Anna Sui - nepřehlédnutelná hvězda módního světa

Móda Anny Sui jakoby si žila svůj vlastní svět. Je rozmanitá, veselá, plná ornamentů, vzorů a kontrastů stylů. Anna navrhuje pro lidi, své zákaznice a velice ji zajímá zpětná reakce klientek, která poté promítá do svých kolekcí.

15.10. 2010 09:13:32 | móda | Veronika

Jak to začalo

Už ve čtyřech letech mluvila o tom, že chce být módní návrhářkou a jak sama říká, inspirovaná představou z televize, že návrhář je obklopen krásnými látkami, manekýnami a má krásný a jednoduchý život. Už od malička milovala látky, které chodila s matkou nakupovat a poté ji pečlivě sledovala při šití oblečků pro panenky. Jakmile pochopila podstatu, v čem práce spočívá, vrhla se na tvorbu svého vlastního oblečení.

Od každého to nejlepší

Anna za hodně vděčí svým rodičům. Otec byl stavební inženýr a matka studovala malířství v Paříži. Po otci podědila obchodní talent a od matky umělecké nadání. Od rodičů se i učila o čínské kultuře, umění a jejich životním zkušenostem.

Jak jednoduché

Anna ráda vzpomíná na své začátky a ideály, například když si přečetla článek, jak jednoduše se dvě dívky staly návrhářkami po vystudování školy Parsons a poté otevřely svůj butik v Paříži s Elizabeth Taylor a Richardem Burtonem.

Anna byla nadšená! Jak jednoduché! Ihned se vrhla do studií na Parsons! O pár let později četla článek znovu a teprve teď si uvědomila, že jeden z otců dívek byl legendární fotograf Irving Penn!

Ale i jí Parsons přinesla zasloužené ovoce. Již v druhém ročníku získala práci u Erica Elias, kde působila ve vlastním studiu a šila pro zákazníky.

První padák

V roce 1981 dostala nápad založit svoji vlastní oděvní značku. Jen nevěděla jak na to. Za pomocí přátel se jí povedlo nejprve prodávat na veletrhu šperků i pár kusů oblečení a byla objevena! Dostala zakázky od Macy a Bloomingdale a měla reklamu v New York Times. V té době již pracovala pro společnost Glendora, kde se jejímu šéfovi nelíbily její samostatné aktivity a pohrozil, že pokud nepřestane, vyhodí jí. A tak Anna dostala padáka.

Postavila se proti Chanel, Lacroix a Versace

Za pomocí přátel Lindy Evangelisty a Naomi Campbell se postavila na vlastní nohy a vydala se do vod nejvyšších. Mezi takové jména jako Chanel, Lacorix a Versace.. Uspěje v jejich konkurenci? První přehlídku představila v roce 1991 a získala spoustu nabídek. Rozhodla se pro Isetan (slavny v Asii) a spolu otevřely samostatné butiky Anna Sui v Japonsku. Také dostala 12 licencí a vlastní kosmetickou řadu a spolupráci s Wellou na vlastním parfému.

113 Greene Street v Soho okrese v New Yorku

Tento obchod s levandulovými stěnami, červenými podlahami, černým starožitným nábytkem, a typickou panenkovskou hlavou figuríny se stala jádrem módy v Soho a synonymem značky Anna Sui.

Na vrcholu

Nyní je Anna Sui uznávaná návrhářka na světové úrovni a její modely mají svůj individuální styl a její rukopis je vždy dobře k poznání. Její oblečení, parfémy a kosmetika se prodávají ve více než 50 zemích světa a jsou také široce dostupné v předních obchodních domech po celém světě. Je známá pro její živý, barevný a veselý design.

Sui přilákala mnoho slavných klientů, jako je Paris Hilton, Blake Lively, Patricia Arquette, Mischa Barton, Christina Ricci, Cher, Naomi Campbell, Sofia Coppola, Lindsay Lohan, Hilary Duff, Maria Šarapovová, Nicole Richie, Liv Tyler, Courtney Love, A James Iha.

V roce 2006, Časopis Fortune odhaduje hodnotu kolektivní módní říše Anna Sui na více než 400 milionů dolarů.

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně