District 313: PEACE!

Michigan Skyline a Spiriakos, rodáci z Tábora žijící v Praze, se výrazněji zapsali do historie taneční scény na počátku roku 2010, kdy si jejich produkci vybral samotný The Advent pro svůj uznávaný label Kombination Research. Od té doby se jako jedni z mála českých techno producentů dostali do povědomí světové techno scény hned několika dalšími releasy, suportovanými ikonami jako Richie Hawtin, Kevin Saunderson, Dave Clarke nebo Umek. Následovalo vystoupení na předních domácích indoor eventech a festivalech, kde jejich sety sklízely pozitivní reakce.
Zanedlouho poté se dostavilo pozvání do legendárního berlínského klubu Tresor, kde si zahráli v letech 2011 a 2013.
Po delší odmlce, během níž šel každý vlastní hudební cestou, se rozhodli spojit síly a založili společný techno projekt „District 313„. Hlavním myšlenkou projektu je přinést zpět na taneční scénu techno a elektro sound s důrazem na odlišnost, preciznost a technicky náročné prvky.

Kouzelná: Ahoj kluci, když jsem poprvé viděla vaše fotky kde skrýváte identitu, trošku mi to připomělo počátky detroitského techna, kdy DJs zakrývali své tváře a někteří z nich hráli bokem k publiku.

Co mi k tomu povíte?

District 313: Ahoj, určitě vnímáme významný vliv detroitského soundu, ostatně název District 313 reflektuje americká předměstí a Detroit jako kolébku techna. Nicméně se spíše jedná o nějakou image, která je pro nás komfortní a která nás vystihuje – aneb méně póz, více hudby.

Jak jste se vlastně dali dohromady? 

Oba jsme rodáci z Tábora, známe se už od dětství. Hodně jsme spolu prožili jako přátelé, a dost jsme toho společně za ta léta i odehráli. Myšlenku společného projektu jsme měli v hlavě již nějakou dobu a teď přišla ta správná chvíle ji realizovat. 

Máte za sebou první vystoupení v klubu Jilská v Praze. Hádám, že to bylo vaše první hraní vůbec, jaké to bylo?

Hraní v klubu Jilská 22 je vždy moc fajn. Pro nás je to dá se říct domácí prostředí, kam chodíme i běžně na beera, pokecat se známými a někdy i hodit bokem. Jsme rádi, že toto místo konečně zažívá lepší časy. Poslední roky to i přes atraktivitu prostředí s klubem nevypadalo dobře. Nicméně to ustál, v současné době se karta obrací a to je skvělý! 

Také se chystáte na legendární festival Svojšice, jak se těšíte?

Samozřejmě se těšíme hodně. Tento fesťák je jedinečný a o jeho kvalitách není pochyb. Bude to pro nás zážitek na který budeme určitě dlouho vzpomínat a na který se hlavně pečlivě připravujeme.

Kde jinde vás ještě můžeme zastihnout?

Za zmínku určitě stojí Cube open air, který proběhne 18. června v nádherném amfiteátru hradu Valečov. Rovněž se jedná o místo s úžasnou kulisou, takže pokud chcete spojit hudební zážitek s přírodou a elektrizující atmosférou akcí pod širým nebem, rozhodně si nenechte tuto událost ujít. Mimo to se chystá i první hraní v zahraničí, ale více informací si zatím necháme pro sebe. Všechny naše vystoupení sledujte na naší FB fan page @district313official, kde vám určitě nic neunikne.

Vydali jste před nedávnem svoje první EP s názvem Collapse na labelu Phobiq. K tomu Vám samozřejmě gratulujeme. Jak jste na tento label narazili a co dalšího chystáte?

Patrik – Moc děkujeme. V minulosti jsem na Phobiq vydal hned několik skladeb, a i po letech patří mezi přední techno labely. Rozhodli jsme se tedy poslat jim naše demo nahrávky a vyšlo to! Jinak 29.04 nám vyjde skladba na kompilaci Rocket Launch 14 u labelu Tronic, a dále máme domluvené EP na stejném labelu, které bude obsahovat 2 Techno tracky a jeden Electro. tak se máte na co těšit! 

