Ravic: Dalším headlinerem Techniku bude Dave Clarke

Pražské uskupení Code si již udělalo slušné jméno, hlavně díky tomu, že se jim podařilo dotáhnout do pražského Stormu Alana Fitzpatricka či Dubspeeku a také díky popularitě Dock Town Open Air, který pořádají. A my jsme se rozhodli vyzpovídat hlavu této crew - Ravica.

7.12. 2015 15:15:37 | rozhovory | Carl W

- Carl W: Ahoj Radvane, první nám prosím představ Code. O jaké uskupení se jedná, jaká akce zaštiťujete a kdo vše sem patří?

- Ravic: Ahoj Karle, na začátku bych rád pozdravil všechny čtenáře Rave.cz a samozřejmě ty, kteří budou číst tento rozhovor… No, na začátku byl jen nápad začít po malé odmlce opět pořádat akci Technik, která v době svého vzniku měla super ohlas. Pak ale skončil klub, kde jsme tuto akci pořádali a tak jsme Technik pozastavili. V září 2013 mě opět chytla múza a řekl jsem si, že chci zase začít akci Technik pořádat. Domluvili jsme se s novým pražským klubem Storm, který si do parády vzali kluci z Let It Roll a který nám svým uspořádáním, interiérem a zvukovým systémem skvěle vyhovoval. Začali jsme tedy připravovat první Technik a pozvali jsme hned na start velké jméno techna, Alana Fitzpatricka. V průběhu příprav mě napadlo, že bych se vlastně chtěl angažovat na současné taneční scéně víc, než jen pořádáním jedné akce a tak jsem oslovil několik přátel (DJs) a založili jsme projekt Code. V rámci tohoto projektu pořádáme akce Technik, Techno Animals, další menší jednorázové klubové akce, letní festival Dock Town Open Air a dle dohody také stage na letních festivalech a indoor halových akcích. Současné seskupení Code tvoří kromě mě Callboy (Adam Brejza), Flesh (Aleš Fritz), Precise Deviant (Petr Ovčačík), Adam Cloud, JB (Jan Brachtl) a Pete Walk (Petr Procházka). Snažíme se prezentovat českému, potažmo i zahraničnímu publiku naše pojetí techna, tech house a deep house. Líbí se nám nové a moderní pojetí těchto stylů, nové směry v djingu, pořádání akcí pro všechny, kteří mají taneční scénu rádi a hudbu berou jako kulturu.

Minulý rok jste měli Code pódium na Let It Rollu nebo Apokalypse, ale na obou festivalech jste s tímto projektem už nepokračovali. Proč?

Ano, byly to cenné zkušenosti a myslím, že se nám realizace povedla. Ještě doplním, že jsme měli i stage na kultovním jihočeském festivalu Summer Session. Byla to pro nás velká výzva, jelikož projekt Code byl teprve na začátku své činnosti a my se už v lednu roku 2014 domluvili jak s Let It Rollem, tak s Apokalypsou a Summer Session, že tam Code stage bude figurovat. Když zpětně hodnotím spolupráce s těmito festivaly, potažmo jejich promotéry, tak musím zmínit, že Let It Roll je festival, který se ne nadarmo může pyšnit titulem největší a nejlepší d´n´b festival v Evropě, možná i na světě. Kluci to mají zmáknuté fakt parádně a v tomto duchu se odvíjela i spolupráce v rámci naší stage na LIRu. Vše bylo tak, jak bylo dohodnuto a podmínky, které nám promotéři nabídli, neměly v ČR obdobu a i zázemí a support byly na nejvyšší úrovni. Zajímavé bylo, že to bylo v historii LIRu poprvé, co tam byla „rovná“ stage, takže jsme vůbec netušili, jaký to bude mít ohlas. Nicméně stage byla od začátku do konce zaplněna návštěvníky a evidentně to byla trefa do černého. Summer Session byl taky super, je to spíš takový „rodinný“ typ festivalu s výbornou atmosférou. No a Apokalypsa? Kultovní techno halovka s dlouholetou tradicí, kterou minimálně jednou navštívil každý přiznivce techna. Měli jsme na starost třetí stage, což bylo koncepčně hodně zajímavé a my netušili, jak to bude probíhat, jak to bude na návštěvníky působit a zda to bude mít úspěch. Skutečnost nás mile překvapila. U LIRu a Summer Session byla spolupráce v ten daný rok zatěžkávací zkouškou, zda jsme schopni realizovat stage tak, aby to mělo smysl a aby to lidi bavilo. Další spolupráce je otázkou do budoucna, nebráníme se jí a to, že letos jsme se na těchto akcích nepodíleli, bylo také z důvodu pořádání třech dílů našeho vlastního open airu Dock Town, konajícího se na pražském ostrově Štvanice, který jsme chtěli „nakopnout“ a připravit tak, aby se tento festival stal jedním z nejlepších letních pražských eventů.

Hlavně na vaše pódium na Apokalypse vzpomíná do teď mnoho lidí jako jedno z nejlepších, co tam v rámci třetí stage bylo. Pokud si dobře pamatuju, tak jste tam měli od začátku do konce narváno a všichni očekávali, že se tam projekt Code objeví znova. Proš to nevyšlo?

Musím říct, že toto nás hrozně moc těší. Bylo opravdu úžasné, že třetí stage na Apokalypse byla co se týká zájmu návštěvníků na takové výši a hlavně to, co se tam v průběhu noci dělo, bylo neskutečné. Prakticky od jednácti od večera do šesti do rána byla stage totál plná, že se ani nedalo projít davem dopředu. Děkujeme ještě jednou všem, kteří tam vytvořili společně s námi naprosto jedinečnou atmosféru. Podmínky pořádání Code stage ale nebyly jednoduché, ať už se jednalo o financování headlinera, potažmo dalších účinkujících, dále promo naší stage v průběhu příprav, zásah promotéra do tvorby line upu naší stage a v poslední řadě selhání techniky, kdy při setu headlinera zkratoval jeden player a náhradní na stage nebyl a muselo se pro něj na hlavní stage, což celé zabralo více než 20 minut. Z naší strany bylo vše dodrženo dle domluvy. Nicméně mi už v průběhu začátku akce (po 22. hodině) bylo sděleno, že další spolupráce s Apokalypsou již nebude kvůli špatně zvolenému obsazení, což nás překvapilo, na přípravě line upu jsme si dali záležet. Každopádně jsme v celkovém pojetí byli s výsledkem našeho působení na této akci velice spokojeni a to právě díky zpětné vazbě publika, které bylo skvělé.

Poslechni si: Ravic - Magia

Vaši asi hlavní akcí je Technik v pražském Stormu, že? Vystoupili tu Dubspeeka, Stiv Hey, Sasha Carassi, Niereich nebo Alan Fitzpatrick. Kolikrát do roka plánujete Technik pořádat? A prozradíš nám následujícího headlinera?

Ano, Technik je taková naše vlajková loď. Snažíme se na tuto akci bookovat co možná nejzajímavější současná jména techna, pochopitelně s ohledem na jejich cenu. Jak jistě všichni promotéři vědí, tak volba headlinera je vážně složitá a riskantní záležitost. Je nutné dodat, že publikum začíná být docela zhýčkané, protože primárně v Praze se taneční scéna (za mne myšleny styly techno, tech house a deep house) hodně etablovala, vyrojilo se hodně nových akcí, Roxy zve světová jména vysoké kvality, prostě to teď fakt jede. Díky tomu je i náročné zvolit správný termín pořádání jakékoli akce, protože zpravidla se následně vždy objeví nějaká další akce (někdy i několik), které se v daném termínu sejdou. Pak nastane situace, kdy v jeden večer jsou 3 – 4 akce se super line upem a to je hrozně kontraproduktivní a má to ve finále vliv na návštěvnost všech těchto akcí, jelikož se potenciální návštěvníci rozmělní a je to v háji… :-) Ale jak říkám, takový je život a tak se prostě vždy snažíme Technik připravit co nejlépe tak, aby lidi byli spokojeni a akce se jim líbila. Jinak naším dalším headlinerem je britská techno legenda Dave Clarke…

Proč právě Dave Clarke?

Skvělé jméno, inovátor, dlouholetá ikona, zajímavé podmínky, skvělá kooperace se Stormem, prostě a jednoduše to takto dopadlo a my se na tuto akci moc těšíme. Pamatuji si na první setkání s tímto djem a producentem, bylo to v roce 1997, kdy agentura Lighthouse pořádala akci Dr. Pepper Rave Diagnosis na pražském Vítkově, přímo v mauzoleu, což byl fakt velký úlet. Dave Clarke byl famózní, dodnes vidím, jak nastoupil na cca 4 metry vysokou stage a naložil moc. Ztotožňuji se i s jeho názory na taneční scénu, které mimo jiné zastává i Jeff Mills. Takže Dave Clarke prostě ano. Zajímavý bude i další support včetně druhé stage.

Dave je zrovna legendární jméno techna, na které se bude těžko navazovat, ne?

To je myslím relativní. Rozhodně chceme jít dál a dělat zajímavá jména současné techno scény. A to buď jména nová, neokoukaná a pro nás (a věříme, že i pro publikum) lákavá, nebo i jména, která jsou na žebříčku hodně vysoko. Jednání s managery DJs jsou velkým lobbingem, ale o tom to je a od toho se to celé odvíjí. Každopádně se v budoucnu je na co těšit, už nyní řešíme podzimní eventy a v jednání jsou skvělí djs a producenti…

Ještě mě hodně zajímá váš projekt Dock Town Open Air. Festival se stal hodně úspěšným a už se řadí mezi očekávané události léta v Praze. Co plánujete s tímto festivalem v roce 2016?

Dock Town je typickým příkladem toho, že pokud se sejde najednou vše, co je super, tak pak je z toho mejdan, který se raketovou rychlostí dostane do povědomí lidí. Přitom to začalo jako menší oslava narozenin pro užší okruh známých, následně z toho vznikla nová letní akcička (rok 2014) a letos jsme uspořádali tři díly tohoto festivalu, jejichž návštěvnost nás velice mile překvapila a potěšila. Dock Town se stal právoplatným pražským letním festivalem, který disponuje jedinečnou atmosférou, osobitým přístupem a také specifickou lokací festivalu, tedy prostorem u Skate Parku na ostrově Štvanice. Naprosto parádní bylo letos počasí, protože na všech třech dílech bylo přes den kolem 30 stupňů v noci více jak 20. A plány pro příští rok? Chystáme opět tři díly DT, prostor dostanou jako na minulých edicích nová a zajímavá jména, ale také dlouholetí harcovníci. Více zatím nebudu prozrazovat, každopádně se je na co těšit…

S Code letos vyrazíte i do mimopražských klubů s párty We Code ... Kam všude se chystáte?

Toto je náš zbrusu nový projekt, se kterým se budeme vydávat jak do menších pražských, tak do mimo pražských klubů. Na We Code se vždy představí DJs z Code a dále vybraní djs a producenti z ČR, ale i zahraničí. Chceme prezentovat naše pojetí techna, techhouse a deep house, inovovat djské obsazení akcí, seznamovat publikum s novýmy směry a trendy v tomto stylu. První akcí bude We Code > Exit, tedy nový brněnský klub, za kterým stojí Andy Smitth, akce se bude konat 22.1. Hned den nato jsme se domluvili s pořadateli akce No Identity, která se koná v Bratislavě v klubu Radost, takže 23.1. bude We Code > No Identity. A nyní už jednáme o dalším díle a to s ostravským legendárním klubem Fabric, který prošel přes léto nákladnou a stylovou rekonstrukcí a disponuje skvělým sound systémem.

Poslechni si: Ravic - Code

Pojďme teď k tobě, sám se již dlouhou dobu zabýváš produkcí, tak na čem teď pracuješ?

Produkci se věnuji už více jak 3 roky, v únoru příštího roku budu slavit 20 let jako DJ na taneční scéně:-) Nedávno jsem dokončil nový track Magia a teď finalizuji můj poslední počin s názvem Pandora. Jednám teď s několika labely ohledně vydání EP s těmito dvěma tracky. Produkce je velká alchymie, hrozně mě to baví. Ačkoli na to mám moc málo času, snažím se z toho vytěžit, co jen jde. Moc mě potěšilo, že můj track Code (jak příznačné) si vybral Ant Brooks na kompilaci NuGroove svého labelu Groovant Music, která vyjde začátkem příštího roku…

Na kterém labelu by jsi chtěl někdy vydat svůj track? Které vydavatelství je podle tebe nyní top?

Asi tě překvapím, ale nejde o žádné ty top labely, jako je Drumcode atd. Líbí se mi hodně labelů, které třeba ani nejsou tak mega prestižní, jako je právě Drumcode, Minus, Sci-Tec atd, ale svým „soundem“ jsou mi hodně blízké. Jsou to například Soma Records, Rhythm Distrikt, Octopus Black, Ostgut Ton, Dark Face, Gynoid atd. Na takových labelech bych vydal své tracky rád. Otázka které vydavatelství je top, je tedy subjektivní. Nicméně ty zmíněné tři jsou rozhodně nejsledovanější…

PARTYINFO

We Code Exit

22.01.2016 Exit, Brno
DJs: Ravic, Aamon, Jb + Flesh, Precise Deviant, Alex Karanov, Andy Smitth
Cena: 100
REKLAMA
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně