Před nadcházející Apokalypsou nám poskytla rozhovor jedna z nejznámějších českých DJek, Lucca. Ta nám odpovídala během její dovolené a tímto bychom chtěli Lucce poděkovat, že si na nás našla čas 🙂
Kouzelná: Pamatuješ si na své první hraní na Áčku a případně, kolikrát jsi tam vůbec hrála?
Lucca: Takhle spočítat to nedokážu. To bych musela strávit nějaký čas na internetu nebo v mém archivu a najít všechny flyery z těch větších akcí (některé mám schované). Ale myslím, že tak zhruba desetkrát až dvanáctkrát, jestli se počítá i hraní na druhé stagi v bývalé La Grottě. A to první myslím bylo právě tam, ještě z vinylu. Možná, že mám někde schovanou i klasickou fotku.
Je nějaké hraní tam, které ti utkvělo v paměti, resp. které bylo nějakým způsobem lepší, než ty ostatní?
Všechna hraní na Apokalypse byla výjimečná. Byla to a stále je jedna z nejprestižnějších techno akcí u nás a věhlasná i v zahraničí, a to nejen u publika, ale i u DJs. Dokonce Carl Cox se na Apokalypsu před šesti lety, když hrál v Brně na Citadele, ptal, a zajímal se o ni, protože už o ní slyšel.
Musela jsem trochu projet internet, abych si některá hraní připomněla, třeba to v roce 2004 s Umekem bylo určitě výjimečný. Tehdy remixoval můj vůbec první track Mirage a tento remix si pak oblíbil i Carl Cox nebo Paul Van Dyk. Carl ho pak dokonce umístil na svoje DVD “Carl Cox and Friends” jako úvodní skladbu. To byla i jedna z věcí, která nastartovala naše přátelství s Carlem, který mne následně pozval hrát na svoji stage na holandský festival Dance Valley a postupně i čtyřikrát na svoji rezidentní noc do klubu Space na Ibize. Díky tomu jsem pak začala hrát i na dalších známých akcích v zahraničí jako třeba Time Warp v Německu v roce 2006 nebo Awakenings festival v Holandsku, Nature One v Německu atd. Také s Umekem jsme dodnes velcí kamarádi.
A naopak, co byl tvůj nejhorší zážitek?
No ten fakt není. Jak jsem řekla, pozváni hrát na Apokalypse byla a je pro mne vždy prestižní záležitost. Možná úplně první hraní v roce 2000, hrála jsem tehdy ještě víc housoveji, takže jsem hrála na druhé stagi s Javasem a spol. a na hlavní hrál Marco Carola, jehož italské techno pak zásadním způsobem ovlivnilo můj budoucí sound a styl. Takže to vlastně bylo také pozitivní. Já myslím, že všechno se děje z nějakého důvodu.
Koho ze zahraničních headlinerů bys nám pro tento rok doporučila?
Lineup, který je nyní, je skvělý. Já se moc těším na Moniku Kruse, to bude brilantní hudba. A pak bych si ještě chtěla zatancovat na hudbu, kterou hraje Adam Beyer, Joseph Capriati – ti dva už na Áčku hráli, ale mohli by klidně znovu. Pak Roberto Capuano, Rudosa nebo Rebuke.
Hraní na výstavišti versus hraní na Boby? Co bylo/je lepší? (Víme, že jsi na výstavišti hrála jen na vedlejších stage, ale když bychom mluvili o místě jako takovém?)
Nemohu říct, co bylo lepší, protože obojí bylo skvělý. Užívám si každý hraní naplno. Nehraju teď jako stroj 15x za měsíc. Hodně času mně v současné době zabírá péče o moji rodinu, takže na každé hraní se o to víc těším a o to víc si ho užiju a prožiju, protože mám ještě větší chuť hrát, než předtím, kdy jsem hraní měla jako zaměstnání.
Máš spoustu zkušeností s hraním v zahraničí. Je nějaký rozdíl mezi publikem v Brně, na Áčku, resp. České republice a venku?
Nějaký zásadní rozdíl nevidím. Jen v určitých zemích jsou možná lidi víc techno “vzdělaní”. Znají tracky, které DJs hrají, vědí, co na kterém labelu vychází, ale to u nás už někteří taky. Ale co se týče atmosféry, tak žádný velký rozdíl nevidím.
Kdybys měla možnost ovlivnit obsazení nejen této Apokalypsy, kdo by byl tvým vysněným jménem?
Moji dva nejoblíbenější DJs jsou Marco Carola a Carl Cox, takže určitě tito dva. Potom ještě Charlotte de Witte z té nové generace.
A obligátní otázka na závěr, co bys Apokalypse, případně jejím pořadatelům, do dalších let popřála?
Ať dělají pořád takové super techno lineupy a akce a samozřejmě ať je stále narváno jako doposud.