Kdo vás hudebně ve skládání nejvíce ovlivňuje? Máte nějaké DJ vzory?

Patrik – Jeff Mills, The Advent, Oliver Ho, Gaetano Parisio, Robert Hood…

Jan – To se často mění, momentálně mě svou produkcí hodně oslovuje Alan Backdrop a Phase Fatale. Djské vzory jsou spíše minulostí. Byly jimi hlavně Ben Long, Ben Sims, Roman Hyde a Toky. Ale stále miluji sledovat v akci djs jako je náš Kaisersoze, kterého si mimochodem zveme 10.6. do klubu Jilská 22 v Praze. Takže se stavte, bude padat omítka! 🙂

Jak jste se dostali k djingu a producentství? 

Patrik – Po škole jsem nastoupil na brigádu, kde jsem zjistil, že můj kolega měl doma gramofony a mix, což mě nenechalo klidným a poprosil jsem ho, jestli bych si je mohl vypůjčit. Techniku mixu jsem si osvojil za pár dní, a po nějaké době mi to bylo málo. Toužil jsem zjistit, jak se hudba vlastně tvoří, a koupil si jeden z prvních DAW – Ableton, kterému jsem věrný do dneška. 

Jan – Byla jsme jedna veliká banda, která jezdila na akce typu Orion Hall, Citadela, Cosmic Trip, SOL, atd. To víte, člověka to okouzlilo a postupně se začal zajímat o víc, než jen o pařby. Můj dobrý kamarád Michal byl první z naší party, kdo si gramofony pořídil. Chodil jsem k němu do jeho pokoje, který měl 2×3 metry a u gramců jsme seděli celé hodiny, učili se mixovat, nahrávali první kazety. Tam to všechno začalo. Když mi bylo čerstvých 17, přemluvil jsem mamku aby mi k mým osmnáctinám koupila gramofony s mixážním pultem. Moc jsem ji za to dodnes vděčný. Od té doby mě z mých koníčků nic jiného nezajímalo. První kroky k vlastní produkci přišli přirozenou cestou, asi o 10 let později.

Patriku, ty ses v poslední době věnoval převážně house music. Jakto, že jsi najednou přesedlal zpět na techno? Jaký je vlastně tvůj preferovaný styl?

Patrik –  Techno hraju skoro 16 let a je přirozené, že člověk v určité fázi zjistí, že potřebuje změnu. Proto jsem si začal rozšiřovat obzory a věnoval se tvorbě jiného žánru. S odstupem času můžu říct, že to byla skvělá a osvěžující zkušenost! Přednostně se tedy hodlám zaměřit náš techno projekt, ale house budu produkovat a hrát i nadále, zejména pod pseudonymem Midnight Funk.

District 313

Michigan Skyline – jak jsi k téhle přezdívce přišel? Nějaká asociace se státem Michigan v USA?

Stejně jako s názvem District 313, i v tomto případě je to úzká spojitost s Detroitem ve státě Michigan – mekou techna. Mimo to mě vždy fascinoval festival DEMF Movement. Pohled na obrovské pódium uprostřed města spolu s mrakodrapy tvoří nezapomenutelný obraz, který v jeden moment evokuje celou historii. Vždy když jsem tyto dvě slova slyšel nezávisle na sobě, vybavilo se mi vždy jen to jediné. 

Pro jaké největší publikum jste kdy hráli? Máte nějakou zajímavou historku?

Nejvíc lidí bylo asi na naší první Apokalypse v Boby. Těžko odhadnout počet, ale bylo plno. Vtipné bylo, že na začátku jsme s tehdejším kolegou Steenem v nervozitě zapomněli pitch u gramofonu úplně dole. Náš set v 9 večer tedy začínal na nějakých 145 bpm, vůbec jsme si toho nevšimli. Ale lidi to bavilo a ohlasy byli naštěstí dobré.

A na závěr

Kdyby jste měli možnost říci jednu větu, která by se odvysílala na všech televizních kanálech po celém světě, co by jste lidem vzkázali? 

PEACE

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *