iDJ Polyxonic: Čistý protipól komerce neexistuje

Máme tady první premiérové vydání iDJ doporučujeme, kde nebyl zpovídán pouze jeden iDJ, ale hned dva. Seznamte se s mladými kluky z Prahy, kteří si říkají Polyxonic :).

3.8. 2009 09:00:45 | rozhovory | Leonita Aki

- Leonita Aki: Ahoj kluci, nejprve bych vás poprosila, jestli se můžete nějak ve zkratce čtenářům představit?
- Polyxonic: No tak jsme dva docela neobyčejný kluci :) - Michael šebek (23) a Jakub Sempek (24). Oba máme docela složitý životní osudy, kterými vás tu ale nebudeme otravovat. Oba máme od malička velmi kladný vztah k hudbě. A to asi i spletlo naše osudy dohromady. Oba studujeme vysokou školu, ale každý jinou. Michael studuje VŠE a Jakub ČZU. Jinak si tu a tam přivyděláváme i jinak než hraním, ale na to už poslední dobou nezbývá moc času díky škole, hraní a tvoření hudby.

Dá se říct, že naše kariéra teprve startuje, ale už jsme měli možnost zahrát si v show DJ Frikiho na RadiuDJ. Taky jsme uspořádali v Pekelnym baru vlastní party MOC NOC, ktera bude mít v srpnu své druhé pokračování. Mimo jiné jsme pořádali i jiné party, ale ty tu nebudu vypisovat. Dále jsme měli tu čest vystoupit na party po boku Chrise Sadlera a v příštím týdnu se učastníme neobvyklého projektu v Kladenském musicbaru BPM, 168 hours in the mix, kde hudba pobeží neuvěřitelných 5 dnů nonstop a budem zde vystupovat spolu s DJkou Ladidou, DJem Loutkou, Romanem Raiem a Pavlem Krejdlem.

Jak dlouho se hudbě aktivně věnujete?
No kupodivu aktivně moc dlouho ne, je tomu zhruba rok, co jsme začali roztáčet desky po pražských klubech a později jsme k nim začali pouštět i naší produkci. Jinak Michal hraje taky na kytaru už poměrně dlouho, ale jelikož začal jako kytarista samouk, tak s příchodem prvního DJ-ského vybavení svého pěti strunového miláčka vyměnil, za točí se koláče...

Na iDJ.cz o sobě píšete, že chcete pobavit lidi, ale i sebe, jak se toho snažíte dosáhnout?
Především co nejkvalitnější hudbou a pořádnou show. Máme hlavní cíl pobavit lidi, pro který hrajeme. Když se nám to podaří, jako že většinou ano, naše nálada optimisticky graduje a s tím pak i naše show. To většinou lidi ještě víc vyhecuje. To pak zase zapůsobí na nás a takhle to jde, dokud není konec party nebo střídání DJů. Naše sety i vystoupení mají rostoucí tendenci to znamená, že neustále gradují a když se po pomyslný křivce gradace dostaneme na vrchol ,snažíme se to udržet konstantě až do konce našeho vystoupení.

Jak vypadají vaše vystoupení? Kdo co dělá, kdo má co na starosti...
Hmm :-). Většinou začneme hrát a hned dojde pití. Takže Michal, který si z nějakého důvodu pro svoje nemůže dojít, pošle mě :-). Ze začátku mně to nevadí, takže pro něj dojdu. Když přijdu, tak to většinou vyjde tak, že akorát hraju já. Cinkneme si a vypijeme hned všechno, co jsem přinesl :-). Vezmu sluchátka a začnu míchat. Ale jako naschvál, hned jak se do toho pustím, Michal se na něco musí okamžitě zeptat :-). Ok, ještě v rychlosti pokecáme a konečně začnu. Namíchám pár desek, a je zase střídání. Michal si vezme sluchátka a pošle mě pro pití :-). A takhle to jde asi hodinu, potom se hrozně naštvu, že musím neustále chodit na bar a že nestíhám nic namíchat, takže se to otočí :-). Potom chodí pro pití Michal a vždycky když se vrátí, začne míchat a já ho začnu otravovat jako naschvál s tupými otázkami typu "Kdo to byl na tom baru", nebo "Co teď budeš hrát" :-).

Ne, teď vážně! Dokážeme se oba na 100 % zastoupit, nedá se říct, že by jeden chodil na bar a druhý se neustále na něco ptal. Možná by se dalo říct (už nám to pár lidí říkalo), že Michal je lepší bavič a Jakub hraje blíž lidem. I když občas se to otočí.

A teď o vaší produkci, v čem skládáte a o jaké jde tracky?
Skládáme v Reasonu v.4. Zkoušeli jsme i ostatní software, jako např. Ableton, Cubase atd.., ale nakonec jsme u Reasonu ocenili jeho jednoduchost a vybrali jsme ho jako náš vlastní :). Bohužel na druhou stranu to je právě ona jednoduchost, která nás omezuje. Kdybychom měli nějaký program doporučit, asi by jsme nevěděli který, každý program má své výhody i nevýhody. Jakub se teď těší na Cubase 5.0, ten ale stojí naprostý nesmysl a dostat se k šanci si ho někde proklepnout je téměř nemožné. Co se tracků týče, plodíme úplně všechno :). Od housu po techno přes jungle... Občas realizujeme nějaký předem daný nápad, ale mnohem lepší zkušenost máme se spontánní tvorbou. Prostě si sedneme a jedeme... To má ale dvě pravidla. Jednak se nesmí příliš odchylovat od původního nápadu, to vede k "nekonečné tvorbě :)" a navíc se to musí + - dodělat na jeden zátah. Hlavně protože druhý den je už jiná nálada a jiná chuť a tím pádem i jiná tvorba. Co se týká naší produkce, něco z ní mužete najít na: www.idj.cz/polyXonic, nebo na www.myspace.com/polyxonic. Časem budou i na našem oficialním webu www.polyXonic.cz.

Co děláte ve svém civilním životě a jak se vám daří skloubit to s hudbou?
Oba jsme především studenti, takže by se nejspíš čekalo, že odpověď bude znít : "Kloubíme to skvěle :-)." Ale kupodivu opak je pravdou. Sám bych to nečekal, ale kvůli škole jsme bohužel odmítli již mnoho skvělých akcí i příležitostí a vypadá to, že v tomto trendu budeme muset pokračovat. Dvakrát do týdně to stíháme, víc ale už prostě ne. Při častějším hraní se dostavuje únava, nepozornost a totální neschopnost absolvovat studium na vysoké škole :-). Naštěstí škola není 365 dní v roce a navíc oba se blížíme ke konci našeho studia, takže času na hraní bude víc.

Máte nějaký vzor, ať už český nebo zahraniční?
Především a hlavně: Fat Boy Slim, Carl Cox, Chemical brothers, Koogi, Twix, Tráva, The Prodigy, Propellerheads, Moby, Pete Tong, Chris Sadler, Utah Saint, Beastie Boys a spostu dalších!

RAVEFASHION.CZ - trička, mikiny, kšiltovky, čepice, oblečení na party

Tvrdíte o sobě, že jste odpůrci komerce. Co podle vás ale komerce vlastně znamená?
Komerční scénou hudby chápeme (alespoň my :-)) stav, ve kterém je daná hudba "šťouchaná" dopředu, resp. nahoru i jinými nástroji, než je reproduktor. A teď aby jsme to vysvětlili :-). Když je hudba dobrá, dostane se do podvědomí posluchačů i bez velkých investic do reklamy, jména a PR. Sice to trvá déle, ale i přes menší "subvencování" se stane hitem. Jen to trvá déle. Za příklad bychom uvedli například High Contrasta :-). V životě jsem o něm neslyšel z úst Leoše Mareše, ani nikoho jiného z "populární scény", ale tím jak byl singl žádaný v rádiích i v klubech, časem jsme se o něm dozvěděli i my. Populární hudbou se může stát cokoliv, co se dostatečně podpoří kapitálem. Ale lidem, kteří hudbu takto akceptují, se často líbí image, a ne to umělecké dílo uvnitř.

A jak podle vás vypadá čistý protipól komerce?
Čistý protipól komerce ale podle nás není :-). Jde jen o úroveň onoho umělého úspěchu. Rádi bychom uvedli nějaký styl, či člověka, který by tento protipól reprezentoval, ale nikdo takový není. Je to podle nás jen mýtus :-). Navíc se občas sejde skvělá hudba a i silný vydavatel, který za umělce osloví jeho potenciální posluchače. A když se toto stane, je to to nejlepší, co může být.

linky
www.idj.cz/polyxonic

REKLAMA



REKLAMA
HOT FOTKY
MEDIA PARTNER
Kick
4.9

Kick

Perpetuum
VÍTĚZ FLYERÁDY
DOPORUČUJEME
RAVE.cz - hudební server nejen o taneční scéně