Ian in Run vs. Deepress a pro mě se jednalo o obrovské překvapení. Oba kluci si svoje vystoupení strašně užívali a obrovskou energii dodali také lidem a přestože nezahráli nic ze svého vlastního repertoáru, dali všem signál k tanci, který v průběhu celé noci neskončil. Následovala první zahraniční akvizice Alen Milivojevic. Před ním stál těžký úkol, když měl svým tech-housem navazovat na rozdováděný electro-house.

Alen to ale vzal hodně šupem, bylo vidět, že umí a také ví, čím české publikum upoutá. Výborný propracovaný a zábavný set, v průběhu kterého se sem tam připojila polovina bývalých Jamal DJs Malda, ale Bosňan měl jednoznačně hlavní slovo. A pomalu jsme se dostávili i k pořádnému technu, ke konci setu všechny nadchnul třeba postarším trackem od Tube-Tech - Riders On The Storm. Následovala hodinka apokalyptického Noise. Ten díky moderním technologiím a skvělým výběrem pořádného techna ukázal, jak by měla pořádná techno-párty znít. Jeho ruce byly pořád na mixpultu nebo na kontrolerech a z obrovské hudební soustavy se linuly a prolínaly producentské práce Garyho Becka, Industrialyzera nebo Sashy Carassiho.

Vládu pak půl hodiny před půlnocí převzal Peppelino. Tento Maďar má na svém kontě již několik desítek desek a nespočet remixů a v Česku je vždy bouřlivě přivítán. Já jsem ho u nás slyšel již potřetí, poprvé to bylo na olomouckých Bubbles, což byl jeho debut v ČR, podruhé pak na Sonne Edition v Topolné, což je víc než dva roky zpět. A pokaždé předvedl výborný set plný našlápnutého techna - a ESOA nebyl vyjímkou. Peppelino pobavil všechny, hrál hodně tvrdě, nevyhnul se ani nové vlastní produkci, včetně nevydaných věcí i remixů a připravil všechny na hlavní hvězdu. Tou se stal se svým smashy, pumpin a groovy technem Boriqua Tribez. Ten svůj set začal skvělým intrem - accapelou tracku z roku 1999 od Syndicate Of Law nazvanou Right on Time. A pak nastala smršť dechberoucího groovy techna která nebrala konce. Dostalo se tak i na předělávku Bena Simse tracku stařičkého Good Life od Inner City a dokonce i Knights Of The Jaguar, které pro P Series vydal v bootlegu DJ Rolando.

Skvělý konec festivalové sezóny

Koncem setu Tribeze festival končí i pro mě a před třetí hodinou mířím směr Brno. Pořadatelé zde odvedli výbornou práci, kde nic neponechali náhodě a pro běžného návštěvníka vše fungovalo tak, jak mělo. A všichni se také neuvěřitelně bavili, nebylo člověka, který by festival opuštěl nespokojený, alespoň já jsem takového nenašel. A je to možná pro to, že si sem našli cestu jen ti nejskalnější fanoušci a celkově se festival setkal s nevalnou návštěvností. Chyba těch, co nedorazili, protože přišli o skvělý festival s výborným zvukem a parádní hudební produkcí, kde jsme si ukončili festivalovou sezónu ještě lípe, než jsme doufali.

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně