Transmission Future Cities: Sedmá úspěšná Transmise

Jediná čistě domácí halovka západního střihu posedmé úspěšně odehrála svou úlohu nejlepší české trancové party.

11.11. 2010 06:43:47 | reporty | Paya

I kdyby se objevila konkurence, těžko ji bude dotahovat. Ačkoliv se žádný event neobejde bez chybiček, Transmission jako celek zůstává zárukou kvality.

Foto: Gizmo

Přestože se Transmission 2009 patrně více vryla do paměti, protože výkon krále Garetha byl vloni opravdu impozantní, i Transmission 2010 právem patří mezi povedené indoor parties. Pomineme-li hudební stránku akce, na velmi dobré úrovni byl především zvuk; jeho hlasitost by takovýmto způsobem mohla být nastavena vždy. Světelný park oslňoval, lasery zářily častěji, než je zvykem, projekce byly skutečně velmi povedené. Vision Impossible jsou světovou extratřídou a ztvárnění dobře zvoleného tématu Future Cities se jim podařilo na jedničku. Kolosální intra byla jen špičkou ledovce, bavily nás veškeré detaily vizuálů a vyladěné kombinace s dalšími typy efektů. V této souvislosti musím vyzdvihnout především intro Moscow, které patřilo mezi ty nejlepší úvody, které jsem zatím po celé Evropě viděl. Potěšilo nás i první intro, které evokovalo vzpomínky na slavný koncept Sensation - Space (často označovaný za Válku strojů). Mezi další klady akce patřila vysoká návštěvnost (line-up evidentně přilákal zajímavý počet partypeople) a - což v poslední době není úplně samozřejmostí - výborná atmosféra. Na tu si opravdu stěžoval jen málokdo.

Chvála boji proti kouření

K objektivnímu reportu z párty musí patřit kritika. Poctivě však nutno předeslat, že ačkoliv se problémy vyskytly, dobrý dojem z Transmission nezastínily. Začnu tím, co organizátor eventu nemůže ovlivnit - je opravdu divné, když řidič v Praze zaplatí za parkování u haly více než v Berlíně, Antverpách nebo v Amsterdamu. Budiž, dostáváme se ke vstupu - přimlouvám se propříště za co tvrdší kontroly. Kritika se letos na diskusních fórech snáší překvapivě také na adresu toalet. Tradičně složitě řešitelný je v O2 Areně problém šaten (aneb stále mi nejde do hlavy, jak Sazka tu halu mohla postavit bez nich). Diskutovat by se zřejmě dalo o umístění Go-Go tanečnic v prostoru hlavní plochy, mnohým návštěvníkům podle jejich reakcí chyběl merchandising. Komentář organizační stránky bych rád zakončil velkým oceněním existence tzv. protikuřáckých hlídek. Jen houšť a větší kapky. Klidně zavést plošně na veškeré veřejné akce, jak je na Západě často zvykem. Vybavuji si v této souvislosti především skvělou arénu v Arnhemu, kde mají kuřáci vyhrazen prostor cca 1 m2. Podtrženo, sečteno, produkce Transmission 2010 byla úspěšná, partypeople se mohli soustředit na hudbu.

Moor nad rezidentního DJe

O warm-up se letos postarala dvojice Boom Jinx a JayTech, plocha se příjemně zaplnila a první intro ohlásilo úvodního DJe - anglického borce Andyho Moora. Nejsvětlejšími místy jeho velmi povedeného, nad očekávání dobrého setu byly mash-upy tyDi vs. Andy Moor & Ashley Wallbridge feat. Meighan Nealon - Good Faces a Rank 1 & Jochen Miller vs. Yuri Kane - The Right Escape, potěšili nás i Signalrunners feat. Julie Thompson - These Shoulders (Andy Moor Remix), tyDi feat. Audrey Gallagher - Calling a Flash Brothers feat. Epiphony - More Than You Know (RAM Remix). Bouři nadšení vyvolaly známé samply Lethal Industry, fajnšmekry dojala hudba z oscarového filmu Americká krása v tracku Hayley Parsons - A Man Named Thomas. Těsně před koncem zaperlil Matt Darey pres. Urban Astronauts - See The Sun (Tenishia Remix) a nezbývá než tleskat! Intro s tématem Tokyo uvádí rezidenta Marka Schulze a ten servíruje svůj standard; ve srovnání s ostatními DJs to tentokrát stačilo na průměr. Jeho letošní hymnu v úvodu téměř vystřídala ta loňská, podruhé zazněl The Right Escape a dál už to šlo trošku stereotypně, trošičku pomaleji, s nepřesnými přechody. Vyčníval Phynnův remix na Schulzův Rain a závěrečný veselý Kernkraft 400.

Simon jako warm-up Wéček

Intro s tématem Moscow uvedlo Sandera van Doorna a došlo k zásadní změně. Holandský řízek to plácal páté přes deváté. Ale nás to bavilo. Energické tracky střídal housovější styl a Sander nadšenému publiku nadiktoval spoustu pecek: Mac Zimms - Raaaw, Purple Haze - Hymn 2.0, Orjan - Sanctuary, Tiësto vs. Diplo - C’Mon (!), Marcel Woods - Tomorrow, Faithless - Tweak Your Nipple v Tiësto mixu (!!!), The Killers - Spaceman v SvD mixu, Adagio ve vizi Andrewa Bennetta, Heatbeat remix na Callaghanovo Find Yourself (!) a velké finále. Zničující versus Direct Dizko a geniálního Godd. Ovace nebraly konce.

A pak to přišlo. Na rozdíl od Marka, který svoje DJská sluchátka pouze spektakulárními gesty po vzoru AvB „dražil“, Sander se rozhodl, že je rovnou hodí do davu. Předstoupil před pult na kraj pódia, podepsal se na ně a zamířil. Nejsem tak domýšlivý, abych byl přesvědčen, že si vybral právě mě, nicméně je možné, že rozpoznal známou tvář. Udělal jsem krok zpět, protože v první lajně se strhla mela. Sluchátka vyletěla vzhůru, nabrala kurs a - marná sláva - začala se neomylně snášet do mých rukou. Trvalo to snad hodinu. Před očima proběhla půlka života, přece jen - hezká trofej, jen co je pravda. V tu ránu ovšem myšlenky přeskočily jinam - jak mohu být, propána, tak pošetilý a myslet si, že to dopadne dobře. Po zádech přejel mráz. Tam i zpět. Desetiny vteřiny ubíhaly tempem slavného Bullet Time, svět se zastavil. Nabyl jsem dojmu, že to snad neskončí. Ale skončilo. Náraz. Nejdřív zprava, o zlomek sekundy později i zleva. Mám pocit, že vícenásobně. Co naplat, nezbývalo, než se jako domeček z karet poroučet k podlaze O2 Areny. Ruka sice instinktivně držela kořist, nicméně pud sebezáchovy je silnější. Ne, nelíbí se mi, že jsem se uhodil do hlavy a do toho mi na ní kdosi poměrně těžký leží. Ačkoliv stejně bych neměl šanci se bránit. Hned první agresivní trhnutí mě o cenu pro vítěze soutěže o nejšťastnějšího fanouška připravilo. Pravda je, že mi to bylo jedno, pokoušel jsem se tou dobou především starat sám o sebe. Protivu, který mi překážel, jsem odstrčil až po chvilce a posbíral se, sluneční brýle prakticky nemělo cenu hledat. Díkybohu jsem byl celý, kromě mírného šoku, zmatené orientace a několika utržených modřin jsem si odnášel jen poněkud nezúčastněný výraz. Tak to se mi ještě nestalo. Naštěstí jsem se poměrně rychle dal dohromady, nakonec - dějí se daleko horší věci. Přesto, vzkaz pro vítězného útočníka: tak si ty sluchátka teda užij :-)

Tolik osobní vsuvka. Intro na téma Rio De Janeiro jsem vnímal pochopitelně tak trochu nepřítomně, přesto si dobře vybavuji, že bylo znovu povedené. Profesionální novinářská čest mě brzy zmobilizovala, i tak mne ale sympatický Anglán Simon Patterson tentokrát nedostával. Jistěže zasloužil potlesk za své singly Us nebo Latika či zařazení Lightwaves od Giuseppe Ottavianiho, zažil jsem ho ale v mnohem lepší formě. Nezbývalo, než se nechat překvapit holandskou dvojicí W&W, se kterou jsem dosud neměl tu čest. Poslední intro ohlašující jejich nástup neslo název Las Vegas a následující přehlídka „wéčkové“ produkce nebrala konce. Skvěle zafungoval song Marcel Woods - The Bottle, velmi nám udělal radost Dustin Zahn - Stranger To Stability (Len Faki Podium Mix), zazněl i Doornův Renegade, legendární Synaesthesia, ovšem highlightem ranního nášupu byl neomylně nový remix na megaslavné Cosmic Gate - Exploration Of Space! Bravo, dobře jsme si zahopsali!

Co říci závěrem? Pořádně poděkovat. Pokud jste totiž dočetli až sem, absolvovali jste můj party report s pořadovým číslem 100. Díky tedy Vám, čtenářům a fanouškům elektronické taneční hudby, díky promotérům u nás i v zahraničí za skvělé taneční akce a díky redakcím trance.cz (3 reporty), danceradio.cz (3 reporty) a rave.cz (94 reportů) za tu příležitost sem tam sdělit světu své osobní dojmy :-) pokud by Vás některé ty historické zajímaly, jejich plný seznam najdete na www.myspace.com/payacz. A co dál? Přece vánoční Vandit Night!

PARTYINFO

Transmission Future Cities

06.11.2010 O2-Arena, Praha
DJs: Sander Van Doorn, Markus Schulz, Andy Moor, Simon Patterson, W & W, Boom Jinx, Jaytech, Vision Impossible VJs
Cena: 790 - 1.290 (předprodej) / 1.390 / 3.500 - 4.600 (VIP)
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně