Christian Prommer - Drumlesson Zwei: All that jazz

Pustíš si CD nebo MP3 a na displeji se ti objeví styl "jazz". Tak nás na webu o taneční hudbě čeká jazz?! Ne tak docela. Vlastně docela jo! I když, jak se to vezme. No, když se to vezme takto, tak vlastně...

10.6. 2010 17:51:39 | recenze | Jan „ian“ Hromek

Christian Prommer - Drumlesson Zwei: All that jazz

Christian Prommer - Drumlesson Zwei [!K7 - 2010]

1. Sandstorms, 2. Groove la Chord, 3. Sleepy Hollow, 4. Acid Feel, 5. Oxygene Part IV, 6. Jaguar Part 2, 7. High Noon, 8. Sandcastles

promo CD poskytla k recenzi firma Panther a.s. Děkujeme!

Tak jak to tedy je? Komu se do uší dostala Drumlesson jednička, má jasno. A kdo se podívá na seznam skladeb, bude mít taky jasno. Nebo se mu budou zdát trošku podezřelé. A když si je pustí, bude doma asi každý.

Na techno-jazzové svatbě 2

Tohle jsou prostě předělávky techno - tanečně - elektronických klasik. Tentokrát do jazzového kabátu. Groove la Chord od Aril Brikhy, Sandstorms Carla Craiga, Jaarova Oxygén, Rolandův Jaguar... Všechny tyhle slavné skladby předělal německý DJ a hudebník Christian Prommer s dalšími přáteli k obrazu svému. V základním složení kapely bubny (perkuse) + kytara + baskytara + elektronické varhany / piano Christian  nahrál a následně ještě za účasti producenta alba - slavného Petera Krudera (na jeho a Dorfmeisterovu High Noon taky došlo) - přemíchal.

K tanci i lenošení

Výsledkem je opravdu, ale opravdu příjemně poslouchatelná loungová kolekce, která nikam nespěchá, je uvolněná, rozmáchlá, plná hypnotických rytmů, delikátních melodií, psychedelického jazzu, zvukové avantgardy. Občas trochu dluží klasickému repetitivnímu německému "krauty" soundu, někdy by dobře zafungovala jako podklad k noir filmu (Sleepy Hollow).

Aniž bych kvality reworků snižoval, album je snadno použitelné jak pro domácí party, tak jako velmi příjemná nic než kulisa k těm nejpřirozenějším lidským činnostem. A samozřejmě na druhé straně k prostému poslechu na high end aparatuře, kdy si můžete srovnábat Christianovy verze s originály. Nahrávka je opravdu hodně univerzální a dokáže "techno" skrze jazzový zvuk zařadit do kontextu moderní hudby, kde se ono nemusí cítit jako chudý příbuzný. Čímž se dostávám k tomu, proč tyhle "bubenické lekce" hodnotím tak vysoko. Ukazují, jak je hudba jediný, celosvětový jazyk, kterému, když se správně zahraje, rozumí úplně každý.

Christian Prommer o vzniku alba Drumlesson Zwei

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně