Mango, roztančíme jarní tango

Největší návrhářské centrum střední Evropy, více jak 600 profesionálních nadšenců, španělské prostředí a turecké geny, to všechno jsou synonyma pro nadnárodní módní značku a oděvní firmu, založenou v roce 1984 tureckými imigranty a bratry Isakem a Nachmanem Andic.

11.3. 2010 06:56:47 | móda | Irca

Mango, nejen tropické ovoce

Mango se specializuje na výrobu oděvů a doplňků pro ženy i muže. V současné době má 1,220 obchodů v 92 zemích, na 5 kontinentech. Je druhým největším vývozcem textilu ve Španělsku. Firma se rozšiřuje i do zemí, jako Austrálie, Čína, Spojené státy nebo Itálie. Spolupracuje rovněž s uznávanými módními návrháři. Za září hvězdy jménem Mango stojí Zuhair Murad, Libanonec s unikátním stylem spojujícím východní náměty s evropskou zkušeností, který oslnil limitovanou edicí určenou pro arabské země a inspirovanou disko mánií 80. let, Newyorský Adam Lippes a Sandrina Fasoli, Belgičanka, která vyhrála první místo v Mango Fashion Awards El Botón, soutěži hledající nové talenty po celém světě.

Mango je spojováno nejen s top modelkami jako jsou Claudia Schiffer, Naomi Campbell a Eva Herzigová, ale svoji tvář mu propůjčila i řada hvězd jako Milla Jovovich, Penélope Cruz, pravnučka slavného spisovatele Dree Hemingway a nyní i talentovaná herečka Scarlett Johansson.

Co pofrčí na jaře aneb Mango lady

V nové kolekci s příznačným názvem Pure Light, tedy "čistě jednoduchá", naleznete nejen retro styl, který nás má vrátit do 40. let minulého století, kdy Christian Dior přinesl jednu ze svých nejslavnějších kolekcí a stylů New look, ale také moderní městský styl kombinovaný se sportovními prvky. Záměr vyvolat pocit plavby výletní lodí se designérům povedl na výbornou. Umocňují ho jak barvy, kdy se střídá modrá a šedá s bílými nebo přírodními tóny, tak všudypřítomné proužky a puntíky. Pro ty, které zaujala podzimní kolekce je tu její pokračování v podobě khaki, stone a tabacco barev. Liší se pouze střih, který upustil od rovnoměrnosti a nahradil ho uvolněný tzv. safari styl. I muži mají své Mango H.E.: Homini Emerito bylo vytvořeno v roce 2008 pro mladé a sebevědomé muže, čehož se tvůrci nevzdali ani letos. Při sledování Fashion show Spring/Summer 2010 se mnohdy zdá, že pánské modely předčí dámské. Pohodlné a zároveň elegantní bez zbytečné extravagance překvapí a potěší snad každého. Letošnímu jaru velí jednoznačně džínovina a vojenská zeleň v čele s modelem Benem Hillem.

Jak s tím souvisí Haiti?

"Úmyslným konzumem pro dobrou věc" nazvala herečka Scarlett Johansson propagaci tašky, kterou navrhla jako výraz solidarity s obětmi zemětřesení na Haiti. Potiskem je starověká mapa ostrova, která ukrývá poselství napsané a podepsané právě Scarlett. Část výtěžku z prodeje kabelek získá fond Oxfam’s Haiti Earthquake, který zabezpečuje Haiťanům základní potřeby pro přežití, jako je například čistá voda. Mít originální tašku, kterou navrhla Scarlett Johansson a ještě přispět na dobrou věc. Proč ne?

Jaro za dveřmi, dveře před jarem

Jednou tak a po druhé onak. I tak by se dalo nazvat zboží, které čeká v regálech obchodů na naše objevení. Letošnímu roku budou kralovat proužky, dvorní dámou má být světle sepraná džínovina a rytířem bude rozevlátý styl, který ubrzdíme jednoduše barevnými pásky, pestrobarevnými šátky či korálky ala indiánky. Chybět nesmí sluneční brýle, které polevily od "gigantických" rozměrů a ve výběru bot se meze nekladou. Tak neváhejme, dveře se otvírají.

Linky:

REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